המעבד של 'השבעתי' שמתעקש לעבוד בחיידר. הכירו את אלי אוסדון  

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('621162c3-8450-449d-a06c-0761e4d0ce0e','/dyncontent/2024/4/9/5cacf41f-ccff-4bb2-ab8e-2246cadc0961.jpg',17724,'בנק אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('621162c3-8450-449d-a06c-0761e4d0ce0e','/dyncontent/2024/3/31/cf7ecb0c-8297-4e18-a088-54f981cb04b3.gif',17678,'מדא אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('621162c3-8450-449d-a06c-0761e4d0ce0e','/dyncontent/2024/4/3/7cd7c044-14f8-4a0d-bf94-61b5e14e4c21.gif',17690,'סונול אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('621162c3-8450-449d-a06c-0761e4d0ce0e','/dyncontent/2024/4/21/09f20987-d5d3-4712-8e6f-6e24227d49bf.jpg',17795,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('621162c3-8450-449d-a06c-0761e4d0ce0e','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('621162c3-8450-449d-a06c-0761e4d0ce0e','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15]]);})

מי לא מכיר את הניגון המרגש "השבעתי"? ובכן, לאלי אוסדון חלק נכבד בהצלחתו של הניגון שהפך ללהיט ועומד מאחורי ניגונים רבים אחרים - וכל זאת לצד עבודתו כמזכיר בת"ת * אשדודים מדברים / פרק 11

צילום: פרטי

כמה מילים על עצמך:

שמי אלי אוסדון, בן 51, נשוי לאשתי היקרה תמי תחי', אני אב ל-5, וסב ל-5 בלי עין הרע ("חמסה חמסה" מה שנקרא...). לעבודתי אני עובד כמעבד מוסיקלי, בעל אולפן הקלטות, קלידן... אבל בעיקר זוכה לעבוד עם ילדי תשב"ר כמזכיר בת"ת.

 כמה שנים אתה מתגורר באשדוד?

לדעתי אני מהוותיקים בעיר. יותר מ-25 שנה, חצי יובל.

 

מהי אשדוד בעיניך?

 עיר נפלאה שמחברת בין מגזרים רבים, בדו קיום נדיר שלא מוצאים בערים רבות. מעבר לכך, אשדוד, כידוע,  שוכנת לצד חוף ים נפלא שתורם לי באופן אישי המון. העיר מהווה  מרכז חיים שוקק, ומה שאני אוהב בה הוא את הצביון הרוחני שב"ה מוקפד ביותר.

 מי היא הדמות שהשפיעה עליך בתחום עיסוקך?

מה השאלה בכלל? זה פשוט! המעבד האגדי ישראל לאם.  כשהייתי קטן, לא הצלחתי להבין מדוע אצלו העיבודים נשמעים פרפקט!

אני זוכר שבבחרותי הייתי יושב שעות רבות בניסיון "לפענח" כל מיני אקורדים מסובכים שהיום אני כבר מזהה אותם בשניה, אבל אז לא ידעתי מה אני שומע... זה היה מופלא ומיסטי כאחד.

 צילום: פרטי

מהו הייעוד שלך במסגרת עיסוקך?

להפיק מוסיקה נקיה מאלמנטים זרים.

גם אם זו מוסיקה חסידית וגם אם זו חפלה מזרחית, אצלי זה לא יישמע פרוע אלא עדין ומנומק. עשה מאמצים רבים ואשקיע שעות, בכדי  שיתן כבוד לכל סגנון אך חלילה הניגון לא יאבד את ייחודיותו.

דוגמא? בבקשה: לפני מס' שנים אני והזמר מוטי אוריאל הי"ו (שאני זוכה ללוות אותו בהפקות ואירועים) הפקנו מחרוזת ערבית ממש המורכבת מלא פחות עשרים פיוטים שונים, וצמצמנו את התוצאה לחצי שעה. התוצאה היתה משובבת נפש, עדינה ומיוחדת.

עד היום אנו מקבלים הרבה פידבקים עד כמה עשינו כבוד למוסיקה הערבית...

 דבר נוסף, אני לא אכנס לפרויקטים שדורשים ממני מוסיקה אלקטרונית. חד וחלק!!! לטעמי, המוסיקה אלקטרונית היא בעלת השפעה לכיון אחד ויחיד. למטה!, ואני לא רוצה לקחת חלק בזה.

 

משהו שלא ידעתם עלי?

בקורונה, כמו כולם היה קצת לחוץ....

הרי מי יגיע להקליט כשהעולם מלא בווירוסים?

זהו הדבר האחרון שזקוקים לו – הקלטות.

