המחנך שעושה הכל בכדי שכל ילד יצליח אך לא מזניח את יכולותיו המוזיקליות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d38655e9-f84a-4d4b-aca2-ff8ba24e144b','/dyncontent/2024/4/21/09f20987-d5d3-4712-8e6f-6e24227d49bf.jpg',17795,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d38655e9-f84a-4d4b-aca2-ff8ba24e144b','/dyncontent/2024/4/9/5cacf41f-ccff-4bb2-ab8e-2246cadc0961.jpg',17724,'בנק אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d38655e9-f84a-4d4b-aca2-ff8ba24e144b','/dyncontent/2024/3/31/cf7ecb0c-8297-4e18-a088-54f981cb04b3.gif',17678,'מדא אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d38655e9-f84a-4d4b-aca2-ff8ba24e144b','/dyncontent/2024/4/3/7cd7c044-14f8-4a0d-bf94-61b5e14e4c21.gif',17690,'סונול אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d38655e9-f84a-4d4b-aca2-ff8ba24e144b','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,51729,'Image','');},15]]);})

הוא רואה את ייעודו בחינוך ומבחינתו אין גבול להשקעה בכל תלמיד אך במקביל מטפח את יכולותיו המוזיקליות ושמו הולך לפניו כחזן ידוע שם, כזמר וכחזן * אשדודים מדברים // פרק 30

להשקיע בכל תלמיד. מוטי אוריאל. אלבום פרטי

כמה מילים על עצמך?

שמי מוטי אוריאל, אני היום בן 42, אב לששה ילדים ב"ה, אך עיקר תפקידי הוא היותי מחנך בכיתה ד' בת''ת חזון מאיר ובית ישראל. פרט לכך, אני גם מוזיקאי שאוהב לנגן על שורה של כלים, אני גם זמר ופייטן כך שאני משקיע גם ביכולותיי המוזיקליות, שתופתעו – הן דווקא משלימים את עבודתי בתחום החינוכי...

 

מהי אשדוד בעיניך?

אשדוד בעיניי היא מקום מפותח מאוד, עיר שכיף לחיות בה, זו עיר של קיבוץ גלויות מכל הגוונים והסוגים כשזו היא הצלחתה. אך לדעתי, ניתן להגדיר אותה כעיר שגם  מביאה בתוכה ניחוחות של התחדשות.

 המוזיקה חל בלתי נפרד. מוטי אוריאל. אלבום פרטי

מי הן הדמויות שהשפיעו עליך?

אני לומד מכל אחד, ודווקא בתור מלמד אני יודע ש'מכל מלמדי השכלתי', אך בכל זאת ישנן כמה דמויות שהשפיעו עלי בתחום החינוך.

הראשון הוא  המחנך הנפלא הרב עזרא כהן משכונת אברמסקי, שאיני שוכח את השיחות המדהימות שהיו לי עמו ואת  העצות המחכימות שקיבלתי ממנו בתחילת עיסוקי בחינוך, כאשר עד היום אותן עצות באות אצלי לשימוש ביום יום.

דמות נוספת כיום היא של שמואל תנעמי, מנחה פסיכו פדגוגי, שממנו  קיבלתי השראה  להמון דברים בתחום כשאני מוצא את עצמי מיישם את הדברים ששמעתי ממנו במהלך עבודתי בכיתה ומחוץ לה. בהקשר לכך אני חייב לציין גם את הרב דוד בן חמו, פסיכולוג מהפרויקט המבורך "גדל".

בתחום המוזיקה, שהוא כאמור תחום בלתי נפרד ממני, ההשראה שלי מגיעה כמובן משלל סגנונות המוזיקה להם אני מאזין, אבל אחת הדמויות שזכיתי להכיר וללמוד ממנו המון הוא  האדם המהמם והמעבד הדגול והנפלא, אלי אוסדון, אף הוא אשדודי אך לדעתי הוא מוזיקאי על, כשאני יכול לומר שזכיתי ללמוד ממני במהלך ימים רבים ושעות רבות של עבודה יחד ולמידה הן באולפן והן בהופעות לצידו.

 

מהו ייעודך כפי שאתה רואה אותו במסגרת עיסוקך?

היעוד שלי במסגרת עיסוקי בתחום החינוך הוא לדאוג ולראות את הצלחת התלמידים, כשאני סבור שיש להתמקד דווקא באלו שהם פחות חזקים והיותר מתמודדים. בנוסף, המטרה שלי היא  להמשיך להיות עם סיפוק מהחיבור שלי עם התלמידים  בשאיפה להגיע לתחום הניהול ולסייע ולהנחות את הצוות החינוכי כולו הן מבחינה דידקטית והן מבחינה רגשית.

בתחום זה אני משקיע המון, ואכן ב"ה סיימתי תואר ראשון בחינוך וכרגע אני באמצע תואר שני בניהול. משפט המפתח שלי בחינוך וסוד ההצלחה בעיני הוא "הכלה עם גבולות".

בתחומי החזנות והפיוט - עד לתקופת הקורונה שימשתי כחזן  בקהילת (מונטי סיני) הר סיני במקסיקו סיטי במשך 9 שנים, כך שמטבע הדברים  יש לי גם שאיפות בתחום המוזיקה, כאשר השאיפה שלי היא להוציא לאור את כל הפרוייקטים שבתכנון ואף להגיע לכמה שיותר קהלי יעד מבחינת שילובים בין פיוטים עתיקים ועיבודים חדשניים ומקוריים, ואני רק מקווה שאמצא את הזמן והאמצעים לכך, בע"ה.

כך או כך, בשני התחומים אני שואף למצוינות, לא פחות.

 

ארוע מרגש שהשפיע אליך?

אני חווה בכל שנה ארועים מרגשים בכיתה, והנה דוגמא: היה לי תלמיד שמשום מה בתחילת שנה לא הוציא מחברת ולא כתב. כששאלתי אותו מדוע הוא לא כותב לא ענה כלום. לקחתי אותו לשיחה ואז התברר כי פשוט לא האמינו בו ואמרו לו לא מעט משפטים שהצליחו להוריד אותו כך שהוא לא האמין בעצמו כלל.

לקחתי אותו כפרוייקט, השקעתי בו, ובס"ד  לאחר כמה שיחות מוטיבציה הוא גילה באמת כמה הוא יכול וכי הוא בעצם בעל כשרון. הוא  התחיל לכתוב ולעבוד ונוצר חיבור בינינו וכך בעצם הוא עלה והתעלה. היום כשאני רואה אותו ועוקב אחריו אני לא יכול שלא להתרגש בכל פעם שאני חושב מה היה קורה אילו הייתי מרים ידיים ומשלים עם קביעתו שהוא 'לא יכול'...

וגם תחום החזנות מספק לי לא מעט רגעים מרגשים. היה זה בשנה הראשונה כשהייתי חזן במקסיקו. בזמן שעליתי כחזן בשחרית של ראש השנה, בעת  ברכת כהנים שבכלל זהו רגע מיוחד לראות את כמות הכהנים שעולים לדוכן וזהו זמן שהחזן מאריך בו בנגינותיו, אני שם לב כאשר אני מסיים את ברכת הכהנים שהגבאי, יהודי מבוגר ואיש יקר מאוד, ממרר בבכי. נבהלתי מאד, ולאחר הקדיש שאלתיו מה קרה, הוא ענה לי: ריגשת אותי בברכת הכהנים שלך, בחיים לא התרגשתי כך... התרגשתי גם אני, ואותו ארוע נתן לי דחיפה להמשיך ולהבין שאני ב''ה עושה טוב לאנשים, וכי עלי להמשיך כך בדרכי.  אז גם הבנתי שלא סתם הקב"ה שלח אותי לכאן, וכי בעצם מדובר בשליחות של ממש.

 

משהו שלא ידעתם עלי?

אני גם מבשל לא מעט כאשר בזמן זה שבו אני עסוק בבישול אני מרשה לעצמי להיסחף במחשבות ולרוב גם 'לבשל' אז יצירות מוזיקליות...

בנוסף אני מסוגל להתרגש משיר או מפראזה מתוך שיר עד כדי דמעות.

 

תחום עיסוק שלא תוותר עליו?

מוזיקה. מה השאלה בכלל.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה