ח"כ טסלר: מכשירי תיקוף רב-קו בכל האוטובוסים
21.07.22 / 14:38
ח"כ יעקב טסלר פנה למשרד התחבורה בטענה כי מכשירי תיקוף רב-קו לא מוצבים באורח קבע בנסיעות תגבור באוטובוסים פרטיים והדבר יוצר סבל לנוסעים. מדובר בתופעה הקיימת לעיתים בקווי אשדוד-ירושלים ובקווים נוספים לאשדוד וממנה
נלחמים על שיפור התחבורה הציבורית: ח"כ יעקב טסלר פנה לרן שדמי, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה בטענה כי מכשירי תיקוף רב-קו לא מוצבים באורח קבע בנסיעות תגבור באוטובוסים פרטיים והדבר יוצר סבל לנוסעים.
"התקבלו בלשכתי פניות רבות של נוסעים בתחבורה הציבורית הקובלים על כך, כי בנסיעות באוטובוסים פרטיים המשמשים תגבור למפעילי התחבורה הציבורית, בחלקם אינו קיים מכשיר כרטוס (מכשיר תיקוף רב-קו) בכל אוטובוס והגבייה נעשית באמצעות מבקר העולה באמצע המסלול עם מכשיר כרטוס נייד ומבצע את התיקוף לכלל הנוסעים.
"לדבריהם של הפונים, האוטובוס עוצר בשול הדרך באמצע מסלולו וממתין למבקר שיגיע לבצע את התיקוף. במקומות מסויימים העצירה המאולתרת הפכה כעין מסוף אוטובוסים, עם מספר רב של אוטובוסים חונים בהמתנה למבקר.
בדבריו תיאר את הסבל הרב הנגרם כתוצאה מכך לנוסעים. "המתנה זו, בעיקר בשעות העומס - בהן מתבצעות עיקר נסיעות התגבור באוטובוסים פרטיים, אורכת זמן רב ויכולה להגיע לחצי שעה ויותר.
"זאת ועוד, גם לאחר הגעת המבקר, זמן הכרטוס של אוטובוס מלא בנוסעים, לכשעצמו אורך זמן רב ושלא להזכיר אם ישנם כמה אוטובוסים ממתינים לאותו מבקר. וכך זמני הנסיעה מתארכים ומוכפלים ונוסעים מוצאים עצמם מגיעים בשעה מאוחרת ליעדם.
"הדבר חמור שבעתיים בערבי ומוצאי שבת וחג, אך גם באמצע השבוע, בה לפעמים בעטיים של עיכובים אלו מפספסים אירועים ושמחות משפחתיות, או מאחרים ברמה שהנסיעה כבר מתייתרת.
טסלר סיפר כי ניסה להתחקות אחר התופעה. "מבירור בלתי רשמי מול כמה ממפעילי התחבורה הציבורית עולה כי, כל חברה נוהגת בצורה שונה וכי חלק מהמפעילים כן מציידים את הנהגים הפרטיים במכשירי כרטוס ניידים כדי לבצע את הגבייה בעצמם ללא צורך במבקר. אך כאמור, אלו לא כולם וכל אחד נוהג כרצונו.
"תגבור נסיעות תחבורה ציבורית באמצעות מפעילים פרטיים בזמני עומס אינה חדשה וידועה ומאושרת על ידי משרד התחבורה. אי לכך, תמוה בעיניי כי בתנאי הרישיון להפעלת נסיעות אלו אין נוהל אחיד המחייב לצייד כל אוטובוס במכשיר כרטוס נייד, על מנת שהגבייה תתבצע מכל נוסע בזמן עלייתו לאוטובוס, מבלי לאלצו בזמן שהוא נוסע שבוי, להמתין זמן רב לגובה/מבקר רק כדי לתקף את הכרטיס.
"אני פונה אליך בזאת לגבש נוהל מחייב למפעילי התח"צ, לכלול מכשיר כרטוס נייד בכל אוטובוס חלופי, כתנאי לרישיון ההפעלה. במידה וכבר קיים נוהל, לפעול בכל האמצעים ליישומו בפועל.
"במקביל, אנו נמצאים לפני ימי חופשת 'בין הזמנים' ולאחר מכן חגי תשרי, זמני עומס בתחבורה הציבורית. אבקשך לפעול בכל דרך כדי למצוא פתרונות זמניים מידיים לגבייה מהירה ובטוחה".
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]