ואז, קיבלתי הצעה מחבר טוב בתעשייה (אסף רטוביץ השנון), שהציע לי להרצות בתחום המוסיקה הממוחשבת. השיעורים היו מתוכננים להימסר כמובן בזום.

האמת, לא חשבתי שאהיה מסוגל לדבר בפני כיתה שלימה מול מצלמה - ועוד למשך 3 שעות. בהתחלה איבדתי את הנושא לגמרי, אבל עם הזמן למדתי לדבר בפני ציבור, והתברר שהציבור דווקא אהב זאת. גיליתי פתאום עולם חדש.

השנה אנו כבר נמצאים במחזור ברביעי ב"פרוג", ושם אני מלמד כיצד לנגן צלילים אקוסטיים (כינורות, חצוצרות, תופים בס ועוד) בצורה ממוחשבת, "ללא מגע יד אדם", על ידי תוכנות ייעודיות ומתוחכמות.

 

 תחום עיסוק/תחביב שלא אוותר עליו?

גרפיקה ומזכירות.

בבוקר, אני עובד במשרד המזכירות של ת"ת "נחלת מאיר" שלכבוד הוא לי להיות שותף בחינוך הדור הצעיר, להיות אחראי על התוצרים הגראפיים, כאשר אני עובד כל בוקר במרץ רב בכדי שהתלמידים שלנו ייהנו מחומר לימודי ברמה גבוהה.

אני חושב שתלמיד שמקבל לידיו אוגדן של דפי קשר ברמה גבוהה, כשהחומר צבעוני, מרתק, ומנוסח בקפידה, כמו שאצלנו מפיקים, אזי הילד ילמד יותר טוב, יבין יותר טוב,  ויהנה הרבה יותר בת"ת.

הרבה מאד תוהים על כך ושואלים מדוע אני לא עוסק במוסיקה כל היום, אך אני פשוט אוהב את העבודה הזו, את המגע עם ילדי התשב"ר היקרים.

אני פשוט אוהב את זה. והמוסיקה? היא תמתין בסבלנות עד הצהרים והלילה...

 צילום: פרטי

סיפור מיוחד שאירע לי:

סיפורים מיוחדים בתחום ההקלטות והאירועים אף פעם לא חסרים.

אבל לא אשכח את היום בו התבקשנו להפיק להרה"ג יוסף צבי ברייער שליט"א, אף הוא מתושביה הנכבדים של העיר ומאלול שמשפיעים עליה מהודם, תקליט חדש. לא היה לי מושג מהיכן מתחילים להבין מה זו מוסיקה חסידית אותנטית ושורשית. בכל זאת...זה בעלזא!

אחד מהשירים שהיו אמורים להיכנס לתקליט היה שיר שאולי בזמנו היה שנוי במחלוקת, מאחר ומילות השיר נלקחו מ"שיר השירים".

לבסוף הופתענו לגלות כי זהו השיר הכי מפורסם, כאשר אין היום אדם ואפילו ילד שאינו מכיר. אני מתכון כמובן ללהיט "השבעתי".

בוודאי תשמחו לדעת שהלהיט שהולחן ע"י הרב פנחס ברייער שליט"א, הופק והוקלט כמו כל הדיסק, "רווחה והצלחה" של הרב יוסף צבי ברייער שליט"א, כאן באולפן האשדודי הצנוע שלנו..

אגב, למזלי הרב, באותה תקופה היה לצידי מוסיקאי מוכשר בשם יוסי גרינבוים, שאני חושב שאני חייב לו המון תודה והערכה על המידע הרב שהוא חלק איתי בכל הנושא של הפקת תקליטים עם נגנים חיים.

בתקופה ההיא פחות אהבו כלים ווירטואליים והיה צורך לכתוב תפקידים לכל נגן ונגן. והאמת שבזכותו פשוט למדתי את המקצוע, הן מבחינת התנהלות עם נגנים, לוחות זמנים, עבודה בתנאי לחץ, מיקסים לתוך השחר העולה...ועוד רבות.

זו אולי ההזדמנות עבורי להודות לו כאן מעל הבמה הנכבדה הזו ולהודות לציבור החסידי בעיר אשדוד על האמון הרב, על הפירגון, ועל הכבוד להקליט את יצירותיהם הן הקלות והן המורכבות שבהן, כאן באולפני מרום.

ואכן, בין לקוחותי הרבים, אפשר למצוא חסידויות פיטסבורג, גור, בעלזא, אשלג, מודז'יץ, אך גם את ישיבת גרודנא, ועוד רבים וטובים...

 

להתראות בשמחות, ארועים והקלטות, ואם תרצו את מספרי, בבקשה:

053-3196426

 

 

 

 

 

          

 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה