נלכדה ונגררה לנמל אשדוד: פרטים חדשים על ההברחה הגרנדיוזית בלב ים
14.08.25 / 11:57
מבריחים תכננו להרוויח 10 מיליון שקלים מקרטוני סיגריות שהועמסו בסתר באונייה במצרים; הקפטן האזרי במעצר, 7 חשודים נוספים נעצרו, והרשויות מבקשות לחלט את הספינה
פרטים נוספים נחשפו אמש על המבצע הדרמטי שסוכל שלשום מול חופי עכו:
האונייה AS DREAM תחת דגל טנזניה תכננה להעביר קרטוני סיגריות בשווי עשרות מיליוני שקלים לסירת מרוץ שהמתינה בחוף, כשברגע האחרון השתלטו עליה כוחות המכס, המשטרה והיחידות המיוחדות.
לפי פרטים שנחשפו בכתבתו של שמעון איפרגן במאקו, האונייה עגנה לפני מספר ימים בנמל פורט סעיד במצרים, שם הועמסו בסתר לבטן הספינה קרטונים עמוסי סיגריות בשווי מוערך של למעלה מ-10 מיליון שקלים.
הקפטן האזרי פעל בקשר ישיר עם מבריחים מצריים וישראלים, והצוות כולו היה אמור לקבל עמלה נדיבה בעבור השתתפותו במבצע.
במכס ובמע"מ תל אביב, בשיתוף יס"מ מכס אשדוד והיחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433, התקבל מידע מוקדם על התוכנית. הקפטן הצהיר כי פניו לנמל חיפה, למרות שלאונייה לא הייתה כל סחורה לפריקה או טעינה. במקום זאת, הספינה התקרבה לחופי עכו שם המתינה סירת מרוץ עם אנשי רשת ההברחה.
כשהושלכו קרטוני הסיגריות אל הסירה, פעלו כוחות האכיפה במהירות. אנשי המכס, שוטרי יאל"כ בלהב 433, היחידה האווירית, לוחמי החטיבה הטקטית של משמר הגבול ועובדי המכס השתלטו על האונייה. במקביל נעצרו אנשי סירת המרוץ עם הקרטונים שהושלכו אליהם.
האונייה הועברה לנמל אשדוד והקפטן הובא למעצר. שבעת הימאים הטורקים והאזרים נותרו במעצר בית על הסיפון עד לסיום החקירה. במכס ובמשטרה מעריכים כי ארגון פשע מצפון הארץ עומד מאחורי המימון של המבצע.
במשטרת המחוז הצפוני נעצרו שבעה חשודים נוספים שטענו כי הגיעו לים לדיג, אך בסירת המרוץ לא נמצא כל ציוד דיג - רק אמצעים שנועדו להעמיס את הקרטונים מהאונייה.
בחקירה עלה חשד כי המבריחים הישראלים פעלו בסיוע רשת מצרית שדאגה להטעין את הסיגריות בנמל פורט סעיד תמורת כסף. מעצר הקפטן ויתר החשודים הוארך בשלושה ימים.
במחלקה המשפטית של רשות המיסים הוגשה בקשה לחלט את האונייה AS DREAM, ששווייה נאמד בכמה מיליוני שקלים. "באונייה הזו בוצעה הברחת סיגריות ולכן אנחנו מבקשים לחלט אותה לטובת אוצר המדינה", אמר גורם במכס.
האונייה היא ספינת מטען כללית ותיקה בת כ-40 שנה, בבעלות חברת COLAK SHIPPING & TRADING מאיסטנבול. היא פעלה לאורך השנים להובלת מטענים יבשים בין נמלים במזרח התיכון, אירופה ואפריקה, ורשומה תחת דגל טנזניה הנחשב ל"דגל נוחות" בשל הקלות רגולטוריות.
זו נחשבת לאחת ההברחות הנועזות ביותר בשנים האחרונות, שהייתה עלולה להכניס למבריחים רווחים בהיקף של עשרה מיליון שקלים.
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]
