לקראת 'בין הזמנים': כנס חיזוק עוצמתי לבני הישיבות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('926e938b-9c1d-478c-be7d-46bfb4acc718','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('926e938b-9c1d-478c-be7d-46bfb4acc718','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

בחסות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: המוני בני ישיבות וילדי ת"ת השתתפו בערב כינוס וחיזוק לקראת ימי בין הזמנים וחידוד הזהירות מהסכנה שבימים אלו * הרב בן צור קרא לתלמידים היקרים להירשם למסגרות ישיבות בין הזמנים * התלמידים קיבלו שי את הספר "איגרת לבן תורה" – עובדות והנהגות בלימוד התורה על מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל

למעלה ממאה תלמידי כיתות ח' מתלמודי תורה ובני ישיבות הקטנות בעיר, השתתפו בליל שישי בכנס חיזוק וחשוב לקראת סיום זמן קיץ בהיכלי התורה שאורגן בחסות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו. הכנס התקיים באולמי 'אריאל' ברובע ג' בעיר.

 

את הכנס פתח בדברי ברכה הרכז הרב עמרם ביתאן. את המשא המרכזי נשא מזכה הרבים הרה"ג ר' צביאלי בן צור שליט"א.

 

במשך כשעה עמד בדבריו על האסון בטכנולוגיה והפלאפונים והזהיר כמה שצריך להתרחק ממכשירים אלו ומחברים אשר מחזיקים מכשירים שכאלו, אפילו לזמן קצר.

 

לא יתכן שבחור הלומד בישיבה העולה בדרך ה' ונחשב לירא שמים שמחזיק מכשיר שזכה ללא פיקוח, זה מביא לשאול תחתית ח"ו. זה דבר מסוכן ולכן חשוב עלינו להתרחק ממכשירים שכאלו.

 

עוד דיבר על המצב כיום שרוחות מלחמה נושבות באזורנו ויש כאלו הנמצאים בפחד ובחרדות , קרא להתחזק באמונה ובבטחון שהקב"ה הוא זה ששמר על עם ישראל מאז היותו לעם ועד לרגע זה בכל עת ובכל זמן.

 

חשוב מאוד לעבוד על המידות כל אחד ואחד ובפרט בבין אדם לחבירו,  וסיפר שהיה אדם מאוד חולה והרופאים אמרו לו שעקב המחלה המקוננת בגופו, נותר לו זמן מועט להישאר בחיים, והא פנה אל מרן הגרא"מ שך זצ"ל ושאל מה עליו לעשות בתקופה זו, ענה לו מרן זצ"ל, תעבוד ותתחזק בעיקר על מידות טובות!

 

וסיים, כעת הנכם יוצאים לימי בין הזמנים, שזה תקופה מסוכנת מאוד, רשמית אין מסגרת, אבל כל בחור כל תלמיד צריך לדעת ששמונה שנים קנה תורה מידות תורה ויראת שמים בתלמוד תורה ובישיבה, תעשו הכול שאת כל מה שרכשתם בשנה האחרונה שזה ישמר ותעלו עם זה לשנה הבאה לישיבה או לשיעור הבא, כדי שתמשיכו לעלות בהצלחה בתור ויראת שמים וירוו נחת ממכם ההורים והמורים. ב"ה שמעתי שגם כאן בעיר אשדוד קיימים מסגרות של ישיבות בין הזמנים שיפתחו את שעריהם מיד לאחר תשעה באב, על כל בחור שישתדל באזור מגוריו להירשם למסגרת ישיבת בין הזמנים שודאי זה יכין אותו לקראת זמן אלול ויראה הצלחה גדולה.

 

לאחד דברי החיזוק וההתעורורת, חולקו לכל המשתתפים את הספר "אגרת לבן תורה" בהדפסה מיוחדת והוא על דרך העיון והלימוד ודברי חיזוק ומוסר להתמדה בתורה בצירוף עובדות והנהגות בדרך לימודו והתמדתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שכתב וערך בנו הראשון לציון הרה"ג רבי יצחק יוסף שליט"א בעל ה"ילקוט יוסף".

 

בספר הובאו סיפורים והנהגות קודש מאביו מרן זצוק"ל וגדולי התורה זצוק"ל בדורות האחרונים.

 

וסיפר כי פעם אחת התקימה ליד ביתו עצרת תמיכה נגד אנשי השלטון, בקשר להתבטאותו הכואבת אודות ההפרעות לחינוך התורני, הגיע לביתו הרה"ג רבי יהודה עדס ר"י "קול יעקב", והמתין לידו מספר דקות ארוכות, כאשר עשרות בני ישיבה עומדים גם הם בחדר וממתינים שהרב יפסיק לרגע מעיונו ויראה את הבא לחדרו, אך במשך דקות ארוכות היה הרב מרוכז בספר, ולא שם לבו לכל ההמולה ולרעש שבחדר, אז הכול ראו שהדבר היחיד שמענין אותו וגורם לו ריכוז נפלא, היא התורה הקדושה. שזה כל עולמו.

 

בשם ההסטייפלר בעל הקהילות יעקב זצ"ל הביא, את דברי הגר"א שכל תיבה ותיבה של דברי תורה הוא מצות עשה בפני עצמה, ויכול לזכות ביום אחד אלפים ורבבות מצות עשה, ולעמת זאת המבטל יום אחד כבר בטל אלפי מצות שכל מצוה של למוד תורה שקולה כנגד כל המצות, כדאיתא בירושלמי. ולכן זכות גדולה לארגן את בני הישיבות בבין הזמנים ללמוד וכו'. כי התועלת מזה גדולה, והתורה מגנא ומצלא מפגעים רבים רח"ל.

 

עוד הביא בספר, כי מרן זצוק"ל כיהן איזו תקופה כר"מ בישיבת "פורת יוסף", והיה מגיע לשעתיים אחר הצהריים ללמד בבית המדרש שם, ואמרו לי התלמידים, כי שעתיים אלה היו האוירה הטובה ביותר במשך שבויכוח על דברי הפוסקים, והדבר גרם לריתחא דאורייתא, באשר מרן זצוק"ל היה זורק שאלה לחלל האויר, והבחורים היו מתווכחים ביניהם במשא ומתן של הלכה, והדבר גרם למתיקות בתורה, וחיזוק האוירה בבית המדרש.

 

קודם צאתם, חולקו לכל המשתתפים צלחת חמין 'טשולנט' ושתיה.

 

ההורים והתלמידים הודו מקרב ליבם לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו, על היוזמה המבורכת בכינוס זה וכן על הכינוס שהתקיים לפני כשבועיים באולמי החיד"א, שם נשא דברי חיזוק ועידוד הרב טוביה פולק משגיח בישיבת "עטרת ישראל" לצעירים, אשר רומם את הצורבים הצעירים.

כנס חיזוק לבין הזמנים. מ. מיכאלי

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('60f252ee-071a-4213-a43d-b43dd3e4c109','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה