רובע הסיטי לבש חג: מעמד מרהיב בהכנסת ספר תורה למוסדות 'תפארת רפאל'

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7b9f42bf-8c6c-4575-b8fb-ad471fdb30d9','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b9f42bf-8c6c-4575-b8fb-ad471fdb30d9','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

במוסדות "תפארת רפאל" חגגו את הילולת ה"מלאך רפאל" והכנסת ספר תורה במעמד גדולי תורה ואדמור"ים: חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן: "שיזכה להרחיב גבולות הקדושה ולהגדיל תורה ולהאדירה" | הגר"מ אבוחצירא: בזכות אהרון הכהן נזכה לשלום אמיתי ולשובם של חיילי צה"ל והחטופים לחיים טובים ולשלום*

הכנסת ספר התורה תפארת רפאל. אייל לוי

מעמד מפואר ומרשים התקיים במוסדות "תפארת רפאל" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא שליט"א רבה של הסיטי וראש הכולל להוראה "תורה לשמה" לכבוד הילולת הגאון רבי רפאל אנקאווה זצ"ל בעל ה"מלאך רפאל" הראב"ד ורבה הראשי של מרוקו ובעל ה"תועפות רא"ם" במלאת פט' שנים להסתלקותו ע"י מוסדות "תפארת רפאל" בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא ראש הכולל להוראה "תורה לשמה" ורבה של הסיטי.

 במשך תקופה לכבוד יומא דהילולא הגר"מ אבוחצירא יזם כתיבת ספר תורה מהודר מיוחד לכבוד בעל ההילולא הנושא את שם המוסדות, רבים מבני הקהילה ומחוצה לה נרתמו ולקחו חלק בכתיבת הספר תורה. בנוסף, הזמין ביצור מיוחד תיק מפואר ומיוחד לספר התורה בעבודת אומנות נדירה כשהכתר מעל הספר תורה, עוצב בדיוק כדוגמת תרשים מבנה בית הכנסת כליל יופי. הביצוע המושלם, בסבלנות דייקנות מבית אומנות "יהונתן תשמישי קדושה", הבית עשוי מכסף טהור, מלאכת מחשבת. התיק המפואר עוצב והוזמן ע"י משרד הפרסום "אלונים" בהנהלת מנכ"ל המוסדות הרב גיא אטיאס.

 החל משעות הצהריים, רבים ובראשם גדולי תורה רבנים ואישי ציבור נהרו לבית המדרש, שהוכן מבעוד מועד להשתתף ולקחת חלק בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה.

 בין הבאים נראו הגר"י שיינין הרב הראשי, הגר"מ מוגרבי ראש ישיבת "כנסת ישראל" וחבר רבני איחוד הקהילות, האדמו"ר מפיטסוברג, שליח הרבי מליובאוויטש הרה"ח ר' שניאור גודמן ועוד רבים שזכו לרכוש חלק בספר התורה.

 הגר"מ אבוחצירא ישב כל העת בסמוך לספר התורה וקיבל את הבאים בזה אחר זה.

 לקראת הסיום ערכו את תפירת היריעה האחרונה לעץ חיים והגר"מ אבוחצירא, הכניס את ספר התורה לתיק יקר ומפואר מיוחד ביופיו בבחינת 'זה קלי ואנווהו' ופצחו מיד בריקודים של מצוה לקראת התהלוכה, כשבית הכנסת כבר מלא באורחים, כך יצאו בתהלוכה לרחוב הסמוך, כשרבים ממתינים מחוץ לבית הכנסת ומיד שראו את ספר התורה, זרקו סוכריות לעבר החוגגים והצטרפו לחוגגים, כאשר בראש התהלוכה ליווה רכב תפאורה שהשמיע כל העת שירים שמחים לכבודה של תורה, רוקדים עם ספר התורה תחת אפריון מואר בשלל מנורות צבעוניות.

 משם יצאו בשיירות לסעודת מצוה גדולה שנערכה באולמי "עדיה" ביבנה, עם סעודת ראש חודש בהשתתפות רבנים חשובים ובראשם האדמו"ר המקובל הגאון רבי שלמה בוסו שליט"א נכדו של הבבא סאלי זיע"א וחתנו של הבבא ברוך שליט"א, הרה"ג ר' יהודה בן דוד ראש מוסדות "תפארת ראובן", הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר שהתקבל בחביבות מיוחדת תוך כדי שהגר"מ אבוחצירא מבקש שישב לצידו, ראש הכולל הרב אהרון זוהר, הרב עמרם קסטיאל רבה של 'טולוז' שבצרפת, ועוד.

 בסעודת המצוה בלטו אברכי הכולל להוראה "תורה לשמה" בראשות ראש הכולל הרה"ג ר' אהרון זוהר שנטלו חלק בשמחה הגדולה. התרגשות מיוחדת בעת שהרב יעקב קניג ראש מוסדות "כנסת ישראל" מארגוני הקירוב, הקריא את מכתבו הנרגש של הגאון הגדול רבי מאי צבי ברגמן שליט"א חבר נשיאות מועצת גדולי התורה לכבוד המעמד המפואר.

