סערת המטרו: מתי תהיה רכבת קלה באשדוד?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('aa10692e-da81-49f7-96a7-7c89e7640bd0','/dyncontent/2024/4/21/09f20987-d5d3-4712-8e6f-6e24227d49bf.jpg',17795,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('aa10692e-da81-49f7-96a7-7c89e7640bd0','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('aa10692e-da81-49f7-96a7-7c89e7640bd0','/dyncontent/2024/3/31/cf7ecb0c-8297-4e18-a088-54f981cb04b3.gif',17678,'מדא אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('aa10692e-da81-49f7-96a7-7c89e7640bd0','/dyncontent/2024/4/18/865577ff-b39d-4969-aea8-e9a7a5431225.jpg',17775,'אפיקים אייטם כתבה',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('aa10692e-da81-49f7-96a7-7c89e7640bd0','/dyncontent/2024/4/3/7cd7c044-14f8-4a0d-bf94-61b5e14e4c21.gif',17690,'סונול אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('aa10692e-da81-49f7-96a7-7c89e7640bd0','/dyncontent/2024/4/9/5cacf41f-ccff-4bb2-ab8e-2246cadc0961.jpg',17724,'בנק אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

סערת המטרו, שמאיימת למנוע את פיזור הכנסת, מעל האת השאלה: מתי נזכה גם אנו לרכבת קלה? מתברר, שתוכנית כזו דווקא קיימת
 
 

רכבת

נוע תנוע הרכבת: סערת ה'מטרו', הרכבת התחתית בגוש דן, מאיימת מזה מספר ימים לעכב את פיזור הכנסת, וזאת לאחר שבסיעות הקואליציה הפכו את הרכבת בגוש דן לדגל ושם מאיימים למנוע את פיזור הכנסת עד לאישור החוק, שעלותו עומדת על 150 מיליארד (!) שקלים.

עם זאת, לאחר ששמענו כה הרבה בימים האחרונים מדוע מגיע לתושבי גוש דן רכבת קלה, הגיע הזמן שגם אנו נתהה: מה, לנו לא מגיע?

ובכן, מתברר שגם באשדוד מתוכננת הקמת רכבת קלה, אם כי מדובר בתוכנית שנמצאת בימים אלו על הנייר, כשאין לה אפילו צפי להתקדם.

בעקבות חתימת הסכם הגג בין משרדי הממשלה לעיריית אשדוד, נקבע כי העיר תזכה להשקעה מאסיבית בתשתיות, כאשר בין היתר דובר על הקמת רכבת קלה תת קרקעית בעיר אשדוד, זאת לאחר מימוש הבניה הרבויה כתוצאה מההסכם.

מי שדחף את רעיון הקמת הרכבת הקלה באשדוד הוא מי שהיה שר התחבורה בממשלת נתניהו, ישראל כץ, שנחשב לחסיד נלהב של ביצוע תוכניות הקמת רכבות קלות מאחר שמדובר במערך הסעת המונים מהיר, יעיל וירוק שמונע פגיעה בסביבה.

בנוסף, ישנה תוכנית להארכת קווי הרכבת הכבדה, כך שתחנת הרכבת שכיום ממוקמת בשולי העיר, בכניסה הדרומית 'עד הלום', תועתק לאיזור הסיטי כאשר הדרך מהכניסה לעיר ועד לרובע הסיטי תיעשה במנהרה תת קרקעית שתהיה בתוואי כביש בגין.

המטרה, כמובן, היא להנגיש את תחנת הרכבת כך שיהיה קל יותר להגיע לרכבת – בדומה למקובל בערי אירופה – וכך להפוך את הנסיעה ברכבת לנגישה יותר.

תוכנית נוספת, שנחשפה ב2020, היא תוכנית רב איזורית שאותה מקדם משרד התחבורה, שם גובשה תוכנית אסטרטגית להקמת רכבת קלה בין הערים אשקלון, אשדוד, יבנה, קרית גת ושדרות. לפי הדיווח של גילי מלניצקי בדה-מרקר, משרד התחבורה אף תקצב את חברת נתיבי ישראל ב-3 מיליוני שקלים כדי שאנשיה יתכננו את הפרויקט.

במשרד התחבורה אמנם שקדו על בדיקת הכדאיות הכלכלית של התוכנית, אם כי גם אם היא תקודם – היעד עדיין רחוק. לפי התוכנית, התוכנית הזו תיושם, אם תיושם, בעוד כ-20 שנה, שכן תאריך היעד נקבע לשנת 2040.

אלא אם כן תהיה מפלגה שתאמץ את 'חוק המטרו האשדודי' והיא תתעקש לקדם אותו, בדיוק כפי שליברמן מתעקש היום לקדם את המטרו התל אביבי. אחרת, נצטרך להתפלל לאריכות ימים בכדי שנזכה לראות את הרכבת דוהרת בין רחובות ובין כבישים, באשדוד...

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה