מה, באמת, סוד הצלחתה של ישיבת 'אור העתיד'?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9f8e9301-ff8a-4f6e-96e8-e50cbfb18dec','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9f8e9301-ff8a-4f6e-96e8-e50cbfb18dec','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

שמה של הישיבה החרדית הטכנולוגית 'אור העתיד' הולך לפניה ולא מהיום. ביקרנו בישיבה בכדי לפצח את החידה: מה שיטת העבודה של הישיבה, בזכותה הם זוכים להצלחה כה מרשימה? / רשמי ביקור

ישיבת אור העתיד. אלונים יחצ

כבר תקופה ארוכה שאנו מקבלים דרישות שלום חיוביות על הישיבה החרדית הטכנולוגית 'אור העתיד' שנמצאת בגן יבנה, ששמה הולך לפניה כמקום איכותי ומסור, אפילו קצת נדיר מבחינת המעטפת וההשקעה הגדולה שמושקעת בתלמידי הישיבה, הגענו בצהרי היום לביקור קצר בישיבה כדי להתרשם מקרוב מהתגובות שקיבלנו. ואפילו נכנסנו לביקור קצר בלשכתו של הרב מאיר ענתבי הי"ו, המנהל המסור שקיבל אותנו בסבר פנים יפות והקדיש לנו את הזמן אפילו שנכנסנו פנימה ללא תיאום מראש.

"הרב ענתבי, אני רוצה לומר לך שברגע שנכנסתי לישיבה, ראיתי כאן בחורים איכותיים ורציניים וללא ספק התרשמנו לטובה. אתם באמת מצליחים להביא לכאן את הטובים ביותר?"

הרב ענתבי מחייך ומשיב: "יש לי הפתעה בשבילך, באמת התוצאות בשטח מוכיחות שיש לנו כאן את הטובים ביותר. אבל זה לא בגלל שאנחנו מגייסים לכאן כישרונות מיוחדים, אלא בגלל שהצוות וההנהלה שמו לעצמם כמטרה לבוא ולתת הזדמנות לכל תלמיד שמתחיל את לימודיו בישיבה, להביא את היכולות והכישרונות האישיים שטמונים בו לידי ביטוי ולהתקדם ביחד עם הכישרון שלו הלאה, מבחינה מקצועית לעולם התעסוקה..."

"נו אז באמת לומדים כאן הבחורים הטובים ביותר?" אני מקשה עליו, אבל הרב ענתבי מחייך בסבלנות ומדגיש את הנקודה הבאה. "הטובים ביותר שנמצאים כאן, אלו הצוות המקצועי וצוות ההוראה של הרמי"ם שהם צוות וותיק ומנוסה שיחד עם המורים המקצועיים, יודעים להגיע באופן אישי לכל תלמיד ולדעת להביא אותו להצלחה מהנקודה שבה הוא נמצא ביום כניסתו לישיבה.

השילוב המנצח הזה, של שמירה מלאה על הרמה הרוחנית ביחד עם רף לימודי מותאם בתחילת הדרך למצבו הלימודי של הנער, ביחד עם בניית מעטפת מקצועית עבור התלמיד בשיתוף פעולה עם ההורים. זה מה שנותן לנו כאן במבחן התוצאה את הטובים ביותר, מכיוון שכל תלמיד יודע שבמקום הזה נותנים את הלב והנשמה..."

שני בחורים חולפים לצידי ואני עוקב אחריהם בזווית העין, המבט המרוכז והרציני שמראה על האחריות הגדולה על פניהם והם חולפים במהירות לכיוון חדרי השיעורים. ואני מיד חוזר לשאול את הרב ענתבי, כדי להבין את התמונה מקרוב, ללא ספק רואים כאן בחורים איכותיים, יש כאן רמה מקצועית בלתי מתפשרת ואני עדיין מנסה להבין את הנוסחה של הישיבה, את סוד ההצלחה שלה לקחת כל תלמיד מנקודת ההתחלה ולהזניק אותו כלפי מעלה.

לפרטים נוספים הכנסו לכאן >>>>

"הרב מאיר, מה מדרבן את התלמידים שלכם להיות עקביים ולדבוק בהצלחה? מהי הדרך שאתם מתווים להם כדי להוביל אותם להצלחה בסיום הלימודים?"

ברגע שאנו מדברים על העתיד של הבחורים, הרב מאיר עונה לי במילים מדודות ושקולות שמהן ניכרת גודל האחריות שעל כתפיו. "אנחנו מאמינים שלבני הנוער החרדים, יש יכולות לימודיות גבוהות וכבר היום אנחנו רואים תלמידים שמסיימים בגרות מלאה ואיכותית עם תעודת מקצוע יוקרתית ברמה של 4-5 יחידות לימוד במתמטיקה ואנגלית ומגיעים ל10 יחידות לימוד במגמות שונות. ואני חושב שההצלחה שלהם בלימודים, היא זאת שמדרבנת אותם להמשיך הלאה למסלול לימודי ההמשך בישיבה ולכיתות י"ג, י"ד עד שהם מסיימים את הלימודים עם תואר 'הנדסאי' ויכולים להשתלב בשוק העבודה. התהליך שאנחנו עושים ביחד עם הנערים, ההתאמה לנקודת הפתיחה של התלמיד זהו המסלול שמוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, כי התלמיד מבין שאנחנו כאן בשבילו ואז הוא נרתם למשימות שמוטלות עליו כדי להוכיח את עצמו, כיוון שהוא יודע שיש לו שותפים לדרך שהמטרה היחידה שלהם – היא ההצלחה שלו!

וברגע שהלמידה הופכת להיות חוויה והנאה, ברגע שהגישה ללימודי הקודש הינה ברצינות ובהתמסרות. ממילא גם לימודי המקצוע נעשים ברצינות ובמחויבות זאת הדרך לקחת כל תלמיד ולהוביל אותו להצלחה..."

חינוך מוכוון אישי, ישיבת או' העתיד. אלונים

אני מהנהן בראשי נפעם מההישגים שהוא מונה לנגד עיניי, הרב מאיר מספר לי כיצד הם מחברים את התלמיד עוד מרגע כניסתו לישיבה לקהילה, בליווי מלא של המשפחה כדי לתת לו את הכלים לבנות את עצמו בצורה בעלת קומה מבחינה רוחנית ונפשית, שהוא יוכל לבנות את הבגרות והאישיות העצמית שלו ולדעת להתמודד בעצמו הלאה לאורך כל הדרך. 

ללא ספק, המציאות ניכרת לעין. לא צריך לברר או לחפש מה אומרים האנשים על הישיבה. ניתן להיכנס פנימה, לראות ולהתרשם באופן עצמאי מההישגים הגדולים, מהאכפתיות, הנתינה והמחויבות של הצוות לבחורים ושימת לב קטנה לכל פרט, כדי לדעת שהבחורים מקבלים את כל תשומת הלב הנדרשת כדי להגיע להצלחה.

"הרב מאיר, אני ממש מתרשם מהדברים. אני חושב שאין עוד הרבה מקומות איכותיים ובעלי שיעור קומה כמו הישיבה הטכנולוגיות החרדית 'אור העתיד' אבל אדרבה, כאן מהמקום הזה מה אתה יכול לומר להורה שמתלבט האם לרשום את הבן שלו כאן לישיבה? מהם הפרמטרים כדי לדעת מי מתאים לישיבת 'אור העתיד'?"

הרב מאיר מהנהן בראשו וחשוב לו שהדברים יהיו ברורים: "אני אומר מכאן להורים, ישנם תלמידים שלצערנו לא חוו הצלחה במהלך שנות הלימוד שלהם בתלמודי התורה או בישיבה. ודווקא אותם נערים שניסו להתחבר ללימודים בישיבה ולא הצליחו, רק אלו המקום שלהם הוא אצלנו. אנחנו לא מקבלים נערים שבאים מלכתחילה על מנת לרכוש מקצוע, אלא מטרת העל שלנו זה לתת מענה בדיוק לאותם נערים שלא חוו הצלחות, לאלו שצורת וסגנון הלימודים בישיבה היוו עבורם כישלון מתמשך. שם בדיוק זה המקום שבו אנחנו נכנסים ומלווים את הנערים האלה, כדי שיתחילו לחוות הצלחות, לבנות את עצמם וללוות אותם לכל אורך הדרך עד שיוכלו לצאת עם תעודה מקצועית ביד. ובד בבד – לשמור על רמתם הרוחנית במשך השנים הבאות..."

לפרטים נוספים הכנסו לכאן>>>>

"הבחורים הללו, ממה ששמעתי בינתיים מצליחים להגיע להישגים יוצאי דופן. אבל מעבר להישגים, מה באמת הקו שאתה מוביל כאן באופן אישי בישיבה, שאתה חושב שעושה את ההבדל ממקומות אחרים?"

אני שואל בצורה ישירה, אבל הרב מאיר לא מצטנע ומסביר בקול ברור: "אצלנו הדבר העיקרי, זאת אהבת התלמיד וללא ספק התלמידים מרגישים את החום והאהבה מצד אנשי הצוות כולם. עיקרון נוסף, הוא האמונה בתלמיד וביכולת שלו להצליח וגם אם בהתחלה הרגלי הלמידה לא קיימים, גם אם הידע הלימודי הראשוני לא קיים. אנחנו לא מהססים לרגע ביכולת של התלמיד להצליח בכל תחום אפשרי ומעניקים לו את כל הנדרש, כדי להביא אותו להישגים ברמה התורנית והמקצועית.

מכיוון שרק מי שמלווה את הנער כמו 'אבא' יכול להביא את הבן למקום שבו הוא צריך להיות, ולכן מצד שני ישנו גם תקנון ברור וקבוע שלמרות שהוא מכיל ואוהב עדיין הוא מציב גבולות ברורים שאסור לעבור אותם בשום פנים. ואני בטוח שהשילוב של השפה הברורה מהבחינה החינוכית ביחד עם הליווי האישי והנתינה והמסירות של הצוות, ללא ספק אלו הנקודות המרכזיות שמביאות את הבחורים שלנו להצלחה גדולה בסייעתא דשמיא..."

למידה מתוך אהבה. אור העתיד

"ומה מבחינה רוחנית, איך באמת ניתן לראות את ההצלחות מבחינה רוחנית?"

הרב מאיר מציג בפניי מספר תמונות מטקסי סיום הלימודים בשנים הקודמות בישיבה, בהן ניתן לראות בבירור את ההתרגשות הגדולה על פני ההורים ובני המשפחה בטקס הסיום של הלימודים. "כל תלמיד שיוצא משערי הישיבה בסיום הלימודים, לאחר שעבר את לימודי ההמשך בכיתות י"ג, י"ד - נבנה יותר ויותר מכל בחינה אפשרית. כפי שאנו רואים היום, שבסייעתא דשמיא ישנם בוגרים שהקימו בתים של תורה ומצליחים להביא בחיים שלהם את הכלים שהם רכשו אצלנו בישיבה, שבאים לידי ביטוי בחיי היומיום שלהם. כמו שאתה רואה כאן בתמונות את ההתרגשות הגדולה של המשפחות כשהם מבינים את גודל ההצלחה של הילדים שלהם, וזה מה שמדרבן אותנו להמשיך את העשייה בכל הכוח..."

"הרב מאיר, הישיבה נמצאת היום בגן יבנה. סיפרת לי שתלמידים מגיעים לכאן גם מערים אחרות ורחוקות, איך תלמידים מוכנים לקום כל בוקר בשעה מוקדמת להסעה כדי להיות בזמן בישיבה?"

ישנם על שולחנו של הרב מאיר מספר דפי נוכחות והוא מסובב אחד מהם לעברי. "תוכל לראות, זה דו"ח הנוכחות שלהם בישיבה וכמו שאתה רואה, אחוזי הנוכחות הם גבוהים במיוחד הם מוכנים להשכים כל בוקר בשעה מוקדמת, להתארגן ולנסוע במשך שעה שלימה עד לישיבה במשך 6 שנים ארוכות. מכיוון שהם מרגישים את החום והאהבה הגדולה של הצוות וההנהלה ואת האמונה שאנחנו מאמינים בהם. אנחנו רואים תלמידים שמגיעים בכל יום במסירות, מחולון ומראשון לציון, מרחובות, מאשדוד ואשקלון שלמרות שהם יכלו ללמוד במקומות קרובים יותר, הם בחרו בישיבה שלנו מכיוון שלחום ולאהבה, להשקעה ולאמונה שלנו ביכולות של התלמידים, שום חיסכון בכמות הקילומטרים לא יוכל להיות כתחליף למסע שאנחנו עוברים איתם כדי להוביל אותם להצלחה..."

אני מהנהן בהתלהבות, הביקור בישיבת 'אור העתיד' נתן לי תובנות חדשות לגבי מסירות והשקעה, אבל אני חייב לשאול את הרב מאיר שאלה אחרונה לסיום. כיוון שבכניסתי פנימה, צדו עיניי קיר מיוחד ומושקע שעליו מתנוססות תמונותיהם של גדולי ישראל. "הרב מאיר, תוכל להסביר לי מהו הקיר הזה שראיתי שמונצחים עליו גדולי ישראל?"

הרב מאיר קם ממקומו ואומר: "אני חייב להראות ולהסביר לך מקרוב, כדי שתוכל לראות בעיניים. הרי גדולי ישראל ומאורי הדור, מרנן ורבנן שליט"א הם אלו שמעצבים את הדור שלנו, עצם היכולת לראות אותם, להרגיש את המורשת שהם השאירו לנו זה דבר שיכול להרים את התלמידים מבחינה רוחנית. אנחנו ממש רואים בכל הפסקה, את התלמידים נעצרים, מרימים ראש ומביטים בגדולי הדור. הרגעים הללו, של ההתבוננות בגדולי הדור שווים עבורנו הרבה יותר מעשרות רגעים של דיבורים ושיחות. מכיוון שהאמונה והפשטות שעוברת מהתמונות הללו של גדולי הדור, משפיעים על הנפש הזכה של התלמידים ואנחנו ממש מרגישים כיצד הקיר נוטע בהם קדושה ומעלה אותה מבחינה רוחנית…"

"הרב מאיר, נותרתי בלי מילים. באתי לראות ולהתרשם, אבל אני ממש מרגיש שגילית כאן אוצר שכולם חייבים לדעת עליו. לפני שאנחנו מסיימים את הביקור המרגש שלנו בישיבה. אני רוצה שתסכם לי במילים שלך, מהם היתרונות הגדולים שיש בישיבה החרדית הטכנולוגית 'אור העתיד'..."

הרב מאיר, מרגיש את ההתרגשות הגדולה שלי ואומר בבהירות: "אנחנו יודעים שלימוד התורה הוא הערך העליון שבזכותו אנחנו קיימים כעם ישראל. אבל תלמידים והורים, שמבינים שדווקא שילוב של תורה ולימודי תעודה במקום אחד יוכלו לבנות את הנער. יוכלו למצוא אצלנו בישיבה החרדית הטכנולוגית 'אור העתיד' את המקום המתאים שידע לשלב בין שני הדברים הללו, יחד עם צוות רמי"ם מסור ומיוחד ובהכוונת הרב גרוסמן שליט"א, שמתווה לנו את הדרך מבחינה רוחנית, יש לנו גם את המעטפת של רשת 'עתיד' שנותנת לנו את כל מה שצריך מבחינה פדגוגית. ובנוסף, יש לנו את הליווי המקצועי של משרד העבודה בכל מה שקשור ללימודים. חשוב שתדעו, שהמרצים שנמצאים אצלנו הגיעו מעולם העשייה לעולם ההוראה ויודעים לתת לתלמידים את הפרקטיקה המעשית כדי לצאת לשוק העבודה. ובד בבד, לשמור על רמה רוחנית מתאימה ועם הרבה סייעתא דשמיא..."

אני יוצא בסיומו של הביקור נרגש ונפעם. שמעתי, אבל לא האמנתי שזאת המציאות עד שבאתי לראות בעיניים. אני חושב שאתם חייבים להגיע ולראות זאת מקרוב, מקום מסור ואיכותי כמו הישיבה החרדית הטכנולוגית 'אור העתיד' קצת קשה למצוא...

תזכרו את השם הזה, הישיבה הטכנולוגית החרדית 'אור העתיד' זה המקום שהוא הטוב והמסור ביותר עבור הילדים שלכם...

רוצים לשמוע עוד על הישיבה הטכנולוגית ולהירשם? 

לפרטים נוספים הכנסו לכאן>>>>. 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('508e2dad-d275-431f-9dc9-5c95a98550ba','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה