מה קרה לקווי התח"צ הפנימיים בעיר?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8ab973a7-c70a-448f-a3d9-767c1b063ef0','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,51091,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ab973a7-c70a-448f-a3d9-767c1b063ef0','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,51091,'Image','');},15]]);})

מפניות רבות שמגיעות למערכת עולה כי קיימים שיבושים בקווים הפנימיים 7,35,4 והנוסעים ממתינים זמן רב. "הקווים הוסטו לצורך הסעת התושבים לחוף הנפרד" * חבר המועצה הרב שוק ל'אשדודס': "אם נמשוך לצד אחד - יתגלה בקצה השני, זה בעצם מה שקורה לנו בזמני עומס"

קרדיט: אלקטרה אפיקים

הקווים הלכו אל החוף: מפניות רבות שזורמות למערכת עולה כי בימים אלו חווים התושבים שיבושים נרחבים בקווי התח"צ הפנימיים. מדובר בקווים 4,7,35 המחברים בין רבעי העיר, כאשר בימים אלו סובלת התדירות בהם מעיכובים רבים.

"אנו המתנו יותר מ45 דקות לאוטובוס והוא לא הגיע", כותבים לנו תושבים שציינו כי כתוצאה מהעיכוב הם נדרשו לקחת מוניות או אף לוותר על השתתפות במופעי תרבות שונים. 

ביררנו את הסיבה לפגיעה בתדירות, ומתברר כי מי ש'אשם' בכך הוא קו 86 לחוף הנפרד.

הקו הייעודי לחוף, מתברר, מתבסס על צי האוטובוסים של החברה, וכך נוצרה תופעת ה'שמיכה הקצרה'. ברגע שהאוטובוסים הופנו לחוף, הדבר בא על חשבונם של יתר הקווים...

פנינו לחבר מועצת העיר הרב שמואל שוק, שמרכז מזה שנים את שדרוג התחבורה הציבורית בעיר מול חברות התח"צ ומשרד התחבורה, ומסתבר שהתפרצנו לדלת פתוחה וכי הוא כבר עמוק בשלב הטיפול בבעיה.

לדבריו, בעוד את התחבורה הבינעירונית אפשר לתגבר באמצעות קבלני משנה שמביאים תוספת של אוטובוסים משלהם, הרי שבתחבורה העירונית אין אפשרות של השכרת אוטובוסים עירוניים ע"י קבלנים, ומכיוון שכך המשחק בתחבורה העירונית הוא כמו "שמיכה". "אם נמשוך לצד אחד - יתגלה בקצה השני, זה בעצם מה שקורה לנו בזמני עומס".

שמואל שוק

בקו 86 לחוף לא היו תקלות השנה?

"במשך שנים היו עומסים בלתי רגילים על קו 86 לחוף הנפרד, נוסעים חיכו שעות בתחנה על מנת לזכות לעלות לאוטובוס לחוף. בשנים האחרונות פעלנו להכפיל ואף כמעט להשליש את מספר הנסיעות לחוף, ובנושא הזה יש ב"ה שביעות רצון של כולם. אבל חייבים להבין שזה נובע מצמצום בנסיעות העירוניות בקווים אחרים, אין שום דרך אחרת".

על פי מה קובעים איזה קו לצמצם?

"הצמצום נעשה גם ע"י בדיקות תיקופי נסיעות בקווים העירוניים משנים עברו בתקופה זו. בגלל החופש יש ירידה בכמות הנוסעים בקווים העירוניים הרגילים, אין בתי ספר ופחות אנשים נוסעים לעבודה, זה מה שנותן את היכולת לצמצם בקווים בתוך העיר".

"יחד עם זאת ולמרות בדיקת, התיקופים, נוכחנו לדעת השנה כי בקו 4 נוצר עומס בלתי רגיל וזה הקרין ממילא גם על קווים אחרים כמו קו 35 וקו 7. לשנות לו"ז נסיעות אי אפשר תוך כדי תנועה כי הכל עובד לפי ימי רישוי מוסדרים מראש, אבל סיכמתי עם הגורמים הרלוונטיים ברמה העקרונית שבשנה הבאה נשאיר את קו 4 בכל מחיר במתכונת הרגילה".

"לתחבורה ציבורית אין שום מתכון מוצלח מראש, תמיד יש הפתעות ודברים לא צפויים. פתרנו בס"ד חלק גדול מהבעיות וכיום התחבורה הציבורית באשדוד בבין הזמנים טובה לאין ערוך ממה שהיה בשנים עברו, אבל תמיד צריך להיות עם היד על הדופק ולשפר בהתאם לצרכים המשתנים של הציבור".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('d539404a-b33f-4198-925f-bf865b20c020','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,51093,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה