מרבה טהרה: הדיין האשדודי שהכשיר את האברכים הצרפתיים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2687e463-7355-4460-954c-dbdaabdaaafc','/dyncontent/2024/6/25/ecf9be8c-4010-4882-8186-2007a765246f.gif',18078,'רוזה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2687e463-7355-4460-954c-dbdaabdaaafc','/dyncontent/2024/6/21/befc1d76-4b9c-4491-9258-292f1c18224f.gif',18072,'לאומית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

מרסיי שבצרפת לבשה חג: הדיין הגר"י אברהמי הכין אברכים חשובים למבחן בהל' "טהרה" | במעמד מרשים התקיים סיום מסכת וחלוקת תעודות במעמד רבה של מרסיי הרב ראובן אוחנה | בני הקהילה מחכים לביקור הבא של הדיין הגר"י אברהמי

הדיין עם האברכים הצרפתיים. א' מיכאלי
העיר מרסיי שבצרפת אירחה את הדיין הגאון רבי יובל אברהמי שליט"א מחבר סדרת ספרים הלכה חשובים בהלכות איסור והיתר ושבת, דומ"ץ בית הדין "צדק ומשפט", רב קהילה ובית כנסת ברובע ג' וברובע ט'.
רק לא מזמן זכה להוציא את חיבורו לאור עולם הספר החשוב "הוראת ליבו" -  איסור והיתר מסדרת ספריו הנפלאים בהלכה, בהמלצת גדולי התורה מרנן ורבנן שליט"א.

הגר"י אברהמי יצא לראשונה לחו"ל כשהוא נלווה להגאב"ד הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א רב ואב"ד "כתר תורה" הר נוף ונשיא איחוד האברכים אשדוד, שהוזמן אף הוא לסדרת שיעורי תורה ודרשות בפני ציבור בני התורה בפריז ובמרסיי.
במרסיי קיימת קהילה גדולה של אברכים בני תורה עם רבנים חשובים ראשי כוללים המשקיעים באברכים דרך בלימוד הלכה למעשה בנשיאותו של הרה"ג רבי ראובן אוחנה שליט"א רבה של "מרסיי" המשקיע במסירות ובנאמנות בכל הקהילה להגדיל תורה ולהאדירה.
במספר ימים בהם שהה הרב אברהמי, מסר שיעורים מידי יום ביומו בפני אברכי הכולל והכינם לקראת מבחן בהלכות טהרה באופן יסודי, האברכים נעזרו רבות בספרו הנודע "טהרת ליבו", המסכם את כל הלכות טהרה בדרך סיכום נפלאה על כל סימני השולחן ערוך ביורה דעה ח"ב.
בשיעוריו, פרש את משנתו ודרך ההלכה של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל והציב בפניהם שאלות מאתגרים בהלכה כשהתשובות הובאו בספרי "טהרת הבית".
ביום האחרון לפני המבחן האחרון לקבלת תעודות הגיע במיוחד הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א ובחן את האברכים בכולל "מרכז התלמוד", תוך כדי משא ומתן בנוכחות הגר"י אברהמי.
הגר"ש זעפרני נהנה מאוד מידיעותיהם של האברכים ושיבח את הגר"י אברהמי על השקעתו הגדולה בשיעורים בפני האברכים שאכן ניכר שהם מוכנים ועברו בהצלחה את כור המבחן. 
לקראת ערב התקיים מעמד סיום מסכת "נידה" וחלוקת תעודות בסעודת מצוה באוהל מיוחד שהוקם בחצר הכולל "מרכז התלמוד".
לאחר תפילת מנחה, נשא דברי חיזוק והתעוררות הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני כשבדבריו אמר, אנו נמצאים בזמן גלות וישמעאל זה עידן של עקבתא דמשיחא, העם היושב בציון נמצא בצרה, ומסביר בעל הטורים, על פני כל אחיו נפל זה - ישמעאל ומיד אחרי זה נאמר ואלה תולדות יצחק, אחרי שישמעאל יפול, יעלה קרנו של עם ישראל וסיים, שיגיעת התורה זה כח הצלה שלנו, מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח? זה להיות מאוחדים איש אחד בלב אחד, בקש שלום ורדפהו, להיות רודף – אחרי השלום וכך נזכה לישועה ורחמים ויאמר הקב"ה לצרותינו די ונזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו.
לאחר מכן אחד האברכים התכבד בסיום המסכת, אמירת ה'הדרן עלך' וקדיש.
לאחר מכן המרא דאתרא הרה"ג רבי ראובן אוחנה שליט"א הזמין לדברי ברכה את ראש הכולל הרה"ג ר' יואל אלגרבלי שליט"א.
בשלב זה המרא דאתרא הרב אוחנה הזמין את האורח הדיין הרב אברהמי לשאת דברים, אך לפני כן ציין בפני האברכים שזה הזמן להודות להגאון הרב אברהמי על שהטריח עצמו להגיע מארץ ישראל לכאן, ואת ההשקעה הגדולה, על השיעורים בכולל במסירות מיוחדת, כשהכל נעשה באדיבות ובחיוך ובע"ה נזכה שתגיעו אלינו עוד ועוד.
הרב יובל אברהמי, נשא דברים כשדבריו נשמעו בקשב רב, כשפתח בכבודה של אכסניה כבוד המרא דאתרא הגאון רבי ראובן אוחנה על כל המפעל הגדול להאדרת התורה, דיבר במעלת סעודת מצוה לסיום מסכת כשהביא לכך את המקור משלמה המלך, שהקב"ה שאל את שלמה מה תבקש? וענה "ונתת לעבדך לב שומע" ואז הקב"ה נתן לו הכל, ובבוקר שלמה המלך העלה עולות וזבחים להקב"ה ומזה לומדים חז"ל, מכאן שעושים סעודה לגומרה של תורה ושואלים והרי עדיין לא התחיל ללמוד תורה, אלא רק ביקש וכבר עושים סעודה?
אלא מבואר במפרשים, שאם שלמה המלך חלם ובחלומו מבקש תורה, סימן שהוא שקוע כולו בתורה, וזה אומר שהוא יהיה אדם גדול וזה מראה שהוא כבר שקוע בתורה.
בדבריו סיפר על מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שמצאו מחברת שכתב בהיותו בגיל 12 ועשה חתימה בחידושיו כמו של גדולי הרבנים הראשון לציון עם ציור של ירושלים, אבל הגם שהיה קטן, כבר אז שאף להגיע לשם למה שזכה ואכן זכה להגיע אל המטרה.
ראיתי בימים הספורים שהייתי כאן אברכים יקרים מבקשי ה' שהם בני עליה, עם שאיפות, משקיעים בלימודם חוזרים על הנלמד בחשק ובשמחה, יהי רצון שנזכה כולנו לגדול ולהתעלות בתורה וביראת שמים, פעם ראשונה שיצאתי מארץ ישראל, שמחתי מאוד להיות כאן בקהילה ולראות את התורה גודלת ומתרחבת.
עוד נשאו דברי תורה וברכה הדיין הרה"ג רבי שמואל מלול ורבני הכולל. קודם חלוקת התעודות נשא את המשא המרכזי המרא דאתרא הגאון רבי ראובן אוחנה שליט"א כשבסיום דבריו הקריא את שמות האברכים שהגיעו בזה אחר זה לקבלת התעודות שאליהם הצטרף בחתימתו  הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני מירושלים.
בסיום, האברכים נגשו לרבנים שליט"א והודו להם על הזכות שעלתה בידם וקיבלו תעודות על הלכות "טהרה" ובעתיד יהיו מורי הוראה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('877f6e4f-b585-46ff-acd5-e8df0835ef74','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה