הנהלת נמל אשדוד בכנסת: "נמל אשדוד יעיל יותר וערוך לקלוט כל קיבולת"
18.02.24 / 17:34
שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ואלי בר יוסף המנכ''ל בפועל השתתפו בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא המגבלה על פעילות נמל מספנות ישראל
שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ואלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד, השתתפו בוועדת הכלכלה בכנסת אשר עסקה בנושא המגבלה על פעילות נמל מספנות ישראל, בראשותו של ח"כ דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה.
בוועדה לקחו חלק גם נציגים ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, רשות הספנות והנמלים, משרד האוצר, חברת נמלי ישראל, מספנות ישראל, נמל חיפה, נמל המפרץ, נמל הדרום, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, איגוד יבואני התבואות, ההסתדרות הכללית החדשה, מועצת המובילים והמסיעים ועוד.
בוועדה דנו בהסרת המגבלה על הסחורות הנפרקות בנמל מספנות ישראל, אשר הוטלה עליהם כחלק מהרפורמה בשוק הנמלים. במהלך הדיון בוועדה אמר היו"ר שאול שניידר: "אנחנו בעד התחרות, תחרות היא בריאה ואכן נפתחו נמלים פרטיים.
כיום נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחידי והוא היחיד אשר מוגבל וכפוף לרגולציות שונות, דבר שלא מאפשר להתחרות בצורה שווה. דוגמא לאחת ההגבלות שיש עלינו, נמל אשדוד חתום על הסכם עם ההסתדרות כאשר לא משנה מה קורה, 70% מעלות השכר אנחנו מחויבים לשלם משכורות, זאת גם במידה ולא תיכנס אפילו ספינה אחת לנמל. לכן, במידה ורוצים להסיר את המגבלות תסירו גם מאיתנו. אנחנו נתמודד עם זה".
המנכ"ל אלי בר יוסף אמר כי, "בנמל אשדוד ערוכות לקליטת אוניות, באופן מלא וללא תורים. הרקע לתורים היה משבר הקורונה, אשר יצר עומס בכל הנמלים בעולם ולא רק בנמל אשדוד. נמל אשדוד השקיע כספים רבים ואף קלט עובדים במהלך המלחמה, כך שהוא כעת יעיל יותר, מהיר יותר וערוך לקלוט כל קיבולת, גם במידה ויגיעו אוניות נוספות מנמלים אחרים."
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]