חבר ה'מועצת' באשדוד: 'בין הזמנים'? "אין זמן שאנו פטורים מלימוד" (וידאו)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7cc59b62-ed75-4d59-840f-f191ad793eb3','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7cc59b62-ed75-4d59-840f-f191ad793eb3','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף נשא דברי חיזוק בפני מאות אברכים ובני ישיבות בממלכת התורה "אורות חיים ומשה" # הגר"ד יוסף: "רבי דוד פינטו הוא אחד מגדולי ומרביצי התורה בימינו, צדיק יסוד עולם שפועל בכל כוחו בעולם להפצת תורה # ראש העיר ד"ר לסרי והרב אמסילי זכו לברכות רבות על הפעילות הנפלאה בעיר למען ציבור בני התורה

צילום: א. מיכאלי

וְנָתַן לָנוּ תּורַת אֱמֶת וְחַיֵּי עולָם נָטַע בְּתוכֵנוּ: מאות אברכים ובני ישיבות השתתפו בשיעורו של הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א בעל ה"הלכה ברורה", חבר מועצת חכמי התורה וראש בית המדרש להוראה "יחוה דעת", שנשא דברי חיזוק והתעוררות בבית המדרש המרכזי "אורות חיים ומשה" בראשותו של האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א.

בברכת ברוכים הבאים פתח הרב יגאל איטח מרבני בית המדרש וקידם את פניו של הגאון הגדול הגר"ד יוסף שליט"א וציין את גדלותו בתורה ובהלכה בספריו הנפלאים והעמוקים "הלכה ברורה" שמקומם בכותל המזרח באוצר הספרים התורני בכל מקום ומקום, כן ציין את הידידות הנפלאה בין נשיא ומייסד המוסדות האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א ששמח על בואו לחזק ולעודד את לומדי התורה בימים אלו וסיים בברכה שנזכה כולנו להתבשר בקרוב שיוכתר להעלות על כס הראשון לציון והרב הראשי לישראל.

הגר"ד יוסף פתח את דבריו בדברי שבח יקר וההערכה רבה למקום הקדוש הזה שנוסד ע"י מורינו הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א שהוא אחד מגדולי ומרביצי התורה בימינו, צדיק יסוד עולם שפועל בכל כוחו בעולם להפצת תוה, פשוט אין לתאר כמה שהוא פועל ועושה, כך גם ברעננה הקים מקום של תורה גדול ואני מכיר גם מקומות בחוץ לארץ כמו בארגנטינה, מקסיקו, מיאמי, פריז, ליאון ועוד מקים מוסדות חינוך, כוללים לאברכים ומוסדות תורה שזה דורש מאמצים אדירים להחזיק את כל זה, והוא ישר ואמיתי וסיפר ששנה שעברה הקים כולל מיוחד לשבוע ימים, בו ילמדו במשנתו של מרן זצוק"ל והסכים לקבל על עצמו להחזיק את הכולל לבדו, כשכאן בבית המדרש היה הסניף הגדול בארץ, אשריכם שאתם בני התורה האברכים ובני הישיבה זוכים להסתופף בצילו של רב גאון וצדיק, שיזכה לרפואה שלמה וימשיך להנהיג עד ביאת גודל צדק בקרוב בנחת, בשמחה ובשלוה.

בדבריו נשא דברי התעוררות על מעלת לימוד התורה בימים אלו של ימי בין הזמנים, ועמד בביאורו על הפסוק בפרשת השבוע "ועתה מה ה' אלוקיך שואל מעמך, כי אם ליראה אותו" שיראת ד' מגיעה דרך לימוד ועסק התורה.

בדבריו הביא עובדות מדהימות על עמל התורה של אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שהיה לו קביעות ללמוד עימו בחברותא וסיפר, אני שמעתי ממרן הגאון רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל שאמר על אבי מורי מרן זצוק"ל: 'אילו היה חי לפני מאה שנה, גם אז הוא היה גדול הדור', עד כדי כך.

הזכיר את לימוד התורה בדורות הקודמים, שמובא בגמ' שאדם נשאל לאחר שהגיע לעולם הבא, האם היית עני כהלל? אז נכון שהלל חי בדור אחר לגמרי, אבל הלל הזקן לא נולד כך, אלא הוא ישב ועסק בתורה יומם ולילה. וכוונת חז"ל כלום היית עני כהלל, שישב ועסק בתורה למרות העוני שלו, ונתן חצי ממשכורתו לנצל כל רגע כדי ללמוד תורה ובמסירות נפש, ודברים אלו שייכים גם אלינו, כל אחד ואחד מאיתנו צריך ויכול ללמוד תורה במסירות נפש, מן האדם נדרש לנצל את הזמן, ולמצות את מלוא כוחותיו ויכולותיו ולהגיע לשלימות בעבודת ה', כל אחד לפי מדרגתו והשגתו.

כך גם אבי מורי מרן זצוק"ל מקטנותו היה עמל בלימוד התורה, כבר בכיתה בתלמוד תורה והיה מתקשה בלימודו והיה חוזר ולומד שוב עד שידע כבר בגיל צעיר ממש משניות ודפי גמרא בע"פ כשרק היה ילד.

לסיום אמר, חזק וברוך על הארגון הנפלא של ישיבת בין הזמנים שהגר"ד פינטו הקים כאן, וזו שמחה גדולה לראות את בית המדרש הגדול מלא בלומדי תורה בימים אלו, שגם בימים אלו ימי בין הזמנים, עוזבים הכל ובאים לשמוע דברי תורה. אבל צריך לדעת שבשמים אין בין הזמנים, אין זמן שאנו פטורים ממנו מלימוד, אמנם מותר לנוח מעט, אבל לא מעבר לזה.

נתחזק כולנו וננצל את זמנינו לתורה, וצריכים להרגיש שאנו בני שבט לוי, ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכינו, לומר את זה בהתרגשות ובהתלהבות כל יום! בעוז ובגאון, תמשיכו ללמוד תורה, תעלו מעלה מעלה ותאירו את עיני ישראל בתורתכם אמן כן יהי רצון.

עם סיום השיעור, בירך בחביבות רבה את מארגן השיעור נציגם של בני התורה בעיר הרב חיים אמסילי הי"ו ממונה אגף חינוך תורני וחבר מועצת העיר שהקים את ארגון "היכלות" – בראשותם של מרנן ורבנן רבני איחוד הקהילות בעיר שליט"א שמטרתו לפאר ולרומם את בני התורה והאברכים החשובים בעיר ולתת מענה כראוי שהיה חסר במשך שנים בפעילות ועשיה המתאימה לאופי וצרכי ציבור בני התורה. הרב אמסילי נבצר ממנו מלהשתתף בשיעור, עקב ישיבות דחופות ורצופות בעיריה שהיה חייב להיות נוכח בהם לקראת פתיחת שנת הלימודים במוסדות החינוך.

כן בירך את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו שזכות לעיר שנבחר שוב ובזכותו מתקיימים פעולות רבות למען האדרת התורה בעיר ומוסדות החינוך מתוך מסירות נפלאה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('13273026-bb07-465e-bd12-c55d4c7d3854','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה