למעלה מאלף איש בדרשת רב העיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('05e7ea4c-bd99-40a4-9a2b-89f30d4f340a','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('05e7ea4c-bd99-40a4-9a2b-89f30d4f340a','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

דרשת שבת שובה: יותר מאלף איש הגיעו לשמוע את המרא דאתרא הגר"ח פינטו בבית הכנסת הגדול "ישמח משה"  

דרשו ה' בהמצאו. הרב פינטו בדרשה (התמונות צולמו ביום חול). מ. כהן

החל משעות אחר הצהריים נראתה נהירה גדולה של ציבור רחב מתושבי העיר שיצאו מהרובעים המרוחקים בעיר לכיוון רובע ה', כדי להשתתף בדרשה המיוחדת לשבת שובה של הגר"ח פינטו רבה של אשדוד.

 

כשעה לפני הזמן כבר נראו ציבור רחב של אנשים הממתינים בשערי בית הכנסת המרכזי הגדול "ישמח משה" לקראת המעמד הגדול, אולם חדר האוכל הוכן מבעוד מועד לסעודה שלישית בשיטת בר מזנון לקראת ההמונים, לסעודה שלישית הוכן אוכל בכמות גדולה לכל הבאים.

 

בתפילת מנחה, בית הכנסת היה מלא וגדוש עד אפס מקום, לאחר התפילה הציבור הזדרז לסעודה שלישית באולם הסמוך ומיד לאחר כעשרים דק' הציבור נכנס לבית הכנסת לקראת דרשת שבת שובה, בית הכנסת היה מלא מפה לפה, כך גם במבואות הסמוכים ובעזרת הנשים.

 

בשירת "יפה ותמה תורה תמימה" התקבל המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו כשהקהל כולו עמד על רגליו.

 

את פניו קידם חתנו הרה"ג ר' שמואל אוחנה רב בית הכנסת ומרבני ישיבת "שובה ישראל" בברכת ימים על ימי מלך תוסיף.

 

הס ודממה הושלך בקהל וכך במשך למעלה משעה נשא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו דברי התעוררות נשגבים כהכנה לקראת יום הכיפורים הקרב ובא.

 

בדבריו עמד על דמותו הטמירה של מנהיגם של ישראל משה רבינו המוזכר בפרשת "וילך" על ימיו האחרונים בטרם הסתלק מן העולם וכמה ראה צורך גדול להישאר בחיים רק בשביל דבר אחד - להידבק בדרכיו של הקב"ה גם אם יהיה בשפל המדרגה.

 

במהלך הדרשה ציין מקורות מהגמרא, הזוהר, מדרשי חז"ל וההלכה על כל עניני מהות חזרה בתשובה אמיתית של כל יהודי באשר הוא וההתקרבות אל ה' יתברך בימים אלו.

 

עמד על הקשר בין  התורה לאמונת חכמים וציין על פי חז"ל כשח"ו פוגעים באמונת חכמים, אז גם האמונה בהקב"ה מסתלקת.

 

וסיפר על יהודי יקר מתושבי העיר ממשפחת אזרזר הי"ו שהיה בשבי המצרי במלחמת יום הכיפורים ב"קו בר לב" שנבנה לאורך תעלת סואץ כשבנו היה נוכח בדרשה, והלכו לאבא האדמו"ר זצ"ל ושאלו מה עם הבן, כי לא שמעו אודותיו כלום לא בשבויים ולא בנפטרים, והרב זצ"ל בירך במילים "ה' יעזור" ולבסוף נמצא והגיע לארץ שכולו פצוע ובקשתו הראשונה היתה שיקחוהו לביתו של האדמו"ר רבי משה אהרון פינטו זצ"ל ושם סיפר שעבר התעללות קשה של המצרים האכזרים שהעמידוהו וירו לכיוונו צרור של יריות ובכל פעם שירו צעק "זכות רבי חיים פינטו" וכך בזכות אמונת החכמים שהיתה חדורה בו - ניצל.

 

וסיים, שעלינו לפתוח את הפתח בבחינת 'פתחו לי פתח כחודו של מחט ואפתח לכם פתח כפתחו של אולם', נפנה אל הקב"ה בפניה אמיתית מעומק הלב וברצון וכך נתעורר מתרדמת הבלי הזמן ונביע את רצוננו לשוב לחיקו של אבינו, רוענו - הקב"ה כמאמר הנביא מלאכי: "שובו אלי ואשובה אליכם", ראשית מוטל עליכם לשוב אלי ואז - אפנה אני אליכם.

 

לאחר הדרשה, בירך את כל הקהל שטרח והגיע חלקם ממרחקים שנזכה כולנו לקראת יום הקדוש שהקב"ה יכפר על עוונותינו ויקבלנו באהבה רבה ויזכו כולם להיחתם בספר החיים והשלום תזכו לשנים רבות. אחר, ירד ממדרגת ארון הקודש כשהציבור בהמוניו ניגש לנשק את ידיו ולקבל את ברכתו ומיד נגשו לתפילת ערבית של מוצאי שבת.

 

לאחר התפילה כנהוג כמידי שנה נערך במקום התרת נדרים בעשרה עם כל ציבור המשתתפים במעמד המרא דאתרא הגר"ח פינטו שליט"א.

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה