האברך שנטען כי תקף את ראש ישיבת פני מנחם טוען: "לא אני תקפתי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9d8a97bb-4677-4a07-8ad1-035de20fe478','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('9d8a97bb-4677-4a07-8ad1-035de20fe478','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

פיני פרקל, שנטען כי תקף את הגרד"ח אלתר שליט"א ובעקבות זאת פורסם מכתב שבו גינו רבנים את המעשה, פירסם הודעה שבה הבהיר: לא היו דברים מעולם. בעקבות זאת, שני רבנים חזרו בהם ממכתבם
 

ההרס בבית הכנסת

סערת הפגיעה בראש ישיבת 'פני מנחם': לאחר שעשרה רבנים פירסמו מכתב שבו גינו את הפגיעה בראש ישיבת 'פני מנחם', הגאון רבי דניאל חיים אלתר שליט"א בן זקוניו של הרבי ה'פני מנחם' מגור זיע"א, פירסם אברך שכלפיו נטען כי ביצע את התקיפה הודעה כי הדבר לא היה והוא התקומם נוכח פרסום מכתב הרבנים. בעקבות זאת, חזרו בהם שניים מתוך עשרת הרבנים ממכתבם החריף.

הפגיעה האמורה שגרמה לסערה רבה התרחשה – כך לפי מכתב הרבנים – בליל חג השבועות, אז "צעד הגאון ראש ישיבת פני מנחם ברחובה של עיר, ולפתע ניגשו אליו שני אברכים מחסידי גור, דחפוהו, ירקו עליו ופרצו כלפיו בקריאות גנאי". הארוע גרם לסערה רבה, שכן הוא נתפס כארוע מתמשך לארועים האלימים שארעו בשבת פרשת 'בחוקותי', אז, כזכור, הותקפו בני קהילת 'פני מנחם' של הגר"ש אלתר בידי אלפים מחסידי גור שהתנפלו על בתי הכנסת של הקהילה בירושלים ובאשדוד, וזאת כמחאה על הפגיעה בכבודו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, שבצעד שנתפס תקדימי ובלתי נתפס – זכה לקריאות גנאי מצד אחד מחסידי גור שפרש מקהילה והצטרף לפורשים, כשלטענתו בנותיו נחטפו ממנו במסגרת פעילות ארגון 'יאספני'.

לאחר אותה שבת נראה היה שהשקט שב לזירה, וזאת לאחר שאנשי הקהילה המיוצגים בידי עו"ד איתן לירז הגישו צו הרחקה נגד קרוב ל-100  חסידי גור, בהם חברי 'הועדה העליונה' ואף שניים מבניו של האדמו"ר – הרב נחמיה והרב שלמה צבי, שניהם מתגוררים באשדוד – ובית המשפט המחוזי בירושלים אכן קיבל את צווי ההרחקה וקבע כי על כל אלו שנגדם הוגשו הצווים לשמור על מרחק של 100 עד 300 מטרים מבתי אנשי הקהילה שהותקפו. בית המשפט אף האריך לאחר חג השבועות את תוקפם של הצווים למשך ששה חודשים.

אך השקט הופר בליל חג השבועות, אז נודע כי הגרד"ח – שזוכה להערכה רבה גם מחוץ לגבולות קהילת גור בשל היותו 'פה מפיק מרגליות' ונואם בחסד ודבריו אף מופצים בעלון 'ניצוץ אחד' – הותקף בידי שני אברכים. הידיעה גרמה לסערה רבה ובעקבותיה פירסמו  עשרה רבנים גילוי דעת שבה הם מגנים את התקיפה ומוחים נגד "המעשה הנפשע", כדבריהם, "ועל הפגיעה בתלמיד חכם".

אך נראה שהמילה האחרונה לא נאמרה עדיין. יום לאחר פרסום המכתב פורסמה בקווי הטלפון של הציבור החרדי הודעה טלפונית שאותה השמיעה לא אחר מאשר פנחס (פיני) פרקל, שהוא האברך שכלפיו נטען כי הוא הכה את הגאון רבי דניאל אלתר. בהודעתו מזים פרקל את הטענות שהוטחו בו, וקובע כי להד"ם.

פרקל, בנו של הרב חיים פרקל, מי שהיה בעבר מנכ"ל משרד העבודה והרווחה והוא הקים ומנהל את רשת המוסדות לחינוך המיוחד 'עלי שיח' ו'לימודי השם', מבהיר בהודעתו כי הוא אמנם חלף ליד הגרד"ח בליל חג השבועות, אך "בשום פנים ואופן לא תקפתי אותו".

"שלום לכולם, מדבר פנחס פרקל מחסידי גור", כך נפתחת ההודעה הבלתי שגרתית, שהגיעה לאלפי מכשירי טלפון במוצאי חג השבועות. "לפני שעה קלה פירסמו כתב מחאה כי כביכול פגעו באחד מראשי קבוצת הפורשים (=הכינוי בגור לקהילת הגאון רבי שאול אלתר שליט"א, שהגאון רבי דניאל נמנה על ראשיה. א"ו). מפרסמים, שומו שמים, שאני פגעתי בו, דחפתי אותו, וירקתי עליו".

פרקל, כך בהודעה הטלפונית, מבהיר שלא היה לו כל קשר לנעשה. "אמנם עברתי במקום, אך לא פגעתי ולא נגעתי בו לרעה".

"בושה וחרפה", אומר פרקל ומאשים את הרבנים החותמים,  "שכך חורצים גורלות". והוא מבהיר כי "זה חלק מקמפיין מתמשך ומתוזמן. אותם אנשים מתבכיינים ונרדפים. זה משרת את המטרה שלהם. אך תקיפה זו לא נעשתה כלל וכלל".

לאור זאת, מבקש פרקל כי הרבנים יחזרו בהם מדבריהם. "אני מבקש מהרבנים, אותם רבנים שמיהרו 'לקנות את הלשון הרע' ולא שמעו צד שני, וזה כשהיה מצופה מהם שיבררו מה היה והאם היה, שיחזרו בהם".

בעקבות אותה הודעה, חזרו בהם שניים מהרבנים ובהם הרב מנשה רייזמן, מדבריהם החריפים במכתב. הרב רייזמן פירסם מכתב מיוחד שבו הוא מבהיר כי "הנוסח לא היה הנוסח שאני חתמתי עליו", והוא מגלה כי "אף שאירע תקיפה, אך לא היה זה מקרה שדרש גינוי כה עוצמתי".

כך או כך, ההודעה של פרקל, האברך האשדודי, הפכה לשיחת היום במגזר החרדי, שכן טרם אירע מקרה שכזה שבו רבנים חוזרים בהם מחתימתם, רק לאחר הודעה טלפונית שבה מגלה אחד מאלו שהואשמו בתקיפה – אף שבמודעה לא נזכר שמו – את דעתו, והיא גורמת לרבנים לחשב מסלול מחדש.   

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה