בלב רובע ז': "תביא את האופניים או שתחטוף אגרוף בפרצוף"



זה כבר הפך לתופעה: בלב רובע ז' ובצהרי היום נערים ניגשים לילדים הרכובים על אופניים ובאמצעות איומים, לעיתים באלימות פיזית, מנסים לשדוד את האופניים. "הבן שלי חזר הביתה עם דמעות בעיניים. הוא רק ילד. איך הוא יכול להילחם בנוער עברייני מגודל?"

צילום: יצחק צרפתי

שעתיים אחורה. יום רביעי, 14:00, רח' רשב"י, מרכז רובע ז'. מאות ילדים עושים את דרכם מהחיידרים הרבים הגודשים את האזור. אברכים רבים שסיימו זה עתה את הכולל עושים את דרכם הביתה. הרחוב מלא בעוברים ושבים. גם בנוער עברייני המחפש טרף קל כדי לשדוד אותו. 

הוא מביט ימינה ושמאלה, לוכד את הילד בן ה-8 עם הפאות המסולסלות שזה עתה חצה את הכביש מבעל הנס לרח' רשב"י ו'מסמן' אותו. 

העובדה שמאחוריו הוא מרכיב ילד נוסף לא הפריע לנער העבריין. העובדה שהרחוב היה מלא באנשים כלל לא הרתיעה אותו.

ברגע שהם נפגשו על רחוב רשב"י הוא הסיר את הכיפה, ניגש אל הילד החסידי והורה לו: "רד הרגע מהאופניים או שאתן לך אגרוף בפרצוף". 

הילד שכבר הורגל לספוג משפטים שכאלה ניסה להתעלם. אולם הנער העבריין הלם באופניים וניסה לחטוף את התיק של הילד שישב רכוב מאחוריו בתקווה שזה ירד מהאופניים ואז הוא יוכל בקלות יתר להשליך את הרוכב ולשדוד את האופניים. 

בשלב מסוים הבין הנער שהפעם מזימתו לא תצלח והוא נמלט מהמקום. 

אין מדובר במקרה בודד. זה כבר הפך לתופעה. בלב רובע ז' ובצהרי היום נערים ניגשים לילדים הרכובים על אופניים ובאמצעות איומים, לעיתים באלימות פיזית, מנסים לשדוד את האופניים.

לעיתים מצליח להם, לעיתים לא. מה שבטוח, שהנוער העברייני הזה מצליח להשליט טרור ופחד בקרב ילדי הרובע. 

"זה קרה לבן שלי בשבוע שעבר", מספרת אם חסידית מרובע ז' ל'אשדודס'. "במקרה הזה הבחינו העוברים והשבים במתרחש, ורגע לפני שהנער העבריין שדד את האופניים הוא נעצר על ידיהם. 

"הבן שלי חזר הביתה עם דמעות בעיניים ומזה שבוע הוא מסרב לנסוע לחיידר עם האופניים. הוא רק ילד. איך הוא יכול להילחם בנוער עברייני מגודל?".

למה לא להתלונן במשטרה, שאלנו. "איך בדיוק הם יעצרו את הנוער העברייני? אנחנו מדברים על נערים לעיתים בגילאי 10-14. מה בדיוק יעשו אתם? יעשו להם 'נו נו נו' וישחררו אותם לביתם.

"בסוף מדובר בכשל חינוכי של הורים ומוסדות חינוך שלא מצליחים להנחיל לילדיהם את הערך העליון של 'לא תגנוב'. אם ההורים והמלמדים שלהם לא הצליחו - המשטרה תצליח? 

 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('ca691e8d-6c3a-4702-8398-ac3e3ef517e9','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה