זיכוי של עשרה שקלים: קניתם ברמי לוי? מגיע לכם פיצוי
מנהל האתר
13.01.25 / 12:22
תגים:
רמי לוי
,
פיצוי
,
תביעה ייצוגית
בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רמי לוי, תידרש הרשת שבבעלותו להחזיר 10 שקלים לעשרות אלפי צרכנים
קניתם ברמי לוי? סביר שמגיע לכם פיצוי של עשרה שקלים: בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה, נקבע כי חברי מועדון הלקוחות של רמי לוי יקבלו קופון הנחה (שובר דיגיטלי) של עשרה שקלים.
התביעה הוגשה לאחר שהוכח כי המחיר במסופון האוטומטי היה גבוה בערה שקלים מהמחירים הנקובים על המדפים.
התביעה הוגשה על-ידי צרכן נגד רמי לוי שיווק השקמה, בשם כל צרכן שרכש מהרשת מוצרים באמצעות מסופון בשירות עצמי (סורק נייד) ושילם עבורם סכום גבוה מהסכום שהופיע על או בסמוך למוצר או הסכום שהיה הלקוח משלם בקופה – בין אם פנה לרשת וקיבל ממנה זיכוי ובין אם לאו.
מדובר בסורקים ניידים שהציבה בשנת 2018 בסניפי שילת ומודיעין בלבד, לשימוש חברי המועדון מחזיקי כרטיס אשראי רמי לוי. הלקוח הסתובב אז בחנויות וסרק בעצמו את המוצרים שנכנסו לעגלה – בלי לעבור בקופות מאוישות או בשירות עצמי.
בבקשת האישור נטען כי התשלום באמצעות המסופון היה גבוה ממחירי הקופה וכן נטען כי בחלק מהמקרים משקל האריזה לא הופחת ברכישה באמצעות מסופון, כפי שהוא מופחת במעבר בקופות. הלקוח הוכיח כי לא מדובר בטעות נקודתית, אלא בהפרה ממושכת ורחבת היקף.
התובע הייצוגי העריך שבכל רכישה באמצעות מסופון נעשתה גביית יתר בסך 7 שקלים. עוד טען כי יש להעריך שישנם כ-5,000 צרכנים שביצעו רכישה במסופונים ונגרם לכל אחד מהם נזק לא ממוני בסך 40 שקל, ובסך הכול – 200 אלף שקל. עקב כך הוא דרש פיצוי לציבור של 5.66 מיליון שקל.
הרשת, מצידה, טענה כי "הרשת חדלה מהפעלת המסופונים זה מכבר והתחייבה כי ככל שתחזור ותעשה בהם שימוש בעתיד תקדים ותוודא את תקינותה של המערכת המיחשובית כך שלא יהיה פער בין המחיר שמשולם בפועל על ידי הלקוח לבין המחיר הנקוב על גבי המוצר או על המדף או בשילוט מבצע".
בסופו של דבר אושר פיצוי של חצי מיליון שקל, כשנקבע כי הלקוחות יקבלו הודעת סמס לפיה הם יכולים לממש שובר דיגיטלי בשווי 10 שקלים בסניפי רמי לוי, עד 12 באפריל. אם מלוא הסכום לא ימומש על-ידי צרכנים – היתרה תועבר אחרי 9 חודשים לקרן לתביעות ייצוגיות.
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]