ז' אדר: ערב הערכה והוקרה לעובדי החברא קדישא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e4b700c7-0ee7-4017-ae4f-69f84917d332','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e4b700c7-0ee7-4017-ae4f-69f84917d332','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

ביום הילות משה רבינו ע"ה התקיים ערב הערכה והוקרה לעובדי ומתנדבי חברה קדישא שע''י המועצה הדתית * הרב יעקב רוז'ה: הפעילות קודש הנעשית בבית העלמין באשדוד מהווה דוגמא לכל שאר בתי עלמין בארץ

ז אדר חברא קדישא. א' מיכאלי

גמילות חסד של אמת: עובדי ומתנדבי חברא קדישא אשדוד התכנסו לסעודת מצוה לכבוד הילולת משה רבינו ע"ה, בהתאם למנהג הנהוג בכל קהילות ישראל, כאשר באשדוד התקיימה הסעודה ביוזמתו של יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, בהשתתפות רבנים חשובים.

את המעמד הנחה הרב חיים בן-חמו מרבני המועצה הדתית ששיבח את המסירות של כל עובדי ומתנדבי "חברא קדישא" העושים עבודת קודש יום ולילה בכל ימות השנה בערבי שבתות ובמוצאי שבתות וחגים וכל זה בזכותו של יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן אשר תומך ומסייע בכל דרך בכל הנוגע לבית עלמין בבחינת הערכה לכבוד הנפטרים והחיים הפוקדים את המקום.

 

הרה"ג ר' יוסף שיינין רב העיר הזכיר את הילולת משה רבינו שהיה מנהיגם של עם ישראל וביום זה נוהגים חברי חברא קדישא להתיחד עם הנפטרים ומתאספים יחד, מה שהם עושים זה נקרא חסד של אמת, ללא קבלת תמורה והמתנדבים מוכנים בכל פעם שהם נקראים לעבודת הקודש במסירות נפלאה ומיוחדת למען כבוד המת, גם בזמנים קשים כמו ערבי שבתות וחגים וסופי שבוע ובשעות ערב מאוחרות.

לסיום בירך את הרה"ג ר' יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל אשר שמעו הולך לפניו למען מתי ישראל בכל מקום וכן לרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית אשר תומך ומסייע תמיד למען המתנדבים והעובדים בכל עת בחברא קדישא.

 

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הביא סקירה רחבה על פעילות החברא קדישא בשנה האחרונה, ציין את הכבוד שהמועצה הדתית זכתה מטעם המועצה לישראל יפה, על בית העלמין המקומי בחמישה כוכבי יופי. ציין את ההתפתחויות בשיטת הקבורה החדשה, הרחבת בית העלמין, נגישות להקל על הבאים בבית העלמין אם זה בסלילת כבישים חדשים ונוחים, בנית כיורים חדשים, שילוט חדש וגדול, פתיחת מעברים חדשים להעברת הנפטרים בדרך קלה יותר, גם לצד החלקות החדשות בצד דרום.  בנוסף, מבדיקה שעשינו בשנה האחרונה עולה כי יותר משליש הלוויות שנערכו בבית העלמין נעשו ע"י מתנדבי החברא קדישא בזמנים לא שגרתיים בעליל מתוך אחריות ועבודת קודש ודאגה אמיתית לכבוד המת.

הודה בשם החברא קדישא להרה"ג ר' יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רב חברא קדישא גוש דן ויו"ר ועד רבני זק"א, המכיר מקרוב את הפעילות כאן בעירנו, ונגיש לכל שאלה או בעיה העולה על הפרק ועונה על אתר במקצועיות לכל ענין וענין. על כן הזכות שלנו להודות לכם על המסירות של העובדים והמתנדבים וכן לצוות הנשים המיטהרות בכל שעות היום והלילה שזה "חסד ואמת" שכידוע  שלא מצפים ממנו תמורה.

 

יום הילולת משה רבינו הוא 'ראש השנה' עבור עובדי ומתנדבי חברה קדישא, זה הזמן לערוך חשבון נפש. עוד ציין כי העובדים והמתנדבים ערכו יום צום כשבסיום היום ערכו תפילה לעילוי נשמת הנפטרים. בסיום הודה לכל העוסקים והמסייעים להצלחת ערב גיבוש וחשוב זה.

 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שיבח את עבודת הקודש של החברה קדישא במשך כל ימות השנה, ציין כי בית העלמין נראה מתוחזק ומטופח במשך כל ימות השנה, שמחנו כמו אחרים לשמוע שהמועצה הדתית זכתה בפרס חמישה כוכבי יופי  בתחרות "בית עלמין נאה ומטופח בישראל יפה", זה לא בא ביום אחד, זה מראה על עבודה ואיכפתיות תמידית, זה העת לברך את כל העוסקים במצוה חשובה זו הנקראת חסד של אמת, יחד עם יו"ר המועצה הדתית ידידנו הרב עובדיה דהן, תראו ברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם.

 הרה"ג ר' יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, חתם את הברכות ובדבריו חיזק  את המתנדבים הפועלים על פי ההלכה, ציין כי הפעילות קודש הנעשית בבית העלמין באשדוד היא מהווה דוגמא לכל שאר בתי עלמין בארץ, כל דבר של ספק הם לא מהססים לשאול מה ההלכה וכיצד לנהוג, הם מתעסקים במצוה גדולה ויקרה החל מהטהרה, לווית המת והקבורה. ראש המועצה הדתית הרב דהן מסור וקשוב לכל ענין חברא קדישא ובית העלמין וזה חשוב מאוד.

 עוד שיבח את עובדי ומתנדבי חברא קדישא שלקחו לעצמם יום זה ונהגו תענית וזה מעלה חשובה.

 

דברי סיכום נשא הרב שניר אלמליח אחראי מתנדבים, מתנדב בזק"א ומשמש כמנהל המחלקה המשפטית של זק"א-דרום. הודה בשם העובדים והמתנדבים ליו"ר המועה"ד הרב דהן על שזכינו לקיים כנס חשוב זה. הודה באופן אישי לכל המשתתפים העושים עבודת קודש וסיים, שאנו תפילה שיבולע המוות לנצח ונזכה לתחית המתים ולביאת גואל צדק במהרה בימינו.

 לסיום, חילקה המועצה הדתית  לעובדים והמתנדבים שי נאה לאות ההערכה.

 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה