בדיקת אשדודס: מדוע ילדי הגנים החרדיים לא זכאים לבדיקות לאיתור 'עין עצלה'?



בגני הילדים שברחבי העיר מתבצעות שנה אחר שנה בדיקות לאיתור מוקדם של 'עין עצלה'. משום מה, בגנים החרדיים הבדיקות לא מתבצעות. מדוע?

גילוי מוקדם עין עצלה. עיריית אשדוד

בדיקה חשובה, אך לא לכולם: ביום שלישי האחרון התקיים טקס הוקרה מרגש באולם הישיבות של מועצת העיר אשדוד, לסיכום פעילות הפרויקט "עיניים שלנו" לאיתור מוקדם של "עין עצלה".

בטקס השתתפו ראש מנהל החינוך מר אריה מימון, מנהלת אגף גני הילדים גב' אפרת עזריה וחברי מועדון "ליונס אשדוד" - מייסדת הארגון בעיר הגב' רבקה שמיאן,  יו"ר פרויקט עין עצלה מר אפרים מלץ, וסגנית יו"ר עין עצלה הגב' מימי פוגל.

 במהלך הטקס המרגש לסיכום הפרויקט נישאו דברים ונמסר מידע על המבצע  המשותף של עיריית אשדוד ומועדון 'ליונס אשדוד', לאיתור מוקדם של ליקויי ראייה ובפרט "עין עצלה'" בקרב ילדי הגנים בעיר. במסגרת שיתוף הפעולה המרגש בוצעו בדיקות ראייה חינמיות ל-18,240 ילדים, ומתוכם התגלו 1,620 ילדים עם חשד לליקויי ראייה. עין עצלה פוגעת בכ-3%-5% מהאוכלוסייה והיא הסיבה השכיחה ביותר ללקות ראייה בילדות. גילוי מוקדם וטיפול יעיל עד גיל 7 חיוניים למניעת עיוורון עתידי.

עם זאת, כפי שחשפנו והתרענו ב'אשדודס' אשתקד, הבדיקה המדוברת - והחשובה לכל הדעות - לא מתבצעת בגני הילדים שברבעים החרדיים. מדוע? לכך לא קיבלנו כל תשובה, ועל אף שאין לחשוד שמדובר בצעד מכוון, המציאות היא שהבדיקות לא מתבצעות בגנים החרדיים, וחבל.

מה שברור, שמדובר ביוזמה חשובה מאד. הפרויקט "עיניים שלנו" מופעל על ידי מועדון 'ליונס אשדוד', בסיוע אגף גני ילדים בעיריית אשדוד. במסגרת הפרויקט, מתנדבים מוסמכים מבקרים בגני הילדים בעיר ומבצעים בדיקות ראייה קלות ומהירות, באמצעות מכשיר מיוחד שנרכש בסיוע העירייה בעלות של 50 אלף ₪. הורים שילדיהם מאובחנים עם חשד לעין עצלה, מופנים לבדיקה מקיפה אצל רופא עיניים ילדים.

 במסגרת הפרויקט, ביקרו בגני הילדים בעיר מתנדבים מוסמכים שביצעו בדיקה מהירה וקלה באמצעות המכשיר המיוחד. המכשיר, ללא צורך בטיפות או כל התערבות ואינו דורש שיתוף פעולה מילולי מהילד, מתאים גם לילדים פרה-וורבליים. הוא מזהה גורמי סיכון לעין עצלה ומפיק דו"ח תוצאות אבחון במקום.

 

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('50364835-f5fd-4961-9de9-48c65958a400','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה