"סבלה בדומיה": אמו הצדקנית של ראש הישיבה מרובע ג' נפטרה

$(function(){setImageBanner('425541ea-2bb9-462b-8c77-6ba762a87ea7','/dyncontent/2024/6/25/ecf9be8c-4010-4882-8186-2007a765246f.gif',18078,'רוזה אייטם כתבה ',525,78,false,50857,'Image','');})

הרבנית הצדקנית מרת ברכה מוגרבי ע"ה א"ח להשו"ב הרב יפת מוגרבי זצ"ל. מרן הגר"ש מחפוד בניחום אצל חתנו מרבני האיחוד הגאון רבי מאיר מוגרבי ר"י "כנסת ישראל": "המנוחה מאותן נשים צדקניות שאהבו תורה ורוממו את התורה בכל עת וזכתה שבנה הגר"מ ממשיך באותה דרך"

צילום: א' מיכאלי

בצער רב התקבלה הידיעה המעציבה על הסתלקותה של הרבנית הצדקנית, צופיה הליכות ביתה, לתורה ולחסד, אשר שפכה צקון לחשה בתפילותיה, מפורסמת בצניעות ובשפלות רוח, אשת חיל עטרת בעלה, מרת ברכה מוגרבי ע"ה אלמנתו של השו"ב הרב יפת מוגרבי זצ"ל.

המנוחה ע"ה נזדככה לאחר יסורים קשים ומרים והשיבה את נשמתה הטהורה לבוראה כשהיא בת פה' שנים. זכתה להעמיד דור ישרים מבורך ובראשם הגאון הגדול רבי מאיר מוגרבי שליט"א ראש ישיבת "כנסת ישראל" וראש הכולל ברובע ג'.

בפטירתה, אבדה רבנית צדקנית שכל חייה היו ספוגים הוד קדומים של יראת ה' ועבודתו, שאותם קנתה בדם ליבה בצל אותן נשים צדקניות בעיר מולדתה שבתימן ששמרו על הגחלת במסירות רבה.

הגאון הגדול מרן רבי שלמה מחפוד שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וראש בד"ץ "יורה דעה" וגאב"ד נוה אחיעזר טרח והגיע במיוחד לאשדוד, לנחם את חתנו הגאון הגר"מ מוגרבי שליט"א מרבני איחוד הרבנים הספרדים בעיר ועלה ארבע קומות.

מרן הגר"ש מחפוד שהה בבית חתנו במשך כשעה מתוך ההערכה גדולה כלפיו על מסירותו הרבה למען העמדת התורה על תילה, בראשות הישיבה הק' בה עומד ובכולל החשוב בו למעלה מחמישים אברכים שוקדים על לימודם, הגר"ש מחפוד חיזק את ידיו ובירכו שימשיך להגדיל תורה ולהאדירה ושהקב"ה ירחיב גבולו בתלמידים.

הגר"מ מוגרבי הביע את צערו על הטירחה הגדולה והודה לחמיו הגר"ש שליט"א על טרחתו הרבה ותיאר בפניו את מעלותיה הגדולות של אימו הצדקנית ע"ה שהיתה מוקירה ומכבדת תלמיד חכמים.

המנוחה זכתה לשמש בקודש בביתם של ענקי הדור שסמכו עליה בכל ענייני הבית שתסדר על הצד הטוב ביותר, בין גדולי הדור שאצלם היא סייעה רבות בענייני הבית מרנן ורבנן: בעל הקהילות יעקב זצ"ל ובנו שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, רבי גדליה נדל זצ"ל, רבי שלומק'ה ברמן זצ"ל, ועוד. אשר ידעו על גודל צדקותה והפקידו בידיה האמונות את תחזוקת הבית השוטפת.

חיבה יתרה היתה לאמא ע"ה לישיבה שזכינו להקים באשדוד "כנסת ישראל", ובכל הזדמנות היה לה שמחה מיוחדת לשמוע על התלמידים שעולים ומתעלים במעלות התורה והיראה, בחול המועד סוכות היתה מתאמצת להגיע ולהשתתף בשמחת בית השואבה כדי לחזות בשמחתה של תורה ולהביט בתלמידים השמחים עם רבם-בנה בשמחת בית השואבה.

עוד סיפר, המנוחה הייתה נאה דורשת ונאה מקיימת גם לעצמה וגם לאחרים, בהיותה מורה חינכה לא רק את ילדיה, אלא העמידה גם דורות של תלמידות בכרם בית ישראל, בתפקידה בבית הספר "בית יעקב" של החינוך העצמאי בראש העין.

תפילותיה המשתפכות היו לשם דבר אצל בני המשפחה. חיבתה לכותל המערבי הייתה ידועה, ואכן לפני כ- 30 שנה העתיקו את מקום מגוריהם לעיר הקודש ירושלים כדי להיות סמוכים ונראים לכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה, אותו הייתה פוקדת מידי שבוע בימי תפארתה, בחורף ובקיץ, כשהיא שופכת את ליבה באמירת תהילים ליד שריד בית המקדש.

גם לאחר שחלתה, סבלה וקיבלה את הייסורים הקשים והמרים שבאו על גופה ונפשה בתעצומות נוראות, שפתותיה היו דובבות פסוקי תפילות וברכות כשגורים על לשונה.

מרן הגר"ש מחפוד חיזק וניחם את חתנו החשוב הגר"מ מוגרבי שזכות האמא הגדולה תעמוד לו לזכות להמשיך בהעמדת תלמידים ובהמשך דרכה הגדולה תמצאו נחמה, יהא רעוא שבגנזי מרומים תמליץ טוב בעדינו, ונזכה לגאולה השלמה בקרוב ולתחית המתים במהרה בימינו.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('00f5d7c2-868f-4b63-8185-0d35f5eea2ee','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה