סערת הת"ת הכלל חסידי: הפניה, האיום והמתקפה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6729b8c0-56f6-45a3-926e-f9ff7c456c28','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6729b8c0-56f6-45a3-926e-f9ff7c456c28','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

יממה לאחר מכתב האיום בהגשת צו המניעה מבהיר נציג ההורים הרב ברנדויין ל'אשדודס': "מוכנים לקבל את הכרעת וועדת הרבנים; מעריך מאד את הרב ווינגרטן כשליח ציבור אמיתי" * גורמים באגודת ישראל: "אחיזת עיניים; יש להם הקצאה ברובע ז' שלא מומשה"

אין ממ"ד אין לימודים. הת"ת הכלל חסידי. צילום: דעת מישרים

סערת הת"ת כלל-חסידי אינה שוככת: לאחר שאתמול (ד') נחשף מכתב נוסף של ועד ההורים שעל יד הת"ת הכלל חסידי 'דעת מישרים', בו הובהר כי בכוונת ההורים להגיש צו מניעה ובכך למנוע את חלוקת מתחמי 'הראל' ו'יד שבתאי' לחסידויות ויזניץ וגור כל עוד לא ימצא פתרון לת"ת ה'כלל חסידי', אומר נציג ועד ההורים ל'אשדוד'ס' כי בכוונתם לקבל כל הכרעה של וועדת הרבנים, ובלבד שהוועדה תקיים דיון שבו יועלו טענות כל הצדדים.

הפרשיה, כזכור, החלה לפני כשבועיים אז נודע להורי ת"ת 'דעת מישרים' כי מבני בתי הספר 'הראל' ו'יד שבתאי' חולקו בידי נציגי אגודת ישראל, והועמדו לרשותן של החסידויות גור וויזניץ, כאשר בחסידות ויזניץ מתכוונים לייעד את שטח בית הספר 'יד שבתאי' לסמינר שנדרש לעזוב את מקומו בשל עבודות בניה, ואילו בחסידות גור עומדים לפתוח בית ספר לבנות במתחם 'הראל' לאחר שמבנה בית הספר ברובע ז' צר מלאכלס את התלמידות הרבות שחלקן לומדות בקראוונים.

ההחלטה גרמה לסערה בקרב הציבור הכלל חסידי, שבו דרשו למצוא פתרון גם לילדי הת"ת. מצוקת ההורים החריפה כאשר בימי מבצע 'עלות השחר' התברר שוב כי בעוד כל ילדי המוסדות יכלו לשוב לפעילות סדירה (קייטנות) גם טרם הורה פיקוד העורף על חזרה לשגרה מליאה, הרי שהת"ת הכלל חסידי ששוהה כולו בקראוונים ללא שיש לתלמידיו כל מבנה ממוגן באיזור – נדרשים להישאר בבתים בכל פעם שבה יש כוננות בטחונית.

מצב זה, הבהירו ההורים, לא יכול להימשך, והם שגרו מכתב נוסף לחברי וועדת הרבנים שע"י 'אגודת ישראל', הלא הם הרבנים: הרב אברהם מרדכי אולבסקי, הרב אברהם חיים ברנשטיין והרב דוד שטיין. במכתבם דורשים נציגי ועד ההורים כי יוקצו כיתות במבנים שברובע ו' גם לת"ת ה'כלל חסידי', ובמידה ולא, הם מאיימים, יוצא צו מניעה בבית משפט במטרה לעצור את ה'השתלטות', כהגדרתם.

במכתבם שנשלח לחברי וועדת הרבנים כותבים נציגי ועד ההורים, הרב ברנדויין, הרב פרוג והרב יפה, כי  "רק בימים האחרונים חווינו שוב ימים של מתיחות בטחונית (מבצע 'עלות השחר'), כאשר במבצע זה התברר שוב לעיני כל עד כמה ילדי הת"ת הכלל חסידי סובלים מאפליה חמורה: בעוד שכל ילדי הת"תים בכל העיר יכלו לשוב לפעילות לימודית סדירה, ת"ת 'הכלל חסידי', הוא הת"ת היחיד! שלא היה יכול לחזור לפעילות עד שהוכרז על הפסקת אש וחזרה לשגרה מוחלטת, שכן לילדי הת"ת אין כל מבנה מוגן בסביבה כך שהם חשופים, חלילה וחס, לכל פגיעה".

הואיל וכך, הם טוענים, "עולה השאלה מאליה: מאי חזית דדמי ילדי 'בית יעקב גור' או 'סמינר ויזניץ' עדיפים על דמם של ילדי 'הכלל חסידי'? אם נטען שילדי ביה"ס הנ"ל לומדים, בחלקם, בקראוונים, הרי שילדי ה'כלל חסידי' לומדים כולם בקראוונים. אם יטען שעליהם לפנות השטח לצורך הקמת מבנה קבע – כך גם ילדי 'הכלל חסידי'".

עוד מזכירים חברי וועד ההורים במכתב כי " לכלל הגופים שחילקו ביניהם את השטח ישנם עודפים של כיתות בנויות, וזאת כאשר לכלל חסידי אין ולו כיתה אחת בנויה. במצב דברים זה, ברי כי יש לאפשר בראש ובראשונה לת"ת הכלל חסידי לקבל חלק במתחם, ולאחר מכן לחלק את יתרת המבנים ליתר המוסדות".

לטענתם, "בעת הבחירות הובטח כי כל חלוקה של משאבים, תקציבים או כיתות חינוך, תיעשה בצורה שקופה ושיוויונית, בהתאם להחלטת וועדת הרבנים (שמשום מה אינה כוללת נציג 'כלל חסידי' אלא מורכבת רק מנציגי החסידויות גור, ויזניץ ובעלזא. ואולי כעת זו ההזדמנות לתקן את העיוות. לשיקולכם. הסוגריים במקור). במצב דברים זה אין לנו אלא לתהות מדוע נעשתה החלוקה תוך מידור הנציג הכלל חסידי בעיריה, ונציגי הציבור לא עמדו בדיבורם והם פעלו לחלק את המתחם בשיוויוניות ותוך לקיחה בחשבון של צרכי כלל הקהילות בעיר".

המכתב, כאמור, נשלח לחברי וועדת הרבנים, כאשר ההורים דורשים "לקיים דיון דחוף, ולא יאוחר מיום שלישי השבוע, י"ט באב, בה ישמעו טענות הצדדים כנהוג בין גוברין יהודאין". לסיום הם מביעים תקווה כי "וועדת הרבנים, שנוסדה במטרה למנוע את המצב שהיה קיים עד לאחרונה ואשר בו 'כל דאלים גבר' והיא הבטיחה להביא לחלוקה שיוויונית של משאבי הציבור, תשב אכן על המדוכה ותוציא את הנחייתה הברורה לנציגי הציבור, וכך יחסך מעמנו הצורך לפנות ליתר הגורמים בכדי למנוע את העושק ולהשמיע את קולם של ילדי התשב"ר שמשום מה קולם עד עתה לא נשמע".

אתמול פורסם המכתב בתקשורת, והדבר קומם עליו בכירים ב'אגודת ישראל'.

אחד מהם אומר ל'אשדוד'ס' כי "שוב מתברר כי נציגי ה'כלל חסידי' פועלים בדרכים ערמומיות. אני רוצה להזכיר שלרשות הת"ת הכלל חסידי עומד שטח נרחב ידיים שהוקצה להם ברובע ז', אך משום מה הם לא החלו לבנות בו.

"מדוע עליהם לדרוש כעת כיתות נוספות, והפעם ברובע ו', רק משום שעיניהם צרות בהתפתחותם של מוסדות גור וויזניץ שמספר ילדיהם עולה על מספר התלמידים בת"ת 'הכלל חסידי', פי כמה?"

עוד אומר לנו הבכיר כי "אילו רצו אנשי ה'כלל חסידי' לקיים דיון ענייני, כדבריהם, יכלו לפנות אלינו בצורה מסודרת. בפועל, המכתב מתפרסם בתקשורת, כשניכר כי כל מטרתם היא רק לעורר דיון אמוציונלי בדעת הקהל, ולא להגיע לדיון מסודר במקום שבו ניתן אכן להגיע להחלטה מסודרת.

"מאחר וזהו המצב, לא נתייחס למכתב זה שבו איננו רואים אלא פשקוויל".

עם זאת, נציג 'ועד ההורים' של הת"ת הכלל חסידי, הרב יצחק לייב ברנדווין, דוחה את ההאשמות והוא אומר שלהד"ם. "המכתב נשלח על ידי באופן אישי לחבר וועדת הרבנים, הרה"ג רבי דוד שטיין שליט"א, שאישר את קבלת המכתב ואף הביע רצון לקיים פגישה מסודרת, אם כי משום מה פגישה זו לא יצאה אל הפועל עד עתה".

הרב ברנדווין מוסיף כי "כיהודים יראים ושלמים, שרצונם לחיות בשלום ולנהל חייהם על פי דין תורה, אנו מוכנים ברגע אחד לעצור את המאבק ולהימנע מנקיטת צעדים כמו פניה לבית המשפט, ובלבד שאכן יתקיים דיון מסודר שבו נוכל להעלות את טענותינו בצורה מסודרת והם יזכו לבחינה.

"הסכמנו גם שהדיון יתנהל בידי ועדת הרבנים – ואפילו בהשתתפות הנציגים בעיריה – על אף שלציבור ה'כלל חסידי' אין ייצוג בוועדה, וזאת משום שאנו סמוכים ובטוחים שאם רק יחשפו הרבנים למצוקתם של הילדים, הם יורו וינחו את הנציגים למצוא פתרון מיידי גם לילדי ה'כלל חסידי'.

עוד   מדגיש הרב ברנדווין כי "אני מעריך מאד את הרב וינגרטן כשליח ציבור אמיתי שבא לקראת הציבור הכלל חסידי, ומהיכרות אקראית עמו פה ושם מצאתי בו אדם חביב שאכן מבקש לפתור את המצוקות בדרך עניינית וללא משוא פנים. אנו רואים בו שותף נאמן, ומעולם לא רצינו כועד הורים להגיע לעימות מולו או מול יתר הנציגים ב'אגודת ישראל'.

"יתרה מזאת: אין עינינו צרה לא בגור ולא בויזניץ, ואנו סבורים כי אכן יש להגיע למצב שבו יפתרו מצוקותיהם של כלל המוסדות, אך בה בעת לא נסכים שדווקא ילדינו הם שימשיכו ללמוד בתת תנאים".

את דבריו מסיים הרב ברנדווין בבקשה לנציגי אגו"י "לקיים דיון ענייני ומסודר, שבו יועלו הטענות של הורי הילדים והם יזכו לאוזן קשבת. אנו בסך הכל מבקשים שההחלטות יתקבלו באופן ענייני, כפי שהובטח, וכי חלוקת המשאבים הציבוריים לא תיעשה במחשכים. ואני חוזר ואומר: אנו מחכים לתשובה מוועדת הרבנים בנוגע לקביעת דיון בעניין. ברגע שיוחלט על דיון והוא יתקיים, נקבל את ההכרעה".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה