הצעיר שצפה את עולם העתיד של הפרסום: הכירו את מוישי לוינגר
21.10.22 / 11:07
שמו ידוע בעולם הפרסום בשל הקמפיינים המוצלחים שהוא מפעיל בזירה הדיגיטלית אך מעטים יודעים כיצד טיפס האברך האשדודי הצעיר לצמרת המפרסמים - בזכות זיהוי העוצמות של העולם הדיגיטלי * אשדודים מדברים / פרק 17
הקמפיין המוצלח של 'אושר עד', שעלה בין היתר באתר 'אשדודס' ואיפשר לאלפי הגולשים לשלוח ברכת שנה טובה מקורית לידידים ומכרים, הצליח לחשוף את מי שעומד מאחורי הקמפיין הזה כמו גם קמפיינים נוספים שהמכנה המשותף שלהם אחד – הם מתרחשים בזירה הדיגיטלית.
נאמר יפה שלום לאורח המדור השבוע, מוישי לוינגר. תושב אשדוד, ומי שעומד בראשו של משרד הפרסום המצליח 'סמארט קליק', שכפי שאפשר ללמוד משמו – פעיל בעיקר בזירה הדיגיטלית, קרי: עולמות התוכן הקיימים ברשת.
נתחיל עם המאפיין הראשון שלך, כתושב אשדוד. ממתי אתה גר בעיר?
מהחתונה, כך שבעצם אני מתגורר בעיר מאז תשס"ח, ואם לעשות את החשבון: תיכף 15 שנה. עם זאת, לא בטוח שאני עונה על ההגדרה של 'אשדודי', כי יש שיגידו שאני רק לן בעיר. את רוב היום אני עושה באזור מגדלי בסר, שם המשרד שלי נמצא...
ובכל זאת, מילה על אשדוד?
אשדוד בעיני זהו מקום שקט ומשפחתי הרחק מהמולת גוש דן. ובמילים אחרות: מקום מצויין 'לנחות' בו אחרי יום עבודה עמוס וגדוש במרכז.
נעבור לשאלה העיקרית: מי הדמות שהשפיעה עליך ביותר בתחום עיסוקך?
שאלה מורכבת מעט, אך היא מתחלקת לשתיים. בזווית החרדית מי שהשפיע עליי ודרבן אותי להיכנס לתחום הוא איש הדיגיטל החרדי שמחה מרגליות. אך בזווית הכללית למדתי אצל אור פיאלקוב שהרבה מהידע הקיים בעולם הפרסומי טכנולוגי - דיגיטלי אני זוקף לזכותו.
ומה המטרה שלך בתחום שבו אתה פעיל היום?
פשוט מאד: להנגיש את הקמפיינים הגדולים שקיימים בעולם הפרסום כיום במגזר הכללי, גם למגזר החרדי שנמצא ברשת ביום יום (תופתעו, אבל לפי הנתונים שלנו מדובר בכ300 אלף איש). לדוגמא: אנו נותנים שירות לרשת ספרי אור החיים בדיגיטל, וכן להדרן שירותי טכנולוגיה כבר 5 שנים שאנו מביאים כמות של טרפיק (תנועה) ומודעות ופניות כמובן לשירות ולמוצרים של הדרן. כך שאפשר לומר שאנו זיהינו את הצרכים ואת העוצמות של הדיגיטל דווקא בציבור החרדי, והיום אנו יודעים לתת את התשובות למפרסמים שמבקשים להגיע לציבור הזה, באמצעות הכלים הדיגיטליים שאכן מאפשרים להגיע בצורה ממוקדת לכל קהל יעד.
גם בשירות הציבורי-החרדי הצלחתי ב"ה להטמיע חותם. בין היתר, בסבבי הבחירות ג' וד' עשיתי את הקמפיין הדיגיטלי עבור אגודת ישראל ג' יחד עם יוסי צלניקר.
ואם נתייחס לקמפיין של 'אושר עד' שהוזכרה בתחילת השיחה, אזי הבאנו שם פיצוח במגזר הכללי במאסה של מאות אלפי גולשים ומשתמשים שעשו שימוש באיחולון שנה טובה. אנחנו עושים שם עבודה משולבת למגזר הכללי חילוני, דתי וחרדי כמובן, ורואים ב"ה תוצאות יפות.
משהו שלא יודעים עליך?
עם כל המשיכה שהיתה לימאז ומתמיד לתחום הדיגיטלי, אך בתחילת דרכי דווקא עבדתי בתחום קונבנציונלי למדי. הייתי איש מכירות (לא רע בכלל, מסתבר) ומכרתי דירות בפרויקט בקריית גת במשך כמעט 3 שנים, אך זה כבר שייך לעבר...
בנוסף, אני מחבב מאד היסטוריה יהודית ומעמיק בזה המון. וכן לא אפספס סינגל או אלבום מוזיקלי במוזיקה החסידית. גדלתי במשפחה מוזיקלית כך שזה אך טבעי ומתבקש.
ועוד פרט מעניין: בתחילת דרכי חשבתי ללמוד פסיכולוגיה ובעיקר לעבוד בתחום הטיפולי. למדתי אפילו מבוא לפסיכולוגיה. אך בסופו של דבר הבנתי שגם בעולם הפרסום והשיווק יש הרבה מן האסכולה הפסיכולוגית, ואני יודע לעשות שימוש בארגז הכלים הזה גם בעבודתי הנוכחית, כשאני מתבסס המון על פסיכולוגיה התנהגותית, למשל.
נעבור כעת לשאלה המתבקשת: מה זה בעצם פרסום דיגיטלי, ומה בעצם זה דורש ברמה המקצועית כדי לעבוד בתחום?
אתחיל דווקא מעולם המושגים הכללי: כל בר דעת היום יודע שהעתיד נמצא בהייטק ובטכנולוגיה. הרכבים, הבנקים, אפילו הכרטיסייה המיתולוגית נעלמה מחיינו והפכה ל'רב קו דיגיטלית'.
הדוכן של 'נדרים פלוס' שנמצא בבית כנסת בשכונה גם מעיד על דיגיטציה שעוברת גם על המגזר החרדי.
מכאן אפשר למשוך חוט לעולם הפרסום והשימוש ברשת. גם בעולם הפרסום, בעשור האחרון (בעיקר) יש תנודות ומעברים חדים מעולם הפרסום הקלאסי, ה'פרינט' (העיתונות, מודעות הרחוב ותלי דלת) לעולם הדיגיטלי: הרשתות החברתיות, האתרים, גוגל - פייסבוק כמובן ועוד. עולם פרסום זה נקרא גם באנגלית שיטת ה performance או ה ROI.
גם במת 'אשדודס' היא בעצם תופעה דיגיטלית חרדית: הנה אני מתראיין לכלי שהוא כולו דיגיטלי והוא תופס יפה מאד בקרב המגזר! וזה הזמן להרים לאתר המכובד שתופס כותרות ומוביל סדר יום במדיה המקומית החרדית.
כך שבשביל להיות איש דיגיטל צריך תכונות אופי ואוריינטציה לפרסום וטכנולוגיה בו זמנית. הייתי עושה את החלוקה ב50/50: מחד נדרשת הבנה מעמיקה בפרסום, שיווק מיתוג ויחסי ציבור, ומאידך נדרשת הבנה מעמיקה בעולם הטק הפרסומי. הכרת שיטות הפרסום בגוגל ופייסבוק. שיטות ממשוקים, מדידה ומעקבים. וכמובן, שנדרשת הבנה טובה ושליטה בשפת האנגלית שכן רוב ההדרכות והחידושים ברשת מתבצעות באנגלית.
אך העיקר, כמובן, הוא סיעתא דשמיא. וכן, אני מתפלל ורואה ב"ה סיעתא דשמיא במעשי ידי, ומקווה ומייחל כי אצליח לעשות בתחום שאני עוסק בו אך טוב, ולסייע לכל אותם בעלי עסקים, ארגונים וחברות, להגיע לתוצאות טובות ויפות בזכות השירות הייחודי שאני יודע לספק להם.
קרדיט תמונות: אלמוג גבאי, עוז צדקני
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]