גליון 'היכלות' בחסות המועה"ד לעילוי נשמתו של חכם שלום הכהן זי"ע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('516494fe-fe1b-41e0-8bb3-e45b72dbeb09','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('516494fe-fe1b-41e0-8bb3-e45b72dbeb09','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

בחסות המועצה הדתית, עירית אשדוד וארגון "היכלות" – ממלכת היכלי התורה, לקראת ציון שנתיים להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבנו שלום כהן זצוק"ל חולקו עשרות אלפי גליונות מפוארים במשנתו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

גליון היכלות לזכרו של חכם שלום זי"ע. מ. מיכאלי

בעלון המפואר הנקרא "דברי שלום ואמת" מובאים בפרסום ראשון אמרות טהורות, דרך והנהגה בתורה חינוך ומוסר ועל ימי בין הזמנים מתוך אמרותיו וכתביו של מרן ראש הישיבה הגרש כהן זצוק"ל בגיליון המפואר והצבעוני מובאים גם תמונות נדירות של מרן זצוק"ל עוד משנותיו הצעירות עם אבירי וגדולי התורה זצוק"ל עם שו"ת מיוחד לבני הישיבות.

 

הגיליון מסתיים במבצע הענק שבכל היכלי התורה לא יורד משיחת היום והוא המיזם האדיר של סיני ועוקר הרים – כתבית וחיידושי תורה בסוגיות הש"ס ועיון ההלכה לזכרו של מרן רשכבה"ג מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל הנושא פרסים בערך כספי גבוה. המיזם יוצא לאור עי ארגון "היכלות" שמטרתו לפאר ולרומם את בני התורה והאברכים החשובים בעיר ולתת מענה כראוי שהיה חסר במשך שנים בפעילות ועשיה המתאימה לאופי וצרכי ציבור בני התורה בעירנו. את העלון ערכו וסידרו ארגון "דרך המלך" בשיתוף פרסום "אלונים".

 

נביא ציטוטים קטנים מתוך העלון אמרות טהורות מדברות קודש של מרן ראש הישבה זצוק"ל על ימי בין הזמנים:

 

נמצאים אנו בימים קשים בהם שונאי ישראל נשאו ראש, וחורשים רעה על כל יושבי ארץ הקודש, ה' יצילנו מהם וממזימותיהם, ובפרט המלחמה הקשה שנמצאים אנו בה כבר קרוב לשנה. מה היה אומר מרן זצוק"ל לעם ישראל בימים קשים אלו?

 

מה היה מרן אומר אינני יודע, אך בוודאי זכור לכולנו מה מרן עשה בימים קשים כאלו שעברו על עם ישראל: היה יושב ובוכה בדמעות שליש ומתחנן לה' שיפדה אותנו מכל צרה. ברוך ה' לא חסרו תפילות בעם ישראל, הציבור עושים עצרות תפילה, כולם מתפללים בכל ליבם להשבת החטופים, לרפואת החיילים הפצועים, ולהציל את כל יושבי ארץ הקודש מכל אויבנו, אבל "חסרים דמעות, שהדמעות בכוחם לשבור המחיצות", וכבר אמרו חז"ל שערי דמעה לא ננעלו. ואת זה ראינו אצל מרן תמיד, שהיה בוכה ומצטער עד כדי דמעות כמים, ותפילותיו היו נענות.

 

כל מי שהגיע אליו לבקש ברכה זוכר כיצד היה מברך את הציבור. לא היה מושג כזה של ברכה בעלמא, תמיד היה מתעניין ושואל "למה?", "מה בדיוק הבעיה?", "אולי כך וכך?", וכיוצא בזה.

 

ימי בין הזמנים הינם ימים גדולים, אלא שזה תלוי בכל אחד לעצמו, אדם שצבר מטען במשך הזמן והוא אינו רוצה לאבדו, עליו להיזהר ולהישמר מאד מחברה רעה, ועליו לדעת שהסכנה בימים אלו מרובה, ויש להיזהר מאד מהשפעת הרחוב על נפש האדם. ואדרבא ידבק בחברים טובים שגם בימים אלו שומרים על סדר יום קבוע, ושעות לימוד במה שליבו חפץ, ואז אדרבא הוא חוזר בתחילת הזמן עם כוחות מחוזקים ללימוד התורה וללא רפיון ח"ו.

 

מרן זצוק"ל מספר: כשאנחנו הלכנו לחופשה, ראינו עולם אחר. בזמנו היו בתי הבראה של ועד הישיבות, היה אחד ברמת גן, אחד בנתניה, ואחד בירושלים. אני הרבה שנים הלכתי, היו איתנו ראשי ישיבת חברון ר' יחזקאל סרנא, ר' מאיר חדש, ר' משה חברוני, וכן היה עימנו ר' שלמה זלמן אוירבך, וראשי ישיבת פונוביז' ר' שמואל רוזובסקי, ור' דוד פוברסקי.

 

מי שרואה את אלה, זה ממש 'הבראת הנפש'. הם עשו את המקומות קרוב לים, היינו הולכים לים שעתיים שלוש, ר' שלמה זלמן היה יושב על כסא, ר' יחזקאל סרנא היה נכנס, האויר של הים נותן כח, אמנם הרב מאיר חדש לא הלך לים, וכן הרב משה חברוני לא פסק פומיה מגרסא, היה אוכל מהר, ומיד היה יושב ולומד. וגם אלו שהיו הולכים לים כשהיו חוזרים לבית הבראה, לא הולכים לטייל, מתפלפלים כל הזמן בדברי תורה, זה היה בין הזמנים. אני אומר אשרינו שראינו.

 

 והאמת שכך היה גם בישיבה (פורת יוסף), בבין הזמנים היו קובעים איזה לימוד מיוחד, וזה היה מושך אותנו. צריך לעשות דבר שמושך את הבחורים. מה עושים בבין הזמנים?

 

אני אומר במשך הזמן אתה אולי עובד מיראה, אבל בבין הזמנים, העבודה היא מאהבה, אם אתה לומד זה סימן שאתה אוהב את התורה, אף אחד לא מכריח אותך, אף אחד לא בודק אותך מה שאתה עושה, וזה מראה מה אתה, מה האישיות שלך. פעם בבחרותי למדתי בחודש ניסן עד פסח את כל הלכות פסח טור ובית יוסף ושו"ע, אם אדם מנצל את הזמן הוא יכול להספיק הרבה. ע"כ דבריו מרן זצוק"ל.

 

ארגון "דרך המלך" מודים להרב עובדיה דהן הי"ו יו"ר המועצה הדתית אשדוד, אשר נתן עזרה וסיוע ליוזמה הברוכה להדפסה והפצת הגיליון בקרב ציבור בני התורה ואף זכה במשך השנים לקירבה ולברכה מיוחדת ממרן ראש הישיבה זצוק"ל על עבודתו בקודש בהרחבת גבולות הקדושה והטהרה בעיר אשדוד.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('630b3835-6e04-4a5d-903e-c7f47c66ca5a','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה