הרב פינטו נפרד מהגר"ח קנייבסקי זצ"ל: "קודש קדשים"




במהלך ביקורו בישיבה במנהטן, מנהיג 'שובה ישראל', הרב יאשיהו פינטו, נשא דברי הספד נרגשים לזכרו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שהלך לעולמו ביום שישי האחרון

יח"צ שובה ישראל

העולם היהודי-תורני בארץ ובעולם אבל אחר לכתו של 'שר התורה' מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שהלך לעולמו ביום שישי האחרון.

מידי ערב מתקיימות עצרות ברחבי הארץ והעולם כשקהל המשתתפים מתעורר מדברי החיזוק הנישאים ומקבל על עצמו קבלות טובות.

בסוף השבוע האחרון הרב יאשיהו פינטו, מנהיג 'שובה ישראל', נשא דברי הספד לזכרו בישיבה במנהטן.

בפתח דבריו אמר הרב פינטו: "בעוונות הרבים, ביום שישי נפטר אחד הקדושים והגדולים שהיו לעם ישראל בדורות האחרונים, מבני עלייה, שהיה קודש קודשים. זה לא דבר פשוט וקל, זה דברים שיש בהם משמעות וכוח עצום, אדם צריך להביט על החיים בראייה כללית, ובראיה פרטית".

בדבריו הוסיף וסיפר: "בדור שלנו – צריך לראות את זה כדבר לא פשוט, ובפרט בימים שאנחנו נמצאים בהם. מישהו שלח לנו דבר שהוא פלא גדול. הרב קנייבסקי זצ"ל כותב בספר שלו 'טעמא דקרא', על מגילת קהלת, על הפסוק "עת ללדת ועת למות", הוא מביא את הגמרא ואומר "ועת למות, כמו שכתבו בגמרא במסכת כתובות - מת בערב שבת או במוצאי יום הכיפורים, סימן יפה לו", מה זה כיפור? רבותינו הקדושים אומרים, שפורים ככיפורים,– כלומר, מי שמת בערב שבת או בערב יום כיפור וכיפור הוא כפורים – סימן יפה לו".

"עם ישראל עובר תקופה לא פשוטה בכל המובנים", המשיך הרב פינטו והתייחס למגיפת הקורונה, למלחמה באוקראינה ולפטירת מרן שר התורה, "אם נביט על השנים האחרונות, ואנחנו טוענים שמלחמת גוג ומגוג כבר התחילה.

"כל המגיפה – בתחילה קראו לה בשם, ואז בשם נוסף ועוד שם, וגם עכשיו המלחמה - הכל אותו דבר, זה רק זן חדש של המגיפה. ובתוך מלחמת גוג ומגוג אנחנו מתגלגלים מדבר לדבר, ובעוונות הרבים – כל הדברים של הקדושה, של התורה, של היראת שמים, התורה נמצאת בצער גדול, דרך ה' נמצאת בצער גדול, כל רודפיה הישיגוה בין המצרים, כל מי שרודף את התורה – הישיגוה, כל מי שמצר לישראל – נהיה לראש, כל מי שמצער את התורה ואת עם ישראל – עולה ונהיה לראש".

"אבל", הוסיף הרב בשיעורו במנהטן, "מתי שהקדוש ברוך הוא בא במשפט ומתחיל לפרוע – זה דבר מסוכן וקשה ביותר. מתי שצדיקים – קדושי עליון, שידעו את כל הצרות של הדור, שחיו, הרגישו וכאבו את הצרות של הדור – נפטרים, ומרגישים שזה עושה זעזוע גדול אצל כל יהודי, הם עולים לבית דין של מעלה, אז מתחילים כל הפרעות הקשות בכל אלו שפגעו בתורה הקדושה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('dac77712-4d23-4914-97ae-d999adc730c1','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה