עצרות י"א חודש לפטירת רב בית הכנסת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a8caa762-1b52-495c-bc82-1659e63e1c2d','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a8caa762-1b52-495c-bc82-1659e63e1c2d','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

במלואת י"א חודש לפטירתו של הרב תומר בן שטרית התקיימו עצרות התעוררות לזכרו בביה"כ 'אסותא' וב'נר דוד': "זכה לקדש שם שמים בחייו הקצרים"

זוכרים את הרב. צילום: שוקי לרר

במלאת י"א חודש לפטירתו של איש החסד מזכה הרבים שזכה להחזיר רבים בתשובה הרב תומר בן שטרית ז"ל רב בית הכנסת בבית החולים "אסותא" ורב קהילת "תשובה וישועה", התקיימו עצרות התעוררות במעמד רבנים חשובים בשעות הצהריים והערב.

 

בשעת הצהריים התכנסו אברכי הכולל שהקים בשעתו הרב תומר ז"ל באולם בית הכנסת שבבית החולים "אסותא", שם שימש הרב תומר זצ"ל כרב ביה"כ לצד עמותת "תשובה וישועה" שהקים כדי לאגד בתוכה את פעילות החסדים שהיו נר לרגליו הכוללים בתחומים רבים כמו, עזרה לחולים ולמשפחותיהם בבית החולים, כולל אברכים, עזרה למשפחות בנושאים שונים ועוד.

 

את המעמד יזם וארגן מר מאיר רביבו מנהל המשק של בית החולים, שם נשאו דברי מספד והתעוררות הרבנים החשובים, הרב יעקב קיהן רב בית החולים אסותא, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ממונה בית הכנסת הרב עדיאל בן סוסן, הרב משה צרפתי נציג הכולל ורב יעקב ביטון מאברכי הכולל.

 

הרבנים העלו על נס את דמותו של המנוח הרב תומר ז"ל בעשיית החסד והארת פנים לכל אדם בבית החולים והדגישו שתמיד העיקר אצלו היה לימוד הורה ולכן טרח ויגע והקים כולל להכשרת רבנים להוראה בבית החולים, על מנת שבבוא הזמן יזכו להיות מורי הוראה ולהשיב לכל הפונים בכל נושא וענין בהלכה.

 

עוד אמרו שרעיון כזה מבורך של הקמת כולל אברכים בבית החולים, כמעט ולא ידוע בשום בית חולים בארץ. יצויין כי בנוסף הוקם גם כולל יום שישי, בו שוקדים הלומדים בעיקר על הלכות שבת כשרבים מתווספים לתוכנית הלימודית, גם את ספרי ההלכה הרבים הנמצאים בספריות המכסות את קירות בית הכנסת, דאג בשעתו הרב תומר להתרים אנשים על מנת שיהיה נגיש לכל מבקר בבית החולים ספרי הלכה לפי כל העדות והחוגים.

 

רב בית החולים הרב קיהן חתם את הדרשות כשהוא מציין למרות שניצבים אנו י"א חודש לפטירתו, אבל את המנגינה המפוארה שהקים כאן, היא עדיין ממשיכה להשמיע בקול גדול. ובע"ה אנו תקוה שהפעילות במקום תורחב והכולל יגדל לרווחת באי בית החולים כפי שידוע אימרת חז"ל שתורה מגינה ומצילה. לסיום בירכו את כל העוזרים והתומכים באחזקת הכולל והשיעורי תורה בבית כנסת שבקומת הכניסה, שבכך ממשיכים את המורשת של המנוח רב תומר ז"ל שזה היתה שאיפת כל ימי חייו.

 

לאחר סעודת המצוה מטעם בית החולים ומקפה ליאון שנרתמו לענין, בני המשפחה ומוקירי זכרו עלו לתפילה בבית העלמין בחלקת הרבנים החדשה בסמוך לאולם ההספדים.

 

לקראת ערב אחר תפילת מנחה בבית הכנסת "נר דוד ואוהל רחמה" ברובע ט', נשאו דברי התעוררות המרא דאתרא הרה"ג ר יוסף שיינין, הרה"ג ר' מאיר מויאל ר"י "זוהר התורה", הרה"ג ר' אבנר עמר רו"מ "אור מאיר" ומנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני "בני יוסף" ומגיד מישרים הרב מאיר שוורץ.

 

הרבנים ציינו והדגישו שהמנוח ז"ל למרות שעסק הרבה בחסדים ובעזרה לזולת, נושא לימוד התורה וההלכה היה בראש מעייניו ולכן פתח את הכולל בבית הכנסת בבית החולים.

 

הזכירו את מידותיו התרומיות וחזקו את מידת האמונה והבטחון ע"פ מאמרי חז"ל, כמו"כ ציינו את פטירתו של כ"ק האדמו"ר מצאנז זצוק"ל שאיבד בשנות הזעם באירופה את אשתו ו-11 ילדיו, למרות זאת לא אמר נואש ולאחר שזכה להינצל מהתופת, זכה להקים ישיבה מפוארת ולהעמיד דור חדש הממשיך בשרשרת הזהב של אבותינו, תלה בדבר אחד ויחיד שזקף לזכותו: "שגם בזמנים הקשים ביותר שעברו עלי, לא באתי אף פעם בטרוניה כלפי שמיא, כל גל וגל שעבר עלי - קיבלתיו באהבה" וזה מה שמוטל עלינו בשעה זו, להמשיך את הדרך של הרב תומר ז"ל ולא לומר נואש כי זה היה רצונו שמפעל חייו התורה וחסד ימשיכו ויהיו לזכותו של המנוח ז"ל.

 

אביו של הרב תומר ז"ל ה"ה מאיר בן שטרית הי"ו נשא דברים בסעודת המצוה שאולם שע"י בית הכנסת והביע את התפעלותו במשך כל התקופה הקשה שהמשפחה עברה שתמיד מזכירים את בנו ז"ל בצורה מכובדת ולא שוכחים אותו ואת מעשיו המבורכים לרגע, ואמר, אם המורשת של הרב תומר ממשיכה, זה הנחמה הגדולה עבורנו – אנו המשפחה וזה הפירות שלו ואנו מרגישים ממש במאמר רבותינו ז"ל שצדיקים במיתתן גדולים יותר מבחייהן.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה