מבצע 'מגן וחץ': שלושה מבכירי הג'יהד האיסלאמי חוסלו; אשדוד עוברת למצב לחירום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c78c12c7-d30d-4a3d-a4c3-b461f47363ae','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('c78c12c7-d30d-4a3d-a4c3-b461f47363ae','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

במסגרת ההנחיות, פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה להיכנס למקלטים עד להודעה חדשה ואשדוד ושאר יישובי מערב לכיש מסגלים שגרת חירום * לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר

דובר צה"ל הודיע הלילה (שלישי) כי הצבא פתח במבצע "מגן וחץ", וחיסל  שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי.

המבצע נפתח בשעה 2:15, בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ אז חוסל בתקיפה של מטוסי קרב חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

בהיתיני הוא המפקד המבצעי הבכיר בארגון והאדם שעומד מאחורי הירי לעוטף בחודש האחרון. לפי צה"ל, הוא תכנן ירי נוסף בעתיד הקרוב.

כן חוסל גם בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה ומזכיר המועצה הצבאית של הארגון  בנוסף, צה"ל תקף יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני.

שר הביטחון יואב גלנט הודיע על "מצב מיוחד בעורף", כבישים נחסמו בעוטף עזה, הופסקה תנועת הרכבות מדרום לאשקלון ופיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות. סוללות כיפת ברזל עברו למצב כוננות גבוה ביותר, על רקע החשש לשיגור מטחי רקטות לעבר עורף ישראל.

"ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי :אשדוד, עוברת ממצב שגרה לחירום:

בעקבות ההכרזה על מבצע מגן וחץ הוחלט על שורת צעדים הבאים בהתאם להנחיות המיגון של פיקוד העורף:
איסור התקהלות מעל 10 אנשים במרחב הפתוח, ועד 100 איש במבנה מוגן.

פתיחת המקלטים הציבוריים.

פתיחת מקלטים פרטיים.
ביטול הלימודים בגנים ובתי הספר
ביטול אירועי תרבות וספורט
ביטול כל פעילות בחינוך
הבלתי פורמאלי- חוגים
הסרת קודן הכניסה בבניינם משותפים והשארת הכניסות לבניין פתוחות.
פתיחת שערי חנייה כדי למנוע עיכוב כניסה.
חופי הים סגורים לציבור עד להודעה חדשה.
העירייה כבר ערוכה למצב החירום ואני קורא לכל התושבים לגלות ערנות מירבית ולהקפיד על מילוי הנחיות פיקוד העורף.
מוקד 106 עומד לשירותכם.

אנא היצמדו להנחיות ועקבו אחר אמצעי התקשורת. הוכחנו כי יחד נוכל לצלוח כל משבר. עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם הפעם. אשדוד חזקה ומחזקים את ידי צה״ל וכוחות הביטחון."

.

אלו המחוסלים במכת הפתיחה

אחרי מכת הפתיחה האווירית וחיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי, בצה"ל ובשב"כ מסרו פרטים עליהם.
לדבריהם, חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, הוא המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. בנוסף, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. הוא עסק בהכוונת ותכנון פיגועים בעורף ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל.
-
.
 -
ג'יהאד גנאם, מזכיר המועצה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. גנאם, בן 62 מרפיח, הוא מהפעילים הבכירים והוותיקים ביותר של ארגון הטרור. הוא מילא תפקידי מפתח בארגון הטרור, כדוגמת ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמצעי לחימה בין הג'יהאד לחמאס, ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, ביו"ש ובחו"ל.
.
-
בהיתיני, בן 44 מעיר עזה, החל את פעולתו בג'יהאד בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות נגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי והכוונת פעילות טרור ביו"ש. לאחר חיסולו באוגוסט 2022 במסגרת מבצע "עלות השחר" של תייסיר ג'עברי - שנחשב ליד ימינו של מנהיג הג'יהאד, נכנס בהיתיני לתפקידו. בהיתיני, שחוסל על ידי מטוסי קרב, חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד ברצועת עזה ויש לו קשר ישיר עם גורמים בכירים בלשכה המדינית.
.
-
חוסל בתקיפת מסוקי קרב טארק עז א-דין, האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד ביו"ש מרצועת עזה. הוא תכנן וקידם פיגועים נוספים נגד תושבי ישראל. עז א-דין, בן 49, הוא במוצאו מעראבה שבשומרון. בשנים האחרונות הוא התקדם לדרג הפיקוד של הג'יהאד בעזה והיה אמון על הקשר בין הג'יהאד האסלאמי בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה ועל הכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי ישראל מרצועת עזה.
עז א-דין היה כלוא בישראל ושפוט למאסר עולם ו-25 שנים, על רקע מעורבתו בפיגוע התאבדות ופיגועי מטענים בתחילת שנות ה-2000. הוא שוחרר מהכלא וגורש במסגרת עסקת שליט ברצועת עזה והשתקע בשכונת רמאל בעיר עזה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה