בקהילת יוצאי גיאורגיה לא שוכחים את הגבאי המסור

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2644e39a-93f2-4b5a-ae04-78217ec1b0b4','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2644e39a-93f2-4b5a-ae04-78217ec1b0b4','/dyncontent/2024/7/7/fb1ae825-9e7d-45b4-beb8-2b5958a9c1e2.jpg',18341,'כללית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

רבני העיר שליט"א, רבני הקהילות, נציגי הקהילות הספידו הערב את האובדן הגדול עם פטירתו של דמות יקרה ומיוחדת עם שורשים חזקים בקהילת גרוזיה עוד בחוץ לארץ, ה"ה מתתיהו שותה בן שמלאשוילי ז"ל ממיסדי הקהילה הגאורגית ברובע הסיטי

הגבאי זל עם רב העיר הרב פינטו. מ. מיכאלי

רבני העיר שליט"א, רבני הקהילות, נציגי הקהילות הספידו הערב (א') את האובדן הגדול עם פטירתו של דמות יקרה ומיוחדת עם שורשים חזקים בקהילת גרוזיה עוד בחוץ לארץ, ה"ה מתתיהו שותה בן שמלאשוילי ז"ל ממיסדי הקהילה הגאורגית ברובע הסיטי.

הגאון הגדול רבי יעקב גאגולאשוילי שליט"א רבה הראשי של יהדות 'גאורגיה' בארץ ותפוצות ציין בדבריו את הצער הגדול לקהילת "אור יצחק" ברובע הסיטי שהמנוח מתתיהו שותה בן אברהם ורבקה שמלאשוילי ז"ל היה מבניה ובוניה ומיורי אבן הפינה מאז הקמתה.

המנוח היה לסמל ומאחד לכל בני עדתנו שהחלו לגור באזור הסיטי בעירנו אשדוד, ויחד עם רבים וטובים וביניהם מר דוד דתיה מיכאלאשוילי שיסדו את בית הכנסת הסיטי בכיכר העצמאות 93 בסיוע נדבתו של הקבלן רב המעש מר יחיאל אבו הי"ו ואז כיהן רב בית הכנסת הרב גרשון בוטראשוילי שליט"א שהוכתר במעמד רבנים חשובים ובראשם הרב הראשי הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א.

לאחר כ-8 שנים העיר התקיים מעמד הנחת אבן הפינה לבית הכנסת המפואר אור יצחק" ע"י הנדיב הנודע והמפורסם הה מר אברהם בכ"ר יצחק נניקאשוילי הי"ו לזכר אביו הגדול מבוני הקהילה ליוצאי גאורגיה באור יהודה.

הגבאי מר שותה ז"ל ביקש שאמסור שיעורי תורה מידי פעם בפעם, כך גם הרב הרב גרשון המרא דאתרא בבית הכנסת היה מוסר שיעורים בקהילה ומנהיג את הקהילה בצורה נפלאה, כשהכל נעשה על מנת שישמרו את מנהגי העדה ולבל יסורו ימין או שמאל! קהילה זו פורחת ומצליחה ב"ה עד עצם היום הזה. כך ממשיך גם הרב מיכאל בן משה רב בית הכנסת. חבל על דאבדין ולא משתכחין.

הרה"ג רבי יוסף שיינין שליט"א הרב הראשי, בדבריו אמר, מאד כאב לי לשמוע על לכתו של האיש התורה והחסד, נשיא קהילת בית הכנסת "אור יצחק" בהיכרות שלי איתו איש עניו ורב פעלים לתורה ולתעודה, בנה את הקהילה ברובע הסיטי יחד עם יבדל לחיים טובים ומאושרים הרב גרשון בוטראשוילי שליט"א, והביאו את הקהילה למקום הכי טוב שיש.

"היה איש חסד, ביום שישי שהיה מאושפז בבית החולים 'אסותא' באשדוד, למרות חולשתו הרבה, הזכיר לרעיתו הגב' רוזה תחי' לא לשכוח להעביר תרומה לפעילות התורנית של הרב הראשי. אדם שנמצא על ערש דוי על מה הוא חושב?! הוא הותיר אחריו חלל גדול, צריך לראות מי ממלא את החלל, במידות הטובות שהיו לו, באהבת התורה שהייתה לו, בעשיית חסד ועזרה לקשיי יום ומתן בסתר לאברכים.

"יהי רצון שתהיה לו עליית נשמה ויעמוד לפני כסא הכבוד ויבקש על כל החיילים שלנו שלא תיפול שערה אחת מהם, והשבויים והחטופים שישובו הביתה לשלום בריאים ושלמים בגוף בנפש ובנשמה.

הרה"ג רבי חיים שמעון פינטו שליט"א המרא דאתרא, בדבריו אמר, "חבל על דאבדין ולא משתכחין", שמועה באה לידי כי נשיא קהילת בית הכנסת "אור יצחק" ברובע סיטי אשדוד (ע"ש יצחק נניקאשולי ז"ל) מר שותה מתתיהו בן אברהם ורבקה למשפחת שמלאשוילי ז"ל נתבקש לבית עולמו בשיבה טובה, והמנוח אבידה גדולה לעירנו בכלל ולקהילה בפרט.

בנו שיבלח"א מר בכור תמורי שליו הי"ו ממתפללי בית הכנסת אצלינו "ישמח משה" מזה 30 שנה והנני מכיר את המשפחה הכבודה כאנשי תורה וחסד.

הרב גרשון בוטראשוילי שליט"א רב הקהילה של העדה הגאורגית בסיטי וחבר איחוד רבני הקהילות באשדוד, בדבריו הביע את כאבו על החיסרון בדמותו המיוחדת, קשה לי לדבר בלשון עבר, על אדם גדול שהייתה לי הזכות לעבוד איתו בקהילה הקדושה ברובע הסיטי, זכיתי לאחר שסיימתי לכהן כרב בבלגיה, הגעתי לאשדוד ואז התפללתי יחד איתו בבית הכנסת ברובע הסיטי, ולאחר שעברו להתפלל במקום מרווח יותר, הכתירו אותי כרב בית הכנסת ורב הקהילה של העדה הגאורגית ברובע הסיטי במעמד רבני העיר שליט"א, כך יחד עם המנוח ז"ל בנינו את הקהילה המפוארת, עד שהגיע יקיר העדה מר אברהם נניקאשוילי נ"י ובנה יחד עם משפחתו את הבית הכנסת המפואר אשר עומד לתפארת בשם "אור יצחק" בחודש אלול תשס"ט.

המנוח שותה מתתיהו ז"ל הנהיג את הקהילה כגבאי ביד חזקה, אהבת התורה שהיתה בו, והעזרה לאנשים קשיי יום או לכל מטרה אחרת, בכל דבר היה משתף אותי כרב של המקום, ודעתי היתה חשובה לו מאד, היתה לו מחברת של צדקה עם שמות האנשים שמקבלים עזרה כל חודש, חוץ מאלו שהיו באים במהלך השנה והיה משמח אותם בסכום מכובד. לפני החגים ולפני שבת קודש, למרות גילו המבוגר, היה טורח במו ידיו ומחלק חלות ולחמניות יום יום ולכבוד שבת קודש, אשריו שזכה.

השאיר משפחה מכובדת, רעיתו היקרה תחי' שעמדה לצידו עד יומו האחרון במסירות מיוחדת, בנו יקירו בכור חיים תמורי שליו וכן בני משפחתו הבנים הבנות החתנים והכלות, שיקויים בהם הכתוב, ומחה ה' דמעה מעל כל פנים, בימינו תוושע יהודה וישראל ישכון לבטח, בביאת משיח צדקנו, ובבניין בית מקדש השלישי בימינו אמן.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ורב בית הכנסת חניכי הישיבות "בית יוסף", בדבריו הקצרים הביע את צערו על לכתו של דמות מיוחדת עתירת זכויות, מהדור הקודם ששמרו על היהדות בתנאים קשים ביותר בחוץ לארץ וכך המשיך מאז שעלה לארץ ועד ליומו האחרון, מתוך דאגתו לקהילה כאן בעיר, צער לכולנו ולקהילת "אור יצחק" על פטירתו של נשיא הקהילה מר מתתיהו שותה שמלאשוילי ז"ל שכיהן 20 שנה כנשיא וכגבאי בבית הכנסת "אור יצחק".

אני זוכר את המעמד המרגש של חנוכת בית הכנסת במעמד גדולי תורה ובראשם מרן הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א בשנת תשס"ט שכיהן אז כרב הראשי לישראל, והמנוח ז"ל היה מתבטל לרבנים ומבקש את ברכתם מתוך אהבת תורה ואהבת תלמידי חכמים שהיה נטועה בו, וכהמשך לפעילות הרוחנית אז, אני זוכר את עבודת הקודש של מכובדנו הרה"ג ר' גרשון בוטראשוילי שהקימו יחד מגדלור של תורה וחסד ברובע הסיטי.

אסיים, בהזדמנות זו אברך את קהילת "אור יצחק", שמפעל חיים זה ימשיך לשגשג ולפרוח בריבוי תורה וחסד כמשאת נפשם של המייסדים.

כמחווה מיוחדת לדמותו של המנוח ז"ל, "בית תרבות יהדות גאורגיה אשדוד", הוציאו עלון מיוחד שכולו מוקדש לדמותו המופלאה הגבאי הנאמן ה"ה מתתיהו שותה בן שמלאשוילי ז"ל ובו מאמרים ותמונות ממסכת חייו המופלאה, שהודפס באלפי עותקים וחולק בבתי הכנסת.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('a9822ad8-8401-4887-953e-efe5a045a217','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה