ביוזמת 'מפרשים': מאות מילדי העיר בכנס הכנה לקבלת התורה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1167a687-9c43-4fd7-9425-59c02bb31b04','/dyncontent/2024/6/21/befc1d76-4b9c-4491-9258-292f1c18224f.gif',18072,'לאומית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1167a687-9c43-4fd7-9425-59c02bb31b04','/dyncontent/2024/6/25/ecf9be8c-4010-4882-8186-2007a765246f.gif',18078,'רוזה אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

500 ילדי "אבות ובנים" התכנסו לערב ענק לקראת מתן תורה ע"י "מפרשים": רבני איחוד הקהילות נשאו דברי תורה וברכה // מרן הגר"ש מחפוד: "ברכה מיוחדת נברך את ראש העיר ד"ר לסרי ועימו יחד את הרב אמסילי שזוכים להאהיב שם שמים על ילדי בית רבן במעמד הכנה מתאימה כל אחד לפי דרגתו" // הרב חיים אמסילי חבר מועצת העיר זכה לקצור שבחים וברכות מרבני העיר

כנס מפרשים הכנה לקבלת התורה. א. מיכאלי

כחמש מאות ילדים השתתפו במעמד הגדול של "נעשה ונשמע" – הכנה לקבלת מתן תורה שע"י ארגון "אבות ובנים" מיוזמתו הברוכה של שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי הי"ו ממונה לאגף חינוך תורני וחבר מועצת העיר שנערך ב"משכן לאומניות הבמה" שנערך ע"י "מפרשים".

את הכנס פתח הרה"ג ר' מאיר כהן שליט"א בעל "אוצר ספרי הלכה" רב ק"ק הריב"ז וראש רבני איחוד הקהילות, הזכיר כי כשעם ישראל יצא ממצרים הזכירו כי "בנערנו ובזקננו נלך", משה רבינו הדגיש לפרעה את חשיבותם של הנערים הצעירים שהם דור העתיד של עם ישראל, התורה שלכם זה מה שמעמיד את עם ישראל, זה המקום להכיר טובה להרב חיים אמסילי ולכל המסייעים ברעיון כזה מבורך של "אבות ובנים". בהזדמנות זו אני רוצה לברך את מכובדנו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שבאמת בזכותו רואים את חיזוק התורה בעיר שיזכה לברכה והצלחה בכל מעשי ידיו, ונזכה לגאולה השלמה בקרוב יחד עם שובם של החיילים והחטופים לחיים טובים ולשלום.

הרה"ג ר' מאיר מוגרבי שליט"א ראש ישיבת "כנסת ישראל" וחתנו של מרן הגה"צ רבי שלמה מחפוד שליט"א, בדבריו ציין כי ביום חג השבועות זה יום מתן תורה הנקרא בספרי המוסר 'יום דין' שביום זה נדע כמה נזכה לקבל את התורה במשך השנה, הזכיר את דבריו המופלאים של רבינו אור החיים הק' שכתב: "שאם היו בני אדם מרגישין במתיקות ועריבות טוב התורה, היו משתגעים ומתלהטים אחריה, ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה, כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם", כדי להרגיש מתיקות בתורה זה רק ע"י עמל התורה והזכיר את ביאורו של רש"י הראשון בפרשה אם בחוקותי תלכו – שתהיו עמלים בתורה. אשריכם!, אתם הילדים המשתתפים במפעל הענק בעירנו של "אבות ובנים".

אתם עמלים כל שבת ועמלים בתורה. בזכות עמל התורה שלכם, נזכה לשלום, נזכה שיחזרו החיילים והחטופים בגופם ובנפשם בזכות אתם הנקראים "מפי עוללים ויונקים... להשבית אויב ומתנקם", הבל פיכם של ילדי תשב"ר, זה מה שיעצור את המלחמה, אשריהם של העומדים במפעל הגדול הזה שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי העושה רבות ונצורות וכן ברכה מיוחדת לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שאנו מודים לה' שהוא ממשיך בתפקידו לרווחת עירנו שיזכה להצלחה מרובה, ואתם ילדי ישראל תעלו מעלה ותזכו לקבל את התורה מתוך שמחה.

את חתימת הברכות חתם הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא שליט"א רבה של הסיטי ורב ק"ק "תפארת רפאל" בדבריו בירך את הרב חיים אמסילי שפועל רבות ונצורות כאן בעיר בכל התחומים למען הציבור, כן בירך את ראש העיר ד"ר לסרי על כל העשיה המבורכת, ברכה מיוחדת שלח ל"בנים ולאבות" והביא בשם החיד"א שהתנאי ש"יראה תהיה קודמת לחוכמה" זה לזכות להיות מורי הוראות בישראל, ובירך את הילדים שהשקיעו בלימודם יחד עם האבות מידי שבת בשבת, שיזכו להאיר את עם ישראל בתורתם וסיים בברכה לכל החיילים והחטופים, שיזכו במהרה לשוב לביתם בבריאות גופא ונהורא מעליא.

את המעמד הגדול הנחה בטוב טעם המחנך הדגול הרב שמעון וזאנה והזמין בשלב זה תלמידים מצטיינים שנבחרו מכל סניף וסניף, וקיבלו מהרבנים שליט"א תעודת הצטיינות על הצטיינות בעמל ויגיעה בתואר "מצטיין הסניף". שלוחא דרבנן הרב חיים אמסילי מי שזכה להקמת הפרוייקט החשוב בקרב ילדי תשב"ר "אבות ובנים" וחבר מועצת העיר, התכבד בהתרגשות ובחרדת קודש להקריא את מכתבו של מרן הגה"צ רבי שלמה מחפוד שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וגאב"ד "יורה דעה":

לכבוד כל משתתפי הכינוס הגדול לקראת מתן תורה "נעשה ונשמע" בעיר אשדוד הע"י, בתוכם חתני הגדול הרה"ג מאיר מוגרבי שליט"א ראש הישיבה הגדולה "כנסת ישראל אשדוד" יחד עם כל הרבנים החשובים שליט"א, ועל כולם ילדי החמד של בית רבן היקרים. שאו ברכה על יוזמה ברוכה לקיים הכנה לקראת מתן תורה. לא לחינם מועד זה נכתב בתורתנו ללא תאריך מדויק אלא רק לאחר סיום ספירת העומר, משום שכדי להגיע ראויים למתן תורה, חייבים לעשות הכנה רוחנית.

כך יאה וכך נאה לציבור יראי ה', להיכנס למתן תורה בשמחת הלב לאחר מעמד הכנה מתאימה כל אחד לפי דרגתו, אשרי העוסקים במלאכה זו, אשרי העיר שכך נוהגים רבניה, ראשיה ונציגיה. ברכת ישר כח גדולה לראש העיר יחיאל לסרי, לחבר המועצה ר' חיים אמסילי ולכל המארגנים היקרים.

יהי רצון שחפץ ה' בידכם יצלח בכל העניינים, תזכו להגדיל תורה ולהאדירה, להאהיב שם שמים על כל עם ישראל ועל ילדי בית רבן בפרט. יחד נגיע למתן תורה לאחר הכנה מתאימה בקדושה ובטהרה, ונזכה לכל ההשפעות הטובות שהיו בזמן מתן תורה. ויזכו כל משתתפי ומארגני מעמד ההכנה הגדול בשפע וברכה עד בלי די, ברו"ג, ונזכה יחד לראות בבניין ביהמ"ק בגאולה הקרובה, בב"א.

הרב אמסילי בירך והודה לרכזי הסניפים, העושים עבודת קודש במשך כל ימות השנה בבתי הכנסת בעיר וכן לכל הילדים המשתתפים שיזכו עוד לעלות במעלות התורה ושיזכו לרוות מהם רוב נחת. המשתתפים זכו לקבל את הספר חידושי תורה "כתר תורה" שנכתב ע"י ילדי אבות ובנים, כחלק ממיזם לכתיבת חידושי תורה על פרשיות השבוע בחומשים בראשית, שמות ויקרא.

המאמרים המאוגדים בספר, הם פרי עטם של תלמידי העיר היקרים, שעמלו רבות על כתיבת חידושים נהדרים ונפלאים על מגוון רחב של נושאים בפרשיות השבוע החל מבריאת העולם, דרך אבות האומה, תולדות עם ישראל, הלכות הקורבנות ודיני המשכן. בימים אלה, לצד הפעילות של חיילי צבא ההגנה לישראל, הפועלים יומם וליל, ישנה חשיבות רבה למיזם "כתר תורה", כחלק מפעילות "אבות ובנים המרכזי", שמסייע בהגדלת תורה ותפילה ובהוספת זכויות להצלחת החיילים ולמען עם ישראל כולו.

הילדים נהנו מקבלת פרסים יקרי ערך בעת ההגרלה הגדולה, כשלאחריה נהנו מהצגה מרתקת "הרב מהמערב" – מופע מיוחד מחזמר קומי רב משתתפים מבית עופר הלוי. בסיום הערב, מאות הילדים שבן עם הוריהם לביתם מתוך תחושה של חיזוק וההערכה גדולה והכנה לקראת חג מתן תורה עם שאיפה גדולה יותר ללימוד התורה במסגרת "אבות ובנים".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('82c0f15c-da67-488e-9ce6-c5b466f28995','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה