"כל אחד יכול להיות רבי גרשון": ההספד המר של הצדיק מאשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e838d1c8-8a09-411d-80d0-1f4b68184046','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e838d1c8-8a09-411d-80d0-1f4b68184046','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

הגה"צ האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו נשיא ממלכת התורה "אורות חיים ומשה" נשא דברי הספד והתעוררות לזכרו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטין זצוק"ל * "כל אחד מאיתנו כאן יכול להגיע להיות רבי גרשון"

 

רבי דוד פינטו בהספד. כל אחד יכול להיות רבי גרשון

בתוך ימי האבל הקשים, עם העלותו בסערה השמימה של רבינו הגדול, מרנא ורבנא עטרת תפארת ישראל מרן ראש הישיבה רבינו הגדול הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל התקיים הבוקר (חמישי) עצרת מספד והתעוררות בבית המדרש המרכזי "אורות חיים ומשה" מפיו של בנש"ק הגה"צ האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שליט"א נשיא ממלכת התורה "אורות חיים ומשה" בארץ ובתפוצות.

 

אברכי רשת הכוללים "אורות חיים ומשה" ותלמידי הישיבה גבוהה "תפארת דוד", התאספו יחד עם ראשי הכוללים, ראשי ורבני הישיבה בהיכל בית המדרש.

 

במשך כשעה בנש"ק הגה"צ האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שליט"א נשא דברי הספד חיזוק והתעוררות לזכרו של מרן ראש הישיבה רבינו הגדול הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל.

 

בראשית דבריו ציין כי באופן אישי יש לו יום שמחה, כי זכה בימים אלו להוציא לאור את סדרת הספרים "אוצרות דוד" ה' חלקים, חידושים על התורה וסוגיות הש"ס עם שו"ת שהשיב לשואלים הרבים בארץ ובעולם, בהם אמרות טהורות יסודות בעבודת ה' ודברי מחשבה, אך מפני האבל בו עולם התורה שרוי בימים אלו, נדחה את השמחה למועד אחר בעה"י.

 

בדבריו סיפר הגר"ד פינטו על ביקוריו אצלו בביתו, ועל החביבות המיוחדת שנתן לנו. באחד הפעמים הגיש לראש ישיבה את ספריו "פחד דוד" על התורה ולאחר זמן שפגשו שוב, אמר לו שנהנה מהספרים והודה על כך, זה היה שמחה בשבילי.

 

עמד על גודל מעלת לימוד התורה, ואמר, שכל אחד ואחד שלומד תורה, זוכה שהקב"ה לומד איתו וזוכים לאורות עליונים וככל שמשקיעים בלימוד התורה, אין גבול לאורות שזוכים בהבנת התורה.

 

הגדול שבענקים רבי גרשון זצ"ל שהלך מאיתנו למרות זקנותו וחלישותו, לא פסק מהתורה, מאין הכוחות הללו?, אין לנו שום השגה בכך, זה ממעל להשגות שלנו, כל היום היה יושב ועוסק בתורה ומוסר שיעורים,  וע"י כך זוכים למתיקות התורה וזה מגיע רק מתוך מאמץ והשקעה בלימוד התורה כמו הסוכריה שהיא מתוקה לחיך בבחינת "טעמו וראו כי טוב ה'".

 

סיפרו לי שבשנים האחרונות מסר שיעור בביתו לתלמידיו ונכדו הגיע אליו ואמר לו שהגיע זמן מנחה, ואמר מה? כבר? ונאנח, אפשר לחכות אולי עד שאסיים?... ראו על פניו כמה עצבות היה לו שהגיע הזמן להפסיק מהלימוד ולהתפלל מנחה, כמה מוסר גדול הדבר הזה, זה ממש כמו אותו ילד קטן שיש לו סוכריה בפיו ונהנה ממנה כל רגע, ופתאום מושכים ומוציאים לו מהפה, כך היה רבי גרשון זצ"ל.

 

איך מגיעים לדרגה כזו – זה רק ע"י שמשקיעים ולומדים, צריך לדעת שכל אחד כאן מאיתנו יש לו את הכלים להיות גדול הדור, כל אחד יכול להיות בדרגות גדולות בתורה, אבל צריך לעמול על זה. ראיתי תמונה שהראו לי היום של רבי גרשון עם אחיו בתור ילד קטן, האם מי שהוא חשב אז, מה יהיה עם אותו ילד בעוד חמישים שנה???

 

צריך לדעת ולחשוב על כך שיהיה לנו רצון להיות גדול בתורה - אם אין אני לי, מי לי, ב"ה שזכינו ברבות הדורות לגדולי התורה שמהם אנו מקבלים השפעה ולאחר הסתלקות הצדיק אנו מקבלים רושם והשפעה עצומה ולכן מיתת צדיקים גדולה יותר מחורבן בית המקדש על כן והחי יתן אל ליבו.

 

עוד סיפר כי לפני כ-30 שנה ביקר אצל מרן הגרא"מ שך זצוק"ל יחד עם המשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל וזוכר כי השולחן היה עמוס בספרים לקראת הכנת השיעור כללי ולא שם לב שהיינו לידו, למרות זקנותו היה לו מתיקות התורה וכשראה אותנו מיד התנצל וקיבל אותנו, הרגשנו שלא היה לו כלום בעולמו – רק תורה.

 

וסיים, ראיתי, חשתי והרגשתי בחיי ניסים ונפלאות, יש הזדמנות, ולכל אחד ואחד מאיתנו יש לו את היכולת להיות גדול בתורה אז לזכרו של ראש הישיבה רבי גרשון זצ"ל, נקבל על עצמנו להמשיך ולהתחזק בלימוד התורה ונזכה להצלחה ולסייעתא דשמיא.

 

בסיום אמר קדיש לעילוי נשמתו ולאחר מכן חילק את סדרת הספרים "אוצרות דוד" לראשי הכוללים לראשי ורבני הישיבה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה