הורי ילדי ה'כלל חסידי' נגד חלוקת המתחמים ברובע ו' לויזניץ וגור

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2f634935-3c2c-4c68-a173-ec7c23bda9d4','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2f634935-3c2c-4c68-a173-ec7c23bda9d4','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

לאחר שנודע כי המתחמים ברובע ו' חולקו לויזניץ וגור, דורשים הורי ה'כלל חסידי' לבטל את ההקצאה: "הילדים שלומדים בקרוונים קודמים" * באגו"י מאשימים: "למה נזכרתם עכשיו?" * כל הפרטים על הפרשיה המסעירה את העיר

 

סלע המריבה. בניין בית הספר 'הראל'. צילום עצמי

סערה בעיר אשדוד: בעיתוי קריטי, רגע לפני תחילת שנת הלימודים תשפ"ג, פורסם אתמול מכתב עליו חתומים חברי 'ועד ההורים של ת"ת כלל חסידי דעת מישרים' ובו דרישה לביטול ההקצאה שנעשתה "במחשכים ובכח הזרוע" במסגרתה חולקו מבני בתי הספר 'הראל' ו'יד שבתאי' לחסידיות ויזניץ וגור, בעוד שילדי הת"ת ממשיכים ללמוד בקרוואנים.

"לא נסכים לעושק" טוענים ההורים שמאיימים לפנות למשרד החינוך ולבית המשפט.

לטענת הורי ילדי הכלל חסידי, הרב יצחק לייב ברנדווין, הרב מיכאל פרוג והרב צבי יפה, חולקו לאחרונה מבני בתי ספר שבעבר שימשו את החינוך הממלכתי ועתה הועברו לרשות הציבור החרדי ברובע ו', אך החלוקה נעשתה באורח שרירותי ותוך ששלושת נציגי אגו"י, המייצגים את החסידויות גור, ויזניץ ובעלזא, מתעלמים מקיומו של נציג ה'כלל חסידי' הרב יהושע טננהויז והם מחלקים ביניהם את השטח, תוך התעלמות בוטה מצרכי הציבור הכלל חסידי.

המבנים, כך מתברר, שבעבר שימשו את בתי הספר 'יד שבתאי' ו'הראל' חולקו והועמדו לרשות חסידויות ויזניץ וגור, כאשר בויזניץ עומדים לפתוח במתחם 'יד שבתאי' סמינר לבנות, ואילו מתחם ביה"ס 'הראל' הועבר כולו לרשותה של חסידות גור, שמתכננת לפתוח במקום בית ספר לבנות.

ההחלטה מקוממת את הורי ילדי הת"ת הכלל חסידי, שבמכתב שהוציאו אתמול ואשר מופנה לרבני העיר הם קובלים על שיטת החלוקה, וקובעים כי היא נעשתה באורח שרירותי ותוך אי התחשבות בצרכים.

לטענתם, "ילדינו לומדים בקראוואנים, בתת תנאים, כאשר זהו המוסד היחיד שעדיין שוהה בקראוונים". המשמעות היא שכאשר מוכרז מצב חירום, זהו בית הספר היחיד שהלימודים בו מושבתים בהיעדר ממ"דים. בנוסף, בתנאי מזג אוויר קיצוניים, לא ניתן לקיים לימודים בת"ת.

"לא יתכן שכאשר מועמד מבנה לרשות הציבור החרדי הוא עובר מיידית לחוגים החזקים בעיר" אומר לאשדוד'ס אחד ההורים.

"בעוד שילדינו אמורים ללמוד בתת תנאים. מעבר לכך, מדוע שילדים בני 5 שמתגוררים ברובע ו' יאלצו להמשיך ולצעוד בכל יום עד רובע ז', על כל הסכנה שבדבר, בעוד שישנו מבנה שעומד ריק והוא יכול לקלוט אותם?"

אותו הורה מוסיף ואומר כי "איננו דורשים מבנה. מבחינתנו, די במספר כיתות. אבל לא יתכן שילדי הציבור הכלל חסידי ימודרו ולא יקבלו שום כיתה תקנית, בעוד שגור, שכבר מחזיקה בעיר שלושה מבנים של בתי ספר לבנות – אחד מהם ברובע ו' – יקבלו כעת עוד מבנה, והוא הדבר ויזניץ. אין זה סוד שלויזניץ ישנו עודף של כיתות. אין עינינו צרות בהם חלילה, אבל מדוע שגם אנו לא נקבל כיתות ראויות לילדינו?"

מנגד, בסיעת 'אגודת ישראל' דוחים את ההאשמות. אחד הנציגים אומר ל'אשדוד'ס' כי "איננו מבינים מדוע הורי ה'כלל חסידי' חיכו עד עכשיו, עד הרגע האחרון ממש, ורק כעת הם יוצאים עם הדרישה. עכשיו אנו בערב פתיחת שנת הלימודים, והדרישה הזו תעצור את העברת המבנים לרשות הציבור החרדי, כולם יפסידו בלא שמישהו ירוויח".

אך ב'כלל חסידי' דוחים את הטענה ושם מגיבים כי "אילו רק היו טורחים ליידע את הנציג הרביעי, הרב טננהויז, הוא היה דואג שחלק מהכיתות יועמדו לרשות הציבור הכלל חסידי, אך בסיעה ממשיכים לנהוג כפי שנהגו בעבר, וחרף ההבטחות על 'שיוויוניות' שהובטחו בערב הבחירות.

"ברגע שישנם משאבים, ואין זה משנה אם מדובר בתקציבים או בשטחים, החלוקה נעשית בין שלושת הקהילות הגדולות ואילו ילדי הכלל חסידי משלמים את המחיר. אז זהו, שמה שהיה לא יהיה, ואם הדרישה לא תיענה אנו נפנה לכל הגורמים בדרישה לביטול ההקצאה".

אתם שוקלים לפנות גם לבית המשפט?

 "אנו נעשה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותינו, ואנו בטוחים שנצליח משום שאף גוף, ואין זה משנה מיהו, לא יסכים עם מציאות שבה ילדים ימשיכו ללמוד בקראוונים, בעוד שהמבנים מועברים לרשותם של מוסדות שכבר זכו למבנים. אנו נפנה לבית הדין, אך אם נראה שבאגו"י גוררים רגליים, נפנה לכל גוף אחר שיוכל להועיל ולתקן את המעוות".

באגו"י טוענים שכבר הועמד שטח ל'כלל חסידי', ברובע ז'.

"אכן הועמד שטח לרשות הת"ת, וזאת תודות למאבקו הבלתי מתפשר של הרב טננהויז, שבמשך יותר מעשור נלחם עד שהצליח להשיג את ההקצאה. אך עדיין מדובר בשטח, כשהבניה צפויה להתמשך על פני לפחות שנתיים, וזאת במקרה הטוב.

"בתקופה הזו, אין שום סיבה שילדינו ימשיכו ללמוד בקראוונים צפופים, בעוד שילדים אחרים יהנו מעודף של כיתות תקניות. המצב המעוות הזה הסתיים".

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה