מצב מלחמה: 19 אלף שיחות התקבלו במוקד 106 של העירייה מאז פרוץ המלחמה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1b5bd4b2-6f1a-41fd-a822-67b35bfd5bc2','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b5bd4b2-6f1a-41fd-a822-67b35bfd5bc2','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18510,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b5bd4b2-6f1a-41fd-a822-67b35bfd5bc2','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b5bd4b2-6f1a-41fd-a822-67b35bfd5bc2','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1b5bd4b2-6f1a-41fd-a822-67b35bfd5bc2','/dyncontent/2024/9/29/d8a27f1b-44b0-407b-97fc-2e6a01c4c566.gif',18529,'פלמ\"ח אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

במוקד העירוני מפרסמים תמונת מצב באשר לתפקוד המוקד וכמות הפניות שהתקבלו מאז פרוץ המלחמה. לדברי ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "ריבוי הפניות מעיד על אמון במערכות העירוניות"

קרדיט: עיריית אשדוד

עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר בשעה 06:30, המוקד העירוני באשדוד עבר משגרה לחירום באופן מיידי. תפקידו של המוקד העירוני בחירום הוא לתכלל את כל האירועים, ולהעביר את מצב החוסן העירוני אל מקבלי ההחלטות, ע״י השיחות המתקבלות במוקד.

מנהל המוקד העירוני 106 הוא עו״ד דבש, אשר מכהן גם כנציב קבילות הציבור והממונה על חוק חופש המידע.

בזמן המלחמה, יושבים במוקד 50 מוקדנים ומתנדבים - פי 5 מאשר בשגרה. אליהם הגיעו מתחילת המלחמה 19,000 שיחות, מתוכן כ-2,200 בנושא טיפול בדלתות וחלונות תקולים בממ"דים. עד כה טופלו כ-2,150 פניות בנושא זה.

בנוסף, הגיעו למוקד כ-470 קריאות לגבי פריצה וטיפול במקלטים פרטיים. כמו כן, מחלקת חשמל מטפלת בבעיות חשמל במקלטים פרטיים וציבוריים מאז תחילת המלחמה. עד כה, הגיעו למוקד גם כ-900 אירועים מסוגים שונים של עזרה לאוכלוסייה על ידי מתנדבים.

ראש העיר ודוד דבש. קרדיט: עיריית אשדוד

לצד זאת, בימי המלחמה יושבת במוקד העירוני נציגה של השירות הפסיכולוגי, מהבוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות, אליה ניתן לפנות במקרים בהם זקוקים לסיוע מהסוג הזה.

המוקד הרואה מצויד ב-900 מצלמות אשר פרוסות ברחבי העיר ו-ב40 ק"מ של סיב אופטי - מה שהוביל לזיהוי מהיר, תוך דקות ספורות, בכל הנפילות בעיר באמצעות הכוונת הכוחות על ידי מוקד רואה. בנוסף, המוקד הרואה סורק בשגרה ובחירום את העיר, ומסייע בטיפול בקריאות לגבי דמויות חשודות.

בימים אלו, אנו רואים את ההון האנושי המדהים בעירנו בא לידי ביטוי על הצד הטוב ביותר, ושימו לב לנתונים רק במוקד העירוני: 50 מתנדבים ומתנדבות דוברי שפות - אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית ואמהרית, 30 מתנדבות ומתנדבים במוקד העירוני, 30 עובדי עירייה שהסבו את עבודתם בימים אלו על מנת לסייע בטיפול בחלונות ודלתות בממ"דים. ועוד מאות מתנדבים ברחבי העיר, בכל התחומים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "ריבוי הפניות למוקד מעיד על אמון במערכות העירוניות, והן מנגד מעניקות שירות מהיר ויעיל בזמן אמת המגביר את הביטחון של כל התושבים. המענה ההיקפי הנוגע לכל תחומי החיים מתבצע על ידי טכנולוגיה ואנשי מקצוע מצוינים, ונותן לנו שליטה מלאה על המתרחש ויכולת תיעדוף משימות. אני מודה לכל מי שתורם לכך, וקורא לכל התושבים להמשיך ולפנות אלינו בכל עת".

דוד דבש מנהל המוקד העירוני 106:

"תפקידו של המוקד העירוני בזמן שיש אירוע של נפילה בעיר, הוא בראש ובראשונה ניהול השלב המיידי - איתור הזירה ותיעדוף הזירות באמצעות המוקד הרואה וכוחות הביטחון וההצלה שפרוסים ומסיירים בעיר. בנוסף, בכל אירוע כזה יש גם טיפול בצד האנושי, יוצאת עובדת סוציאלית לזירה, לתת מענה לזקוקים לכך".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('9cc217ed-76ee-4b33-bea0-dc3ecc71dcb1','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50819,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה