במלאת תשע שנים: עצרת התעוררות וחיזוק לזכרו של הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('17462e87-28de-4ee4-bc77-9e2d2ab9d424','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('17462e87-28de-4ee4-bc77-9e2d2ab9d424','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

ראש הישיבה לצעירים "תורה אור" ומרבניה הותיקים של העיר שזכה להאהיב את התורה על כל בניה 

עצרת התעוררות הגרש כהן. א' מיכאלי

במלאת תשע שנים להסתלקותו של הגאון הגדול רבי שמעון כהן זצ"ל ראש הישיבה לצעירים ''תורה אור'', רו"מ "תהילה לדוד" ורב שכונה רובע א' ממקימי עולה של תורה הראשונים באשדוד התקיים עצרת מספד והתעוררות במעמד רבנים חשובים וקהל רב באולם שע"י הישיבה לצעירים "תורה אור" ו"תהילה לדוד".

 

לאחר תפילת מנחה ערכו את הלימוד כנהוג ב"אידרא רבה". את העצרת פתח הרב עובדיה דהן יו"ר הדתית שבדבריו הזכיר את מסירותו ופעולותיו הברוכות של הרב זצ"ל בהקמת עולה של תורה בימיה הראשונים של העיר, שעם השנים הקים תלמוד תורה וישיבה ובכך הציל את ילדי ישראל שיתחנכו בדרך התורה והיראה עד שזכו להקים משפחות של תורה ורבים מהם כיום מכהנים כרבנים חשובים וראשי ישיבות.

 

אחריו נשאו דברים הרבנים הגאונים: תלמידו הרב שמואל שטרית רו"מ "אוצרות הגדולים" ויו"ר המשנה העולמית  - "שיח שרפי קודש", הרב אילן גוזל ר"י "ילדי שגיא ויעקב, בנו הרב אבשלום כהן רו"מ "תהילה לדוד", תלמידו הרב מאיר אבוחצירא רו"מ "תורה לשמה" ורבה של רובע הסיטי, בנו הרב יעקב כהן ר"י "תורה אור", הרה"ג ר' שלמה פרץ רו"מ "הדרת יוסף", מזכה הרבים הרב יוסף כהן והרב חיים קלמנוביץ חבר לשכת הרה"ר רב שכונה, רב מחלקת נישואין ורב מחלקת עירובין הארצית.

הרבנים עמדו בדבריהם, שמסירותו לתורה לא ידעה גבול, הרב זצ"ל דאג גם למשפחות רחוקים לקרבם ולהכניסם תחת כנפי השכינה, כל מהותו היה רק לכבוד הקב"ה ולעם ישראל ולקדש את עם ישראל, הם אלו היו שאיפותיו, מתוך עמל אדיר, יום יום בדרך של עליה.

 

הזכירו את עבודתו בקודש של הרב זצ"ל עוד מימיה הראשונים של העיר, אז היתה עיר של חול ומדבר כמעט ללא מוסדות תורה כלל, וכך במסירות נפש ללא תנאים, מסר שיעורי תורה בכל מקום ופינה שאז היו בעיר, זכה לקרב רבים תחת כנפי השכינה, כיום העיר גדלה והתרחבה ויש ב"ה מוסדות תורה רבים בכל רובע ברוך ה', רבי שמעון זצ"ל היה מנקודות האור הראשונות שהאיר באור תורתו המיוחדת שבו שהאיר את העיר, כידוע היה מגדולי הדרשנים בצורה מיוחדת מאוד ונדירה, בכל דרשה ידע להתאים את דבריו לסוג ציבור השומעים, עם רעיונות עמוקים וברורים ולרב זצ"ל זכות ראשונים בעירנו.

 

בדרכו המיוחדת החדיר בציבור הותיק בעירנו את הדרך והאמונה שהיתה עוד ממרוקו, את האהבה לתורה ולתלמידי חכמים וכך זו היתה מטרתו בהקמת המוסדות שזכה להקים.

 

הרב זצ"ל היה מרביץ תורה מהראשונים כאן בעיר ועד יומו האחרון ובד בבד היה מגדולי מזכי הרבים בעירנו, וב"ה בניו שיחי' ממשיכים את הדרך שהתווה להם בהפצת התורה ובהמשך קיומם של מוסדות התורה לתפארת. אשרי בניו היקרים שממשיכים בדרכו להעמיד עולה של תורה במפעליו הכבירים שהקים וזה נחת גדולה להקב"ה ולאביהם הרב ראש הישיבה זצ"ל.

 

הרבנים הזכירו שהמטרה שעורכים את האזכרה ומתחזקים ממעשיו והנהגותיו ותלמידיו הם מפירותיו שממשיכים ומשקיעים בתורה, בעסק התורה ובהמשך זיכוי הרבים ודאי שיש שבח יקר וגדולה בכל רגע וזה גורם לנחת רוח גדול. בסיום דרשות הרבנים, הציבור עמד על רגליו והתלמידו הגר"מ אבוחצירא ערך את תפילת האשכבה לזכרו של הרב זצ"ל.      

 

במעמד ערכו סיום "מסכת" לעילוי נשמתו של ראש הישיבה זצ"ל ע"י אחד התלמידים וערכו סעודת מצוה.

 

לפני התיבה בתפילות מנחה ומעריב עברו בניו, הרב אברהם אלירם כהן רב בית הכנסת "תהילה לדוד" וראש הכולל "דעת שמעון" והרב יצחק כהן ר"מ בירושלים.

 

בנו הרה"ג ר' יעקב כהן ראש הישיבה לצעירים "תורה אור" בדבריו פנה למשתתפים כי לקראת שנה הבאה שיציינו עשר שנים! להסתלקותו, לקבל ללמוד מסכת מסדר תלמוד בבלי כדי שעד שנה הבאה נערוך סיום הש"ס לכבודו ולעילוי נשמתו זצ"ל, לשם כך חולקו תעודות, בה נכתב שם כל מקבל על עצמו בלי נדר עם שם המסכת שילמד בשנה זו עד לשנה הבאה ביאהר צייט.   

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה