שבת התרוממות עם הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('56b8e6b1-c9cb-4ffc-b41e-c3beda644801','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('56b8e6b1-c9cb-4ffc-b41e-c3beda644801','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

השבת נועם הנשמות: המונים מתושבי העיר נהנו מהשהות במחיצתו של האדמו"ר שֶׁשָּׁבַת בְּשַׁבָּת האחרונה בעירנו * ואלו סיפורים נפלאים סיפר הרב?
 

האדמור רבי דוד פינטו. צולם ביום חול בידי שוקי לרר

שבת של התעלות: בשבת האחרונה פרשת "שלח" הגיע האדמו"ר הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו לעירנו וערך את תפילות השבת ושיעורי התורה בכל השבת במוסדותיו "אורות חיים ומשה" בקרית באר משה ברובע ג'.

 

התרגשות מיוחדת היתה בין המתפללים בבית המדרש המרכזי שהיה מלא מפה לפה. לאחר קבלת שבת נשא דברים בהם עמד על חטא המרגלים שבעצם בתחילה כוונתם היתה לטובה ולשם שמים,  שעם ישראל יתאגד סביב שבטיו וישמור על האחדות, אלא שאחר כך היה להם נגיעות שדרשו כבוד ותפקיד של נשיאות ומכיוון שכבר לא פעלו לשם שמים היתה הידרדרות עד כדי כך שחז"ל אמרו שזו היתה בכיה לדורות.

 

בתפילת שחרית קודם קריאת התורה, השמיע דברים האדמו"ר שליט"א עמד בדבריו על מצות ציצית המוזכרת בסוף הפרשה וציין שכח מצוה גדולה זו זה בעיקר שעושים אותה בכוונה גדולה והיא מסוגלת לשמור על האדם מכל פגע רע, ותרחיק את האדם מן העבירות ומה שלא מרגישים כיום זה מפני שמקיימים המצוה כמצות אנשים מלומדה ולא מעמיקים בדקדוק המצוה ועל כן חשוב מאוד להתעורר במצוה יקרה זו.

 

דיבר וחיזק במידת אמונה ובטחון וסיפר שבהיותו בארגנטינה התארח אצל משפחה חשובה שערכה לכבודו סעודה, במהלך הסעודה פנה בנו של בעל הסעודה בבקשה ובתחינה לכבוד הרב שליטא, היות והוא נשוי מס' שנים ולא זכה לפרי בטן מבקש מכבוד הרב שיגזור עליו שיזכה לפרי בטן, הרב בירכו שיזכה בע"ה אבל הבן התעקש שהרב "יגזור". כבוד הרב לא רצה לגזור וביקש שוב בכל זאת שרוצה שני בנים. ומשראה הרב שהוא מתעקש אז ניסה לפטור אותו בדרך של בקשה גדולה ואמר לו אם תתרום את הריהוט לבית הכנסת שבנינו בע"ה תזכה לישועה ורחמים.

 

הבן שהבין שמדובר בסכום גדול חשב ולבסוף הסכים להוציא את כל כספו עבור הריהוט של כל בית הכנסת, הרב הדגיש ואמר לו שאינו מבקש הכסף עכשיו אלא כשיצטרך יפנה אליו בבוא העת, הרב שליט"א חזר למעונו שבצרפת, לאחר כשנה התעדכן שנכנס לעמותה סכום כסף גדול מאוד ומשבירר ממי זה הגיע התברר שזה הגיע מאותו יהודי מארגנטינה שגם תוך כדי התקשר לכבוד הרב שליט"א לבשר לו שאשתו ילדה תאומים ומבקש שכבוד הרב יטוס לארגנטינה ומזמינו לשמש כסנדק שזה בברכת הרב שליט"א.

 

הרב פינטו הדגיש, שכאן רואים את האמונת חכמים שהיא נותנת את הפעילות והכח של הברכה להוציא אל הפועל. 

 

לפני תפילת מנחה של שבת, הגר"ד פינטו מסר שיעור לנשים. את סעודה שלישית ערך בצוותא חדא עם בחורי הישיבה "תפארת דוד" ובעת "רעווא דרעווין" נשא מדברות קודשו, דברי חיזוק והתעוררות מפרשת השבוע ועל מעלת השקידה בתורה. באותה שבת התארחו בחורים מארגנטינה הלומדים בישיבת "קול תורה" בירושלים, וסיפר לבחורים על יהודי יקר מארגנטינה שהוא בן משפחתם, בו רצה לחדד את האמונה והאהבה ללומדי התורה, אותו יהודי היה בדרכו לעשות עיסקה גדולה בארגנטינה ויצא לדרך כשבאמתחתו סכום גדול של כסף, בדרך תקפוהו שודדים ושדדו ממנו את כל כספו. בצר לו, לא ידע מה לעשות וכשהוא אובד עצות הרים טלפון מיד לרב פינטו וסיפר לו את הצרה בה הוא נמצא, הגר"ד פינטו שכאב איתו יחד את המקרה, אמר לו שיחזור אליו מחר ויראה מה לעשות.

 

אבל אותו איש עסקים היה טרוד מאוד ולאחר כשעתיים התקשר שוב לרבי דוד פינטו שיעודד אותו וינחה אותו מה לשעות, הגר"ד פינטו שאל אותו האם יש לך עוד כסף בבית? וענה לו שיש לו בחיסכון עוד 10,000 דולר וזהו. אמר לו הרב פינטו אתה מאמין שהכל מאיתו יתברך נכון? וענה לו כן, אז אתה תביא את הכסף הזה ונחלק אותו לאברכים לומדי תורה ובע"ה אתה תראה ישועה גדולה, זה היה לו קצת קשה בתחילה כי זה הסכום האחרון שהיה לו, אבל כבר באותו יום העביר את כל הסכום עבור לומדי תורה, והגר"ד פינטו העיד שלימים הוא חזר ונהיה עשיר גדול ולא מזמן ערך לבנו בר מצוה, שבה השתתפו גדולי ישראל רבים מתוך ההערכה שהוא תומך גדול של מוסדות תורה כאן בארץ.

 

לאחר ברכת המזון, ראש הישיבה הגר"א רווח, הרמי"ם והבחורים עברו להתברך והודו להגר"ד פינטו על דברי החיזוק ועל העין טובה אשר במסירות מיוחדת במשך כל ימות השנה דואג לכל צורכיהם של בני הישיבה בגשמיו וברוחניות על מנת שיגדלו ויעלו במעלות התורה והיראה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה