תנופת פעילות באשדוד החרדית: הנציגים האגודאיים מדברים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9edc0585-f976-4080-9e0d-92f01501ba45','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9edc0585-f976-4080-9e0d-92f01501ba45','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

"לאורך השבוע הוקמו מטות ייעודיות למען הצלחת המערכה", מספרים ל'אשדודס' נציגי אגודת ישראל המקומיים בראיון מהמטה המרכזי * בין היתר הוקמו מטות שבת, מטות קהילות, מטות נשים, מטה יום הבחירות ועוד * "להרבות כבוד שמיים"

צילום: אגודת ישראל

זר כי יקלע למטה אגודת ישראל באשדוד יחשוב שהוא נקלע לחדר מלחמה. אברכים ישובים במטות עם אש בעיניים במטרה לזכות את עם ישראל להיות שותפים במערכה למען קדשי ישראל ולזכות לברכת הצדיקים שהורעפה על ראשם, בעת כינוס מאורי הדור שרי התורה והחסידות ביום שלישי האחרון בירושלים.

הפעילים מפתיעים, בהתלהבות, בעשייה הבלתי פוסקת ובלהט הפנימי, ונראה כי מדובר בבחירות זו הפעם הראשונה ולא בפעם החמישית תוך שלש וחצי שנים. אבל כאשר המלחמה היא על כל קול. לא מוותרים על אף אחד. המטרה שסומנה באשדוד: אין אדישים, אין שאננים.

לאורך השבוע האחרון הוקמו מטות ייעודיות למען הצלחת המערכה. בין היתר הוקמו מטות שבת, מטות קהילות, מטות נשים, מטה יום הבחירות, וכולם מתאחדים תחת מטרת העל: להרבות כבוד שמיים.

אשדוד היא גם אחת הערים המרכזיות בישראל בה קיים פוטנציאל גדול להגדיל את מאגר המצביעים מקרב האוכלוסיה הכללית. זאת, בשל היותה עיר מעורבת בה מתגוררת אוכלוסיה מסורתית גדולה.

וכך, מעבר לפעילות היהודית הענפה של הפעילים בכל הרבעים בעיר, נשים יוצאות יום יום לאיזורים מסורתיים ביוזמות מאורגנות וגם אישיות דוגמת שולחנות שבת, הפרשת חלה מבית לבית ומזכות את הרבים בהבטחה להצבעה לחיזוק היהדות הנאמנה.

לאורך השבוע האחרון, זכו גם לביקורים של הפעילים בכל יישובי הסביבה, והם התקבלו בכל החוגים, בחום ובשמחה ובבקשות לבוא יותר ולארגן שיעורי תורה. בשובם עייפים לביתם בתום הפעילות חוזרים הפעילים עם אור בעיניים ומדווחים למטות על הצלחתם להביא פרות בשליחותם.

בשיחה עם סגן ראש העיר הרב יחיאל ויינגרטן הוא אומר לנו כי "ה'די ניין' שלנו בפעולה והוא לא רואה שום פניה אחרת מלבד להיות דבק במטרה האחת. בדרכו הוא סולל דרך לדורות הבאים שיקל עליהם לצעוד בדרך העולה בית קל ובמטרה לעשות רצון צדיקים".

חבר המועצה הרב אפרים וובר אומר כי כאחד המלווה את מערכות הבחירות בעיר ובארץ מזה שנים, "לא זכורה לי כזו התלהבות בקרב הפעילים. אחרי שנה כל כך קשה עם גזירות קשות בהיבט היהודי והכלכלי שפגעו בכל שדרות היהדות הנאמנה, הכאב מתפרץ החוצה ומקבלת ביטוי מעשי באמצעות פעילות קודש למען מימוש רצון הצדיקים וחיזוק רשימת היהדות הנאמנה".

חבר המועצה הרב שמואל שוק תיאר בעיניים בורקות את פעילות הקודש במטה. "לאור קריאת הקודש של האדמו"ר שליט"א מוויז'ניץ על כך שכל חסיד יבוא קול נוסף למען המטרה הקדושה, הוקם מטה ייעודי שפעיליו יוצאים מידי ערב לרחבי העיר, באזורים המעורבים והמאופיינים באוכלוסיה מסורתיים ומקדשים שם שמיים באמצעות ניסיונות גיוס קולות לטובת חיזוק רשימת יהדות התורה.

"הפעילות הזו מתקיימת בבתי כנסת ובפורומים נוספים. במהלך המפגשים מסבירים הפעילים עד כמה חשוב להצביע ליהדות התורה, עד כמה חשובה השמירה על המסורת באשדוד ומעבירים להם את ברכת הקודש של שרי התורה והחסידות". 

גם בקרב ציבור הכלל-חסידי מתקיימת פעילות ענפה לטובת מטרת העל. בתוככי החדר במטה המרכזי יושבים הפעילים מכל הקהילות החסידיות, ישובים זה לצד זה אחוזים בתרשימים צבעוניים המתארים את העבודה הדרושה על קבוצות שתויגו תחת קטיגוריית ה'מתלבטים' מהרובעים החרדיים ומחוצה להם ולא מרפים עד אשר מוודאים כי הושגה המטרה הנכספת ושם שמיים יתקדש על ידיהם.

חבר מועצת העיר הרב יהושע טננהויז מציין כי ההבנה בקרב כל תושב חרדי בעיר היא שהבחירות הקרובות יכריע כיצד יעוצבו המסגרות הארגוניות של היהדות הנאמנה. "ההבנה הזו מחלחלת בקרב כל הקהילות וכולם ערוכים ונכונים ליום השלישי לקדש שם שמים ולהביא להצלחת היהדות הנאמנה".

התלהבות הקודש לקראת החירות חוצה מגזרים וקהילות. ניתן לומר שאשדוד ניצבת היום בראש המערכה בדרום ומקרינה על כל ישובי האזור, וזאת, בזכות האחדות ושיתוף הפעולה במשך כל השנה של כלל הקהילות בעיר ובזכות הציבור שנאמן לגדולי הדור ומבקש לקדש שם שמיים.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה