בצל האסון: הצדיק מאשדוד בירך נרגשות את המלך המרוקני (וידאו)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4f0f231c-6f04-4e1c-9210-94bf1a408b4c','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4f0f231c-6f04-4e1c-9210-94bf1a408b4c','/dyncontent/2024/5/20/f8249b9b-35de-43e7-a8f4-d22c58a0fca2.gif',17909,'מירון אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4f0f231c-6f04-4e1c-9210-94bf1a408b4c','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

זְכוּתֵהּ דְּרַבִּי חַיִים רְחִימָא • אלפים מרחבי תבל הגיעו לפקוד את ציונו של של הרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א במוגאדור שבמרוקו • בצל האסון הכבד במדינה הופסקו השירה התזמורת בהילולא הגדולה • במרכז ההילולא הגר"ד פינטו ערך את ברכת הנותן תשועה למלכים למלך מרוקו

כ-3000 איש הגיעו למוגאדור-אסווירא שבמרוקו לכבוד ההילולא הגדולה של הרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א, אשר בדורו האיר את חשכת הגלות באורו הגדול והבהיר, ובכוח תורתו צדקותו וקדושתו, רומם את קהל עדתו וקירב את עמו ישראל בברכה עצה ותושיה לאביהם שבשמים.

בראש הנסיעה עמד האדמו"ר בנש"ק הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א נשיא ממלכת התורה "אורות חיים ומשה".

 במהלך יום חמישי האחרון הגיעו בטיסות ישירות מישראל, קנדה, ארה"ב, צרפת ארגנטינה ואנגליה כשלושת אלפי איש להילולא הגדולה, לשפוך צקון ותפילה בציון הקדוש.

 לקראת ערב ביום חמישי לאחר תפילת מנחה וערבית ברוב עם, נערכו להילולא ולסיום כתיבת האותיות האחרונות בספר תורה. המעמד התקיים באולם הכנסת אורחים החדש שנבנה ע"י האדמו"ר שליט"א לזכרו של ר' מרדכי כנפו ז"ל שהיה המשמש בקודש ויד ימינו של הרה"ק רבי חיים פינטו זצ"ל (השני) באסווירא וביחד קרוב ליובל שנים שהיה עוזר לאדמו"ר שליט"א לקיים את ההילולא הגדולה להרה"ק רבי חיים פינטו זיע"א הראשון וב"ה מאז, אלפים רבים מכל העולם פוקדים את הציון ביום ההילולא ובשאר ימות השנה.

 במרכז האולם הוכן במיוחד שולחן ועליו ספר התורה ולצידו הסופר ושם נתכבדו אישים מכובדים לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה, את האות האחרונה בס"ת התכבד האדמו"ר בנש"ק הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א שנכתב לכבוד ולע"נ זקנו בעל ההילולא זיע"א.

 במעמד ההילולא הופיעו נציגים בכירים מהממשלה המרוקנית ושליח אישי של מלך מרוקו מוחמד יר"ה שהגיעו בלווית שוטרים מרוקנים בלבושם ההדור וישבו בשולחן הכבוד וכן המושל האזורי כשהם מלווים בעוד אנשי ממשל בכירים.

 יצויין כי ממשלת מרוקו והמשרד לעניני בטחון המדינה עם נציגי הממלכה המרוקנית התכוננה היטב לקראת ההילולא כבר חודש מראש.

באופן חריג ניתנה הוראה מיוחדת לאפשר את נחיתת המטוסים בשדה התעופה בסמוך למוגאדור. שלטי ענק עם דגלי מרוקו לצד ישראל קידמו את פני ההמונים במוגאדור ובהם נכתב בשפה הערבית "ברוכים הבאים לכל באי הילולת הצדיק רבי חיים פינטו".

 השנה, מיוזמתו הברוכה של האדמו"ר הגר"ד פינטו שליט"א, נערכו שיפוצים באוהל הציון הק' ובשביל המוביל לאוהל, כל ריצפת הציון רוצפה מחדש בשיש יוקרתי ואיכותי, גם את סביב פנים הציון בו יושבים המתפללים, נבנה מחדש ועליו הודבקו לוחות שיש, כך גם ציפוי קירות הציון הק' מתחת לחלונות חיפו בשיש מיוחד.

 בנוסף, גם המדרגות בכניסה לאוהל נבנו וחופו מחדש בשיש ואוהל הציון מבחוץ עבר שיפוץ וגם הוא עבר ציפוי באבן מיוחדת לכבוד ההילולא, ב"ה מציינים השנה 178 שנים להסתלקותו. כמו"כ לטובת ההמונים בימים אלו, הוכן מערך לוגיסטי של חלוקת אוכל ושתיה קרה בשפע עבור כל ההמונים.

 ביום שישי בבוקר התקיים אמירת סליחות ברוב עם ותפילת שחרית במעמד האדמו"ר שליט"א, כשבנתיים נערכו לסעודת שחרית ענקית להמונים באולם הכנסת אורחים הענק שנבנה בסמוך לציון הק'.

 לקראת פניא מעלי דשבתא, הגיע רגע של התרגשות, כאשר הציבור הרחב נקרא להגיע לפקוד את הבית הקדוש של בעל ההילולא זיע"א ששמור עד היום ושייך למשפחת רבני המשפחה, לשם נכנסו רבים שהתפללו במקום וישבו על כסאו השמור של בעל ההילולא זיע"א.

 לאחר תפילת ליל שבת עם התרוממות גדולה, קהל האלפים עבר בהמוניו עבר לפני האדמו"ר הגר"ד פינטו לברך ולהתברך ונגשו לסעדות ליל שבת המונית ברוב עם.

 במהלך הסעודה ישבו לצידו בניו הרבנים הצדיקים שליט"א ושרו זמירות שבת ושירים ידועים על הצדיק ורבני משפחת פינטו שנכתבו במשך השנים.

הגר"ד פינטו הלהיב את הקהל בשירה וביקש שישלבו גם חלק מפיוטי הסליחות שאותם שרו כשהקהל בהמוניו נסחף בהתלהבות, עננו העונה בעת רצון, העונה בעת צרה, העונה בעת רחמים בלי שידעו מה טמון בשירה זו ומה הפעם שונה מכל שנה ששרים סליחות בליל שבת,,, דבר שהיה תמוה לכולם.

רק לקראת סיום הסעודה עם ברכת המזון לאחר חצות לילה הבינו כולם כששמעו והרגישו היטב את רעידת האדמה שפקדה את מדינת מרוקו ואלג'יר בגובה של כ-7 סולם ריכטר וגבתה למעלה מאלפיים הרוגים באזורים המרוחקים בדרום המדינה.

 המתח היה גדול עד צאת השבת, היה חשש לרעידות משנה אחרים, הציבור נשמר ונזהר, בתפילות השבת קראו תהילים לרפואת הפצועים.

 לאחר ההבדלה פנה האדמו"ר הגר"ד פינטו לתפילה בציון הקדוש כשסביבו צעדו מאות אנשים, מתח היה נראה על פניו של הרב שליט"א ועם כניסתו לציון ביקש לשאת דברים בפני הציבור.

 בדבריו אמר: "עברנו תקופה קשה מאוד לאחר ששמענו מה שקרה במדינה באזור מארקש, הערב היה צריך להתקיים ההילולא הגדולה עם תזמורת גדולה שירה ופיוטים, אבל לצערנו כולם כאן במדינה שרויים באבלות.

"אנו משתתפים בצער הגדול של אחינו המרוקאים, אני נולדתי במרוקו, גדלתי במרוקו ויש לי קשר גדול עם המדינה הזו שהיא ארץ מולדתי ואני כמובן בקשר עם מלך מרוקו יר"ה. ב"ה עם כל האסון הכבד שקרה כאן.

"זכינו ליחס מכובד מצד הממשלה שאנו כאן כ-3000 יהודים, המשטרה נהגה בכבוד גדול לכבוד ההילולא ואנו מעצמנו החלטנו להקטין את ההילולא וביטלנו את הזמרים והתזמורת".

 ביום חמישי בלילה דברתי עם המושל של "אסווירה" שישלח כמה יועצים כדי לחזק את הבית של הסבא רבי חיים פנטו זיע"א הנמצא במלאח שהוא קיים למעלה 300 שנה ויבדקו את החוזק שלו, והנה לצערנו ברעש האחרון כמעט כל המלאח נחרב ונהרסו בתים רבים שם, והבית של רבי חיים עדיין עומד על תילו ברוך ה'.

 בליל שבת ראינו כאילו הקב"ה הכין תרופה למכה, בסעודת שבת שהיתה התרוממות גדולה, שרנו שירים ואמרנו גם קצת מהסליחות באוהל הגדול ואיך שסיימנו את הסליחות, היתה רעידת אדמה, הודו לה' כי טוב שכאן לא קרה כלום.

 לפני כמה שעות פנו אליי מנציגות המלוכה ואמרו: "שהם מאמינים שבזכות קהל האלפים שהגיעו לכאן להתפלל להילולא, נצלו והיה יכול להיות אסור גדול יותר", נמשיך כולם יחד להתפלל לישועה ורחמים עלינו ועל כל יושבי מדינת מרוקו.

 לאחר שהתפללו וקראו תהילים בציון הק' המשיכו לאוהל הענק שהוקם לא הרחק, שם נערכה סעודת ההילולא ומלוה מלכה במעמד האדמו"ר שליט"א, בתחילה אמר הגר"ד פינטו בפני האלפים: כי בעקבות האסון שפקד את המדינה ברעידת האדמה, הוחלט ע"י המלוכה הכרזה על 3 ימי אבל בכל המדינה. במהלך הסעודה הציבור כולו עמד על רגליו, הגר"ד פינטו התעטף בטלית וערך את ברכת "הנותן תשועה למלכים" המסורתית כמידי שנה לכבוד מלך מרוקו.

 בסיום הערב בשעת לילה מאוחרת תתקיים תפילת סליחות המונית.

 

צילומים: שליח המסע להילולא במרוקו שוקי לרר ולאון פריינטה

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה