שלוחא דרבנן הרב אמסילי זעק: "אשדוד היא מקום של תורה"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('37dffa64-8544-46c0-81eb-f6202195d4d3','/dyncontent/2024/7/26/c32a694d-49e1-4816-9591-00e935612c22.gif',18226,'פרויקט אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('37dffa64-8544-46c0-81eb-f6202195d4d3','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18120,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

בשורה מרגשת בעיר אשדוד עם הקמתו של הארגון החשוב "היכלות" – ממלכת היכלי התורה אשדוד. בכינוס הובאו ברכותיהם של מרנן ורבנן ראשי הישיבות וחברי מועצת חכמי התורה שליט"א. הקמת פרוייקט "סיני ועוקר הרים" כתיבת חידו"ת לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל עם מתן מילגות

צילום: א. מיכאלי

במעמד מכובד ומפואר התכנסו עשרות נציגי האברכים של היכלי התורה בעירנו, לכנס היסוד והקמת הארגון "היכלות" שמטרתו לפאר ולרומם את בני התורה והאברכים החשובים בעיר ולתת מענה כראוי שהיה חסר במשך שנים בפעילות ועשיה המתאימה לאופי וצרכי ציבור בני התורה.

לקראת המעמד עלו משלחת רבנים ראשי 'היכלות' עם שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי הי"ו למעונם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה מרן הגר"א סאלים ראש ישיבת "מאור התורה", מרן הגר"ש בצלאל ראש ישיבת "פורת יוסף", ומרן הגר"ש מחפוד גאב"ד "יורה דעה", להתייעצות וברכה וקבלת הנחיות ודרכי העשייה למען ציבור בני התורה בעיר שהתפעלו מאוד מהיוזמה הברוכה ושמחו לשמוע, כי בס"ד כל פעילות הארגון יונהגו על פי דעת תורה ברורה ובהתייעצות מתמדת עם גדולי ישראל שליט"א.

את הכינוס פתח הרב הגאון רבי יוסף פינטו מראשי ישיבת "באר יצחק" ומראשי ועדת ההכוונה הרוחנית של הארגון, שסקר את התפתחות היכלי התורה בעיר והבשורה האדירה לבני התורה שיוצאת לדרך ממעמד גדול זה. בדבריו הודה בברכות חמות לנציגם של מרנן ורבנן גדולי התורה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו על תמיכתו וסיועו התמידי לצרכי הציבור החרדי בעיר.

במיוחד ציין לשבח את פעילותו המסורה של שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי הי"ו ממונה חינוך תורני, יו''ר "היכלות" וחבר מועצת העיר שלקח על עצמו לפאר ולרומם את בני התורה ונרתם בכל כוחו להצלחת הארגון החשוב כחלק מכל פעולותיו הכבירים לכל ענין שבקדושה ועניני החינוך בעיר במשך לעלה מעשור.

את המעמד פיאר בנוכחותו מרן הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני נשיא קהילות האברכים בארה"ק שנשא את המשא המרכזי ועמד בדבריו על חשיבות הקמת ארגון חשוב ונצרך זה, שיתן מענה בעשיה רוחנית וגשמית לעמלי התורה, דבר שמרנין את הלב לראות כהמשך למהפכה האדירה של הקמת הקהילות ברחבי הארץ בכלל ובעיר אשדוד בפרט.

בדבריו אמר: "בפעולותיכם הכבירות אתם מעלים את החן של המקום ואז נהיה 'חן המקום על יושביו'. אחרי שנות הלימוד הרבות בין כותלי הישיבה, שם קנינו את קניני התורה וספגנו לתוכנו את סגנון ואופי החיים בהשקפה של תורה, יש לראות כיצד להמשיך את הרוממות הזו להמשך החיים אחרי הקמת הבית, כדי שלא יהיה בבחינת 'תינוק הבורח מבית הספר' אלא תינוק 'המחובר' לבית הספר כל החיים".

בדבריו הוסיף בהתרגשות ואמר "עכשיו שאנו רואים את הקמת ארגון 'היכלות' זו הבשורה הגדולה לבנות היכל של 'בלבבי משכן אבנה', של בניית עוד היכל ועוד היכל להאיר את אור התורה לכל המקומות ולכל פינה. חייבים להאמין שיש לנו את הכוחות להוציא מהכח אל הפועל כאיש אחד בלב אחד שזה רצונו יתברך, וכך אשדוד תהיה מגדלור של תורה".

עוד נשא דברים הגאון הגדול רבי יוסף לסרי ראש ישיבת "אש התלמוד", בראשית דבריו הביע את שמחתו הגדולה כשראה את האברכים היקרים מתכנסים במטרה אחת לחיזוק התורה כאן בעיר אשר כבר שמע על הפעילות המבורכת מפי תלמידיו שחלקם מתגוררים באשדוד.

הזכיר את חזון ההתעוררות הגדולה של 'התנערי מעפר קומי' השוטף ברחבי הארץ שמקימים מפעלי תורה לציבור בני התורה והאברכים שיקבלו מענה נכון בכל מה שיש לפעול. בדבריו עמד על חיי האברך שהם בבחינת פרשה של "ויהי בנסוע הארון" שתפקידו לקחת את חיי ורגשי הקודש שספג בחיי הישיבה ולהעתיק אותם להמשך החיים. ואמר: "נוסעים 'עם' הר ה', ולא נוסעים 'מהר' ה'! לוקחים את בית המדרש איתנו למשך החיים! וזה מה שארגון "היכלות" עושה היום בבשורה הגדולה לציבור בני התורה, להעתיק את כל החוויות של הישיבה לבית מדרש אחד של החיים בעצמם, אשריכם על היוזמה הברוכה".

את דבר ראשי היכלי התורה בעיר הביא הגאון רבי מאיר מוגרבי ראש ישיבת "כנסת ישראל" שבראשית דבריו הביא את ברכת חותנו מרן הגר"ש מחפוד גאב"ד "יורה דעה" וחבר מועצת חכמי התורה, והודה ליוזמים והמארגנים על הקמת ארגון חשוב ונצרך זה ושיבח את שלוחא דרבנן הרב אמסילי הי"ו שנטל על עצמו את המלאכה הגדולה להשמיע את קול שאגת התורה של העיר אשדוד, ובירך את העוסקים במלאכה בברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם שימשיכן עוד במעשיהם הדגולים להגדיל תורה ולהאדירה.

את המעמד חתם בדברים נרגשים שלוחא דרבנן ונציג בני התורה הרב חיים אמסילי הי"ו בפני גדולי ישראל והביא את דברי רבי יוסי בן קיסמא באבות שאמר "איני דר אלא במקום תורה".

בקול נרגש הכריז "אשדוד זה מקום של תורה! אשדוד זה מקום של בני תורה! אשדוד צריכה להיות גולת הכותרת! אנחנו נפעל בכל הכח והעוצמה להעמיד את האברכים ובני הישיבות בחוד החנית של אשדוד". בישר לאברכי "היכלות" על הקמת פרוייקט "סיני ועוקר הרים" כתיבת חידושי תורה בסוגיות הש"ס עיון והלכה, לקראת יומא דהילולא רבה של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, האברכים שיזכו יקבלו מילגות כפרס כספי מכובד מאוד, בימים אלו המודעות נשלחו לכוללים.

בשלב זה פנה לנציגים ה"שגרירים" של היכלי התורה, להעביר את הבשורה על עבודה משותפת למען בני התורה וחתם את דבריו "היכלות - זו דרך! נפעל יחד למען הציבור, לאורם ובהכוונתם של גדולי ישראל שליט"א שינחונו בדעת תורה ונעשה ככל אשר יורונו".

בסיום המעמד, הובאו דברי ברכתו של הגאון הגדול רבי מאיר כהן שליט"א ראש רבני הקהילות בעיר ובעל "אוצר ספרי הלכה" ורב ק"ק הריב"ז שנבצר ממנו להשתתף ואמר, שכינוס של תורה זה נאה לצדיקים ונאה לעולם, ובודאי הקמת "היכלות" תגדל ותפאר את כוח התורה בעיר.

הנציגים יחד עם שלוחא דרבנן הרב אמסילי הי"ו קיימו רב שיח פורה ובו נסקר בפניהם חזון הארגון והתכניות הרבות המתוכננות להיות כחלק מפעילות הארגון. המשתתפים יצאו בתחושת רוממות וחדוות עשייה תוך כדי שהביאו את הבשורה האדירה המתפשטת בשמחה בכל היכלי התורה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('55654d4c-3758-4bc3-ae62-a5a77e61d4a7','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה