"המסוע החדש לא יעיל": חילופי האשמות בין חנ"י ונמל אשדוד
23.03.23 / 18:49
בחברת נמלי ישראל (חנ"י) מאשימים את נמל אשדוד בפריקה איטית של התבואה בנמל ומאיימים להעביר את מסוע הגרעינים החדש למפעיל חיצוני * בנמל אשדוד מנגד מאשימים את חנ"י בהתנערות מאחריות
מסוע הגרעינים החדש שהוקם בהשקעה של עשרות מיליונים היה אמור לייעל באופן משמועתי את פריקת התבואה בנמל אשדוד, אלא שחילופי האשמות בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל אשדוד מעלים כי הפריקה נתקלת בכשלים הפוגעים ביעילותה – כך כפי שמתפרסם בכלכליסט.
במכתב חריג ששיגר מנכ"ל חנ"י איציק בלומנטל (לשעבר מנכ"ל נמל אשדוד) למנכ"ל בפועל של נמל אשדוד אלי בר יוסף, הוא טוען כי למרות השקתו של המסוע - בחודשיים הראשונים לפעילותו נפרקו בו פי 3 פחות מבחיפה.
בלומנטל מאשים את נמל אשדוד בכך שהם לא מקצים מספיק כוח אדם לפריקה ושתקלות טכניות וחוסר מיומנות מובילים לפריקה איטית של תבואה.
לדבריו מדובר בהפרה של ההסכם ולכן לדבריו הוא אם הנהלת הנמל לא תקצה כוח אדם נוסף לפריקת תבואה – חנ"י תפעל לכך שהרציף "יוחזר" אליה ואף תעביר אותו למפעיל חיצוני "יעיל יותר".
בנמל אשדוד דוחים את הטענות, וקובעים כי מדובר בניסיון של בלומנטל לזרוק אחריות על הנמל, למרות שהליקויים נמצאים תחת אחריותו.
"המכתב נשלח כדי לנסות ולהסיט את העובדה שחנ״י התבקשה על ידי ועדת הכלכלה להכין תוכנית לשיפוץ הממגורה, הנמצאת בפיגור תכנוני" - נמסר מנמל אשדוד.
לטענת הנמל, "הממגורה לא מסוגלת לקלוט באופן אפקטיבי את ההספק של המסוע החדש. חנ"י לא דאגה לחבר בין המערכת האנאלוגית המיושנת של הממגורה למערכת דיגיטלית חדישה ולא תכננה ושיקמה את המסילה המושבתת בממגורה".
עוד נמסר: "נמל אשדוד שינע בחודשיים האחרונים היקף גרעינים המקביל ל50% מההיקף בכל 2022, תוך קיצור זמני המתנת האוניות בחצי. ראוי שמנכ"ל חנ"י יעסוק באחריותו על פיתוח הממגורות ובכתיבת מכתבי סרק".
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]