 וכך כתב: ברכתי נתונה למתכנסים בחגיגת הכנסת ספר תורה, לקהילת "תפארת רפאל" ומוסדות "תורה לשמה" בעיר אשדוד, העומדים בראשות מקים עולה של תורה, הגאון הצדיק, נודע לתהילה, רבי מאיר אבוחצירא שליט"א. שיזכו להיות דבוקים בתורה הקדושה ובקיום מצוותיה, לקיים מה שכתוב בזה, ומיום שחרב ביהמ"ק אין לו להקב"ה אלא ד"א של הלכה, ובייחוד בעת הזו, עת צרה היא ליעקב, שאין ידוע מה יילד יום ה"י, ומצפים אנו לראות בישועת ה' על עמו ונחלתו, וממנה יוושע בס"ד.

 ברכה מיוחדת לכבוד הרב שליט"א שיזכה להרחיב גבולות הקדושה, להגדיל תורה ולהאדירה, לראות רוב נחת מתלמידיו ושומעי לקחו, ויזכה לראות בנחמת ציון וירושלים בב"א. חתימת יד קודשו.

 המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שליט"א שנבצר ממנו עקב תפילות שקיים בעיר טבריה, שלח את ברכתו הרמה לכל משתתפי ההילולא הגדולה לכבודו של הנר המערבי, המאור הגדול, מעוז ומגדול, שלשלת יוחסין אראלים ותרשישים רבינו רפאל אנקאווא זצוק"ל עם המעמד הנכבד של הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתו, שיראו ברכה והצלחה וזכות הצדיק תגן בעד כל המשתתפים.

 בתחילת הערב הגר"מ אבוחצירא הדליק את הנרות לכבוד בעל ההילולא המלאך רפאל זיע"א וכן לשאר בעלי ההילולות הצדיקים בימים אלו.

 לאחר מכן כיבד בכתיבת אותיות בספר התורה את המקובל הגאון רבי שלמה בוסו שליט"א, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו. לאחר מכן, ציבור המשתתפים קם בהמוניו ופתח במעגלים וכך רקדו זמן רב עם ספר התורה.

 רק לאחר חצות לילה, נשא את המשא המרכזי הגר"מ אבוחצירא רו"מ "תפארת רפאל", בראשית דבריו קיבל בברכת ברוכים הבאים את האורחים החשובים שהגיעו ממרחק לכבוד ההילולא ולמעמד הכנסת ספר התורה המפואר.

 בראשית דבריו בירך את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כפי שהתברך כאן בדיוק לפני שנה בהילולא שהוא היה והוא זה שימשיך להנהיג את העיר, במילים: כבוד מעלת אהובינו ויקירנו, אוהב תורה ולומדיה, אהוב למעלה ונחמד למטה, מוקיר ורחים רבנן, חיכו ממתקים וכולו מחמדים, נופך ספיר ויהלום, ראש עירנו היקר, הנפלא והמופלא ד"ר יחיאל לסרי ה' ישמרהו ויחיהו, ירום כוכב מערכתו ויעלה מעלה מעלה תמיד, בריא אולם, בריא מזליה, ימים על ימי מלך בהצלחות תמיד, כל הימים כל הזמנים וכל השנים.

 הזכיר את מעלת הצדיקים ביום ההילולא של ראש חודש "אב הרחמן" ובראשם אהרון הכהן, שהיה אוהב שלום ורודף שלום והעלה על נס בדבריו על בעל ההילולא המלאך רפאל זצוק"ל שהיה ידוע גדול בעשיית השלום מעל כל מעלת תורתו. כן דיבר על השילוב שזכו במעמד מפואר זה להכניס ספר תורה לכבוד יומא דהילולא רבה.

 וסיים בברכה, חודש לברכה לחיים טובים ולשלום, נזכה להרבות כבוד שמים והודה לכל העוזרים והמסייעים למוסדות ולהילולא ושנזכה במהרה לבנין בית המקדש ולגאולה הקרובה, ברכה מיוחדת ערך לחיילי צה"ל ולהשבת החטופים שבזכות הילולת הצדיקים יחזרו לביתם בריאים ושלמה לחיים טובים ולשלום.

 את האשכבה לכבוד בעל ההילולא ועוד צדיקים, ערך הגר"מ אבוחצירא שליט"א כשכל הקהל עמד על רגליו.

 את הערב הנחה בטוב טעם המנחה הידוע מנחם דנינו, הנעימו בשירה ובפיוט לכבוד ההילולא הפייטנים: יעקב מאיר אבוחצירא, בנימין חיים בוזגלו וקובי ראובן.

 רק בשעת לילה מאוחרת מאוד הסתיימה ההילולא, כשהמעמד הגדול מותיר רושם עמוק בליבותיהם של מאות המשתתפים בהילולת הצדיק המשולבת יחד עם הכנסת ספר תורה, שתגן על כל עם ישראל הזקוק לרחמי שמים מרובים בפרט בימים אלו.

צילומים: אייל לוי. 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('a8cd0e57-e0a5-4091-ab50-ea0136b07e3d','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה