"לעשות רצון צדיק": דייני בעלזא באשדוד בקריאת חירום לטובת רשימת 'אשדוד התורנית'

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3134b249-bb90-40af-9599-75b8a7925a91','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3134b249-bb90-40af-9599-75b8a7925a91','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

דייני ורבני קהילת בעלזא בעיר התכנסו בתחושת חירום לקראת המערכה הגדולה וקראו לפעול ולהפעיל לטובת רשימת 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל' בראשות הרב אפרים וובר

כינוס הדיינים

עם הכניסה לישורת האחרונה של מערכת הבחירות באשדוד, התכנסו דייני ורבני קהילת בעלזא בעיר בתחושת חירום לקראת המערכה הגדולה וקראו לפעול ולהפעיל לטובת רשימת 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל' בראשות הרב אפרים וובר.

את בימת הכבוד פיארו דיינים ורבני קהל מחזיקי הדת בעיר ובראשם המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פסח הורביץ שליט"א. כן כיבדו בנוכחותם נכדי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מבעלזא תושבי העיר, הרב חיים מאיר רוקח שליט"א והרב ישראל מנחם נחום רוקח שליט"א.

את הכינוס פתח המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פסח הורביץ שליט"א שחיזק את ידי העושים במלאכת הקודש והבהיר כי העניק את ברכתו להקמת המפלגה ערב הקמתה.

"אנו סומכים את ידינו על שלוחא דרבנן ר' אפרים בכל הנוגע לפעילות בזירה הציבורית. ערב הקמת המפלגה הוא הסביר לנו את נסיבות הקמתה וזכה לתמיכתנו המלאה", הבהיר.    

אחריו נאם הרה"ג רבי אברהם חיים ברנשטיין שליט"א שהכביר במילים אודות הסיוע שר' אפרים מעניק לכלל ולפרט לאורך ימות השנה.  

"אנשים בתוכנו אינם יודעים להעריך את פעילות הקודש של ר' אפרים בכל תחומי החיים עבור תושבי העיר. כמה הוא עוזר לכולם. כמה הוא דואג לצביון העיר. לאורך השנים הוא דאג לא אחת להוריד פרסומי שחץ בכל מיני מקומות ברחבי העיר.

"כמו כן, במסגרת המאמץ להקלה על מצוקת הדיור החרדי בעיר, הוא מנע בכל כוחו את מתן האישורים לבניית מגדלים בפאתי הרבעים החרדיים – וכדי להבטיח שבפרויקטים אלו תושבים חרדים יוכלו להשתכן".

יו"ר הרשימה הרב אפרים וובר תיאר את השתלשלות העניינים שהובילו בסופו של דבר להקמת 'אשדוד התורנית' והכביר במילים אודות גודל השעה.

"צרכי עמך מרובים. ציבור אנ"ש הולך וגדל כ"י ואין הקומץ משביע את הארי. הצרכים גדולים הן בהיבט של הקצאות קרקע עבור מוסדות התורה, הן בהיבט של בניית כיתות לטובת ילדינו, הן בבניית בתי מדרש – עוד מוקם בית מדרש אחד וכבר עולה הצורך להקים אחד נוסף, וכן הלאה בכל נושא ועניין.

"כדי לעמוד בקצב הצריכה בס"ד יש לחולל מהפך תפיסתי בכל הנוגע למעמדה של חסידות בעלזא באשדוד. לא עוד נזקקים כעניים בפתח אלא כשווים בין שווים בין כלל הקהילות הקדושות. זו הסיבה לריצה המאחדת שלנו תחת 'אשדוד התורנית' ומכאן חשיבות התגייסות החירום הכללית.    

"אתם מכירים אותי עשרות בשנים", הוסיף ר' אפרים, "מעולם לא הלכתי על דעת עצמי למהלכים עצמאיים. לא היינו היום במקום הזה של ריצה עצמאית – אלמלא הוכרחנו ללכת למקום הזה בשל ההתנהלות הקלוקלת שהיתה כאן לאורך שנים ורק לאחר ברכת צדיק של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א. כדי להסדיר מחדש את מעמדה התקציבי של קהילת בעלזא באופן נהיר, ראוי ונכון – לנוכח הנסיבות הלא-מלבבות, בשלה השעה לריצה העצמאית. ואני אומר באופן ברור: אם נרתום את הציבור למערכה – בס"ד אנו נצליח".  

אחריו נשא דברים נכדו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מבעלזא הרב חיים מאיר רוקח שליט"א שחידד את חשיבות חיזוק שלוחא דרבנן הרב אפרים וובר לטובת הכלל והפרט ושיבח את פועלו הציבורי. בין דבריו אמר כי "במזבח בבית המקדש המסגרת הייתה עשויה זהב טהור. גם בעירנו זכינו לנציג ציבור מהשורה הראשונה, שליח ציבור שניחן בלב זהב ומסביר פנים לכולם". 

נכדו של האדמו"ר מבעלזא נואם בכינוס  

בדבריו קרא לכלל ציבור קהילת בעלזא בעיר לפעול ולהפעיל במלא המרץ לטובת הרשימה.

לקראת סיום הכינוס יצאו רבני ודייני קהילת בעלזא בקריאה להגביר חיילים, לפעול ולהפעיל לטובת רשימת 'אשדוד התורנית' שסימנה 'דגל'.

בדבריהם ביקשו מכל אחד להביא לכל הפחות קול אחד נוסף לחיזוק רשימת 'דגל' – אשדוד התורנית'.

"לפעול ולהפעיל למען רשימה קדושה זו ולעשות בעוז ובתעצומות יותר מכפי היכולת להביא ולגייס עוד ועוד קולות להצביע למענה, ושיקפיד כל אחד להביא לפחות עוד קול אחד למען הרשימה ובכך יתקדש שם שמיים ויותר ויותר ויתחזקו מוסדי ארץ בכל העניינים למען כבוד שמיים".

בדבריהם בירכו את העושים במלאכת הקודש בברכה נאמנה: "וזכות זה וודאי יעמוד לכם להיוושע בכל מילי דמיטב ברוחניות ובגשמיות, שפע ברכה והצלחה, בנים בני בנים עוסקים בתורה ובמצוות ולרוב טוב בבני חיי ומזוני כט"ס".



 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה