פרשיית הרופאה המכה ב'לאומית': אמו של הילד זומנה לבירור
13.02.23 / 18:11
לאחר שדווח כי רופאה ב'לאומית' אליה הגיעה אם עם בנה בן ה5 בעטה בילד, זימנו בהנהלת הקופה את האם לבירור, אך הרופאה טרם הושעתה. האאומה"
בעיטות במרפאה: פרשיית 'הרופאה המכה' בלאומית מסרבת לרדת לסדר היום. לאחר שהמקרה התפרסם ונחשף באתר 'אשדודי', זימנו בהנהלת הקופה את האם לבירור שם ביקשו לשמוע את הסיפור בפרוטרוט. עם זאת, ועל אף שבהנהלה דאגו לבקש את סליחתה של האם, היא מסרבת לסלוח וטוענת כי הילד בן ה5 שהגיע למרפאה לקבל טיפול אך ספג בעיטות מהרופאה - עדיין בטראומה.
הסיפור, כפי שנחשף בידי יניב יוסיף אור מאתר 'אשדודי', אירע בקופת חולים לאומית בסניף "רסקו" שברובע ה'. אמא לילד בן חמש הגיע על מנת שבנה יקבל טיפול למצבו ולטענתה, רופאת הילדים תקפה את הילד.
לדברי האם, כבר אחרי דקות ההמתנה הרבות בחוץ, מיד עם כניסתם לחדר הרופאה, היא התחילה לטפל בבן שלה בצורה מאוד אגרסיבית ובוטה: "היא דיברה אליו בזלזול וחוסר כבוד כמו 'תזוז מהר יותר, אין לי את כל היום בשבילך', אבל ניסיתי להרגיע אותה ואמרתי לה שהוא חולה עם חום ולכן קצת מתנהל לאט יותר. בתשובה שלה היא אמרה לי 'הבן שלך בסדר גמור, לא חולה ומרגיש מצוין" .
האם המשיכה לגולל את המקרה: "לאחר מכן הייתה צריכה לבדוק אותו אבל היא לא נתנה לי הזדמנות אפילו להוריד מעליו את המעיל – היא פתחה לו אותו בצורה אגרסיבית ואלימה. כשהיא הייתה צריכה למדוד לו גובה ומשקל, הילד היה צריך להצמיד את הרגליים לקיר. הבן שלי עמד ליד הקיר והרופאה פשוט בעטה לו ברגליים עד שהצמיד אותן, היא לא דיברה איתו ולא הסבירה – פשוט בעטה".
זה לא נגמר כאן: "לצערי הגוף שלי השתתק מהמעשה ולא יכולתי לקום, רק הגבתי בצעקות כלפיה, שתתייחס לבן שלי כמו שצריך. אבל היא ענתה לי 'אין לי את כל היום, יש לי מטופלים בתור'. כאשר יצאתי משם, הבן שלי בא אלי עם דמעות ושאל 'אמא למה הרופאה התייחסה אליי כך?'. חיבקתי אותו חזק ולא ידעתי מה לענות לו, ידעתי שאטפל בזה רק לא תיארתי לעצמי שיתייחסו לזה בצורה כל כך לא רגישה" .
אך הסיפור לא הסתיים.
כשחשבה שהשיא מאחוריה, ניגשה אימו של הילד לנציגת קשרי לקוחות וביקשה ממנה להיכנס למנהלת הסניף. לדבריה, המנהלת השיבה לה כי אינה מקבלת אף אחד כרגע והיא עסוקה בפניות במחשב. "אמרתי לה שהבן שלי עבר מקרה לא נעים עם הרופאה בסניף וחשוב שהיא תדע את זה. היא סירבה, אז התחלתי להסביר את עצמי מבעד לחלון שלה, מול כל האנשים, כי לא הייתי מוכנה לצאת מהסניף ללא טיפול. ומה קרה? המנהלת, בגישה מזלזלת כל כך, אמרה לי 'בסדר, נטפל בזה' אבל ידעתי שלא יטופל".
האם לא נרגעה וכאשר הגיעה לביתה התקשרה למוקד וביקשה שיחה עם המנהלת: "הסברתי לה את מה שקרה ואמרה שהיא מטפלת בזה, עד שאני ידע שזה אכן באמת טופל. לצערי, משם נעלמו עקבותיהם, לא שמעתי מילה – הייתי צריכה לרדוף אחרי המוקד במשך שלושה שבועות שכל אחד זורק אותי ממקום למקום ואומרים לי זה בטיפול. רק אמש חזרה אלי נציגה שטוענת שטיפלו בזה יום אחרי ואמרו לי שזה טופל – זה שקר. אף אחד לא יצר איתי קשר לעדכן אותי".
האם סיכמה: "שאלתי אותה. מה, לא יכולתם לעדכן כמו שהבטחתם? והיא השיבה לי שהם ממש לא מעדכנים את המבוטח במה שקורה בסניף, הייתי בהלם. אמרתי לה שזאת חוצפה שהם נותנים לי לרדוף אחריהם ולא נותנים לי תשובה. הבן שלי עבר התנהגות מגעילה ובעיניי זה התעללות לכל דבר – היא חזרה ואמרה לי שאני מוציאה דברים מפרופורציה והרופאה הזאת מעולה. יתרה מכך, היא שאלה אותי ׳מה ציפית שנעשה, שנפטר אותה?'. אמרתי לה שאני לא מקבלת החלטות בשבילם אבל המינימום זה להתקשר ולעדכן שזה אכן טופל. הבן שלי נפגע בצורה קשה ובקופת חולים מטאטאים בעיות מתחת לשטיח ואפילו לא טורחים לעדכן אם זה טופל או לא – פשוט בושה שמחזיקים רופאים מסוג כזה ".
בקופת חולים 'לאומית' הגיבו: "לאומית מתנצלת בפני הילד והאם על היחס הבלתי הולם אותו הוא קיבל במרפאה. איננו מתכוונים לעבור על כך לסדר היום והרופאה כבר זומנה לבירור".
בהמשך, לאחר שהמקרה נחשף ב'אשדודי', החליטו בלאומית לזמן את אמו של הילד לפגישה מיוחדת במשרדי סניף רסקו. האם דרשה לערוך עימות מול הרופאה, שלהגנתה טוענת כי היא הייתה "הרבה יותר עדינה" ממה שתואר על ידי האם. הרופאה ממשיכה לעבוד כסדרה ולקבל מטופלים עד סיום הבירור בעניינה. עם זאת, אמו של הילד החליטה להעביר את הילדים לקופה אחרת: "הסיפור הזה עדיין כואב לי. לא רוצה לפגוע בפרנסה שלה אבל היא לא צריכה לטפל בילדים".
"הבן שלי עם טראומה ולא מוכן להתקרב למרכז הרפואי הזה", סיפרה האם ל'אשדודי'. "אמרתי להם את זה כמובן ואז מנהלת האיזור הציעה שאביא אותו לפארק ליד המרפאה, שם היא תסביר לו שלא כל הרופאים הם כאלה".
"הסיפור הזה עדיין כואב לי", המשיכה, "זה נשאר בי. יש לי עדיין כאב אבל אני מקווה שהפעם יטפלו בזה כמו שצריך. העובדה שהיא עדיין עובדת הרגיזה אותי. מצד אחד אני לא רוצה שהפרנסה שלה תיפגע ומצד שני לא רוצה שמישהי כזאת תטפל בילדים. בכל מקרה קיבלנו החלטה במשפחה שהילדים שלי יעברו לקופה אחרת בוודאות".
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]