דיון בכנסת: למה כוס קפה בבית החולים עולה 19 שקל?!



ועדת הבריאות יוזמת פיקוח מחירי המזון בחנויות בתי החולים. במהלך הדיון יו"ר הוועדה ח"כ משריקי ציין לשבח את הפיקוח שמתבצע על ידי שירותי בריאות כללית בבתי החולים שבבעלותם, וכי פעולות הפיקוח לא פגעו ביכולת של בתי החולים להתקשר עם זכיינים

FREEPIK

ועדת הבריאות דנה היום (שני) בהיעדר הפיקוח על מחירי המזון הנמכר בחנויות בתי החולים.

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש כי "מדובר בקהל שבוי, שאסור לשדוד אותו על מוצרים בסיסיים כמו קפה ובקבוק מים. הזכיין יכול להרוויח במחירי המוצרים היוקרתיים".

הוא הלין בדיון על התנהלות משרד הכלכלה, וטענתם כי הדבר באחריות הרשות להגנת הצרכן. הוא דרש לקבל בתוך חודש עמדה מפורטת ממשרד הכלכלה לגבי הפיקוח על מוצרי מזון בבתי חולים – האם יש מקום לפיקוח כזה, על אילו מוצרים ובאיזה אופן ניתן לפקח.

בנוסף, ביקש משריקי ממשרד הבריאות לערוך בדיקה מקיפה מול כלל בתי חולים אילו מוצרי מזון מבין המוצרים שנמכרים בבית החולים ניתן לקבוע אותם כמוצרים בפיקוח. בהתאם לתוצאות הבדיקה - משרד הבריאות התבקש להנחות את בתי החולים, לקבוע בתנאי המכרז כי יהיו מספר מוצרי מזון בסיסיים שישווקו במחיר קבוע ומוזל לציבור המגיע לבתי החולים.

משריקי ציין לשבח את הפיקוח שמתבצע על ידי שירותי בריאות כללית בבתי החולים שבבעלותם, וכי פעולות הפיקוח לא פגעו ביכולת של בתי החולים להתקשר עם זכיינים.

יוזמי הדיון, ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס), אימאן חט'יב יאסין (רע"מ) ומשה פסל (הליכוד) הדגישו כי כיום, אין כל התערבות של משרד הבריאות או רשות התחרות באופן התמחור של מוצרים הנמכרים בבתי החולים. התוצאה שקפה, מאפה או כל מוצר אחר הנמכר בקפיטריות בבתי החולים מחירו יקר משמעותית ממקום רגיל. כך לדוגמה, משקה אייס קפה קטן בבית חולים שיבא עולה 19 ש"ח, קפה הפוך קטן בבית החולים אסף הרופא עולה 13 ש"ח.

בשונה ממקומות אחרים, הקונים בעמדות הקפה שבבתי החולים הם קהל שבוי, לרוב אין להם מקום אחר שיוכלו לרכוש בו. בכוחם של בתי החולים להציב את עניין התמחור הנמוך כתנאי במכרז, אך בעבר נטען כי הרווח של בתי החולים מהזכיין הוא שיקול מרכזי בעת המכרז, דבר המקשה על הזכיין למכור את המוצרכים במחיר נמוך. משרד הבריאות התבטא בעבר כי ישקול להתערב בפיקוח על המחירים בבתי החולים ולא רק במוסדות הממשלתיים, אך בפועל לא נעשה דבר.

ד"ר דליה שיליאן, כלכלנית ראשית של הרשות להגנת הצרכן, הציעה כי בתנאי המכרז יוכלל מחיר-סף למספר מוצרים, ואילו ידידיה שרלו מנהל אף הפיקוח על האשפוז במשרד הבריאות, הודה בבעיה, וטען כי יש לאפיין מהם מוצרי הבסיס עליהם יכול להתבצע פיקוח כמו מים וקפה.

"ברור שאם יש בונבוניירה יקרה, על מחירה לא יכול להיות הגבלה", אמר, והדגיש כי פיקוח כזה דורש חקיקה יזומה ע"י משרד הכלכלה. אתי פיטוסי, חשבת חטיבת מרכזים רפואיים ממשלתיים במשרד, ציינה כי לא תמיד מוצאים בתי החולים זכיינים מתאימים, ולכן מוצבים מכשירים חשמליים למכירים מזון.

שלומי גרוסמן, ראש אגף רכש ב"כללית", סיפר על מכרז אחיד במרכזים הרפואיים, הכולל מחירון מפוקח, והפיקוח לא גורם לבריחת זכיינים, ואילו יואב סיבור, ממונה בריאות באגף התקציבים, הזהיר כי פיקוח מוגבר על המחירים עלולים לפגוע בהכנסות, וממילא ביציבות הפיננסית והאיזון התקציבי של בתי החולים.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('05c48e83-29b1-4b4c-a39c-8822db337b64','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה