אושר בכנסת: רשתות השיווק יחויבו לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית
21.07.23 / 09:51
מליאת הכנסת אישרה השבוע הצעת חוק לפיה רשתות השיווק יחויבו לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה. זכותו של כל צרכן לדעת מהיכן מגיעה התוצרת
מליאת הכנסת אישרה השבוע הצעת חוק לפיה רשתות השיווק יחויבו לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה.
על פי התיקון לחוק, עוסק יהיה חייב לסמן באופן בולט את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה בעת הצגתה למכירה או תוצרת חקלאית הנארזת במקום בו היא נמכרת או משווקת לצרכן, בצמוד לתוצרת החקלאית.
חובת הסימון תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב ובשר טרי (עופות, בשר ודגים) למעט בשר טרי כאמור המשווק באופן מקוון. שר הכלכלה והתעשייה, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יהיה רשאי לקבוע בתקנות כי חובת סימון כאמור לא תחול על שיווק באופן מקוון על סוגי תוצרת חקלאית כפי שיקבע.
רשתות השיווק תחוייבנה לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סימון ארץ המקור של התוצרת החקלאית הנמכרת ברשתות השיווק, במרכולים ובמעדניות יספק לצרכן מידע בסיסי חיוני שיש בו כדי להעיד על טיב התוצרת החקלאית ואיכותה.
חופש הבחירה והאוטונומיה של הצרכנים מחייבים לחשוף בפניהם את המידע הרלוונטי אודות התוצרת החקלאית שהם צורכים, ובכלל זה תוצרת הנמכרת בתפזורת, ולאפשר להם לבצע בחירה מושכלת. תודות לעוסקים במלאכה לאורך השנים
עמית יפרח מזכ"ל תנועת המושבים "נמשיך לעשות ולהילחם למען החקלאות הישראלית והייצור המקומי אשר מבטיח את בטחון המזון לאזרחי ישראל . חקלאות ישראלית שליחות לאומית תנועת המושבים בישראל התאחדות חקלאי ישראל".
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]