כשהגר"מ אבוחצירא בירך את המלך

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ea2cb4ae-17af-4c38-bed4-ae577739c887','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ea2cb4ae-17af-4c38-bed4-ae577739c887','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

המונים מאשדוד ומצרפת בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא יצאו למרוקו להשתתף בהילולת הגאון רבי רפאל אנקווה זצ"ל בעל ה"מלאך רפאל" במלאת פ"ז שנים להסתלקותו

המונים מאשדוד ומצרפת יצאו למרוקו להשתתף בהילולת הגאון רבי רפאל אנקווה זצ"ל בעל ה"מלאך רפאל" הראב"ד ורבה הראשי של מרוקו ובעל ה"תועפות רא"ם" במלאת פז' שנים להסתלקותו.

המסע התקיים בראשותו של הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רבה של ק"ק "תפארת רפאל" ראש הכולל להוראה "תורה לשמה" ורבה של הסיטי.

הקבוצה הגיע לפני שבת למרוקו, שם פגש בהרה"ג רבי מיכאל ועקנין רבה של יוקנעם שהגיע לביקור מטעם משלחת חשובה. את השבת ערכו בעיר "סאלי", שם טמון הצדיק בעל ההילולא.

לקראת ההילולא הגיעו עוד רבים אחרים גם ממרוקו וממקומות אחרים.

הגרמ אבוחצירא במרוקו. צילום: א. מיכאלי

בסמוך לבית העלמין הוקם בשנים האחרונות בית כנסת וחדרי אירוח ע"י ידידי מוסדות "תפארת רפאל", שם ערכו את התפילות וסעודות השבת.

במהלכן נשא דברי תורה הגר"מ אבוחצירא בשפה הצרפתית ובלשון הקודש כשציבור המשתתפים שסעדו סביב שולחנו ערוכים כיד המלך פייטו ושרו את זמירות השבת בכיסופין בבחינת וִיזַמְּרוּן לָךְ שִׁירִין וְרַחֲשִׁין, בִּירוּשַׁלֵם קַרְתָּא דְשׁוּפְרַיָּא.

 יצויין כי קודם ההילולא ערכו הילולא גדולה בארץ באולמי 'וסיליו' ביבנה, במעמד הגר"מ אבוחצירא רו"מ "תפארת רפאל" ובהשתתפות רבנים וידיד המוסדות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

 המעמד החל בכתיבת אותיות אחרונות בספר תורה שהוכנס ברוב עם לבית המדרש "תפארת רפאל" ע"ש של בעל ההילולא זיע"א.

 עם צאת השבת, לאחר תפילת ערבית, ערך הגר"מ אבוחצירא הבדלה עם ציבור רחב ששבת במקום ומיד התארגנו לצאת להתפלל על קברו של "המלאך רפאל".

במקום ערכו תפילות לישועת הכלל והפרט, הגר"מ אבוחצירא בירך את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה ובהרחבת גבולות הקדושה והטהרה בעירנו בביצור וחיזוק חומת הדת בעיר. כן עבר על 'קוויטלאך' רבים שהוכנו מבעוד מועד.

 בשעת לילה ערכו סעודת הילולא ו"מלוה מלכה" עד לשעות המאוחרות של הלילה בהשתתפות קהל רב.

המתפללים שהשתתפו במסע. א' מיכאלי

בתחילת הסעודה הקהל קם על רגליו והגר"מ אבוחצירא ערך את ברכת "הנותן תשועה למלכים" הברכה המסורתית למלך מרוקו יר"ה ומשפחתו אשר עומד לימינם של היהודים.

קידוש ה' גדול היה באותם רגעים, משום שהיו במקום נציגים מהמלוכה וערבים תושבי המקום שהגיעו כדי לשמור על הסדר לקראת ההילולא, ועמדו כולם עד לסיום הברכה והודו לרב אבוחצירא על הברכה המרגשת.

 יצויין שגם במרוקו המשיך הגר"מ אבוחצירא במנהגו לערוך "תיקון חצות היום" כפי שנוהג בארץ בימים אלו עד תשעה באב ובשעות הצהריים לאחר תפילת מנחה, ישבו על הארץ וערכו תיקון חצות וקראו קינות.

 בשעות הצהריים לקראת ערב ביום ראשון, התכנסו שוב והגיעו המונים להתפלל על הציון הק', קודם לכן ערך הגר"מ אבוחצירא "פדיון נפש" בבית הכנסת הסמוך לשמות רבים ששלחו עוד קודם לכן.

 משם פנו כולם יחד ברוב עם וערכו תפילת רבים כשהרב אבוחצירא עובר לפני התיבה והציבור חוזר אחריו את פרקי התהילים.

 אחר כך נסעו לציונו של הגאון הצדיק רבי אליעזר די אבילה זיע"א שטמון בעיר רבאט במרוקו שהוא בן אחותו של בעל "אור החיים" הקדוש בעל ה"מגן גיבורים".

לאחר שהתפללו בציון, המתפללים במקום הביעו פליאה כיצד שגאון וקדוש כזה אין מצבה מכובדת על קברו ורק שכבת עפר מכסה את קברו.

הגר"מ אבוחצירא סיפר לנוכחים בקבוצה שאחד האנשים שהיה פוקד את המקום מספר שהצדיק בא אליו בחלום ואמר לו שלא נוח שהניחו מצבה על קברו ורוצה שישאירו את המצבה כפי שהיתה בזמן פטירתו פשוטה וחלקה ללא כיתוב.

 משם המשיכו לעיר קזבלנקה שם התפללו על ציונו של הרה"צ רבי חיים פינטו (השני) זצ"ל והרה"צ רבי אברהם אבוחצירא זצ"ל ועוד. 

זכותם של הצדיקים תגן עלינו.  

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה