"אך טוב וחסד": כך האדירו את רוח ההתנדבות באשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('62e9d8a3-1732-4e0a-9648-074fa7c810c4','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('62e9d8a3-1732-4e0a-9648-074fa7c810c4','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

אתר החדשות הגדול באשדוד 'אשדוד נט' ערך אמש טקס קבלת 'אותות התנדבות' ל-27 נבחרים מקרב תושבי העיר שבחרו להקדיש את מיטב זמנם ומרצם בתרומה לקהילה ונתינה לזולת * בין הנבחרים: הרב רונן שם-טוב, אברהם פורגס ושניר אלמליח

אברהם פורגס בטקס. צילום: אורי קריספין

מעצימים ומאדירים חסד והתנדבות בעיר: אתר החדשות הגדול באשדוד 'אשדוד נט' ערך אמש טקס קבלת 'אותות התנדבות' ל-27 נבחרים ונבחרות מקרב תושבי העיר שבחרו להקדיש את מיטב זמנם ומרצם בתרומה לקהילה ונתינה לזולת.

לטקס הוזמנו בני משפחותיהם של הנבחרים, לצד נבחרי ואישי ציבור שכיבדו בנוכחותם, בהם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט, המשנה לראש העיר יניב קקון, מפקד משטרת אשדוד סנ"צ אילן שושן ויו"ר ההסתדרות מרחב אשדוד, חיים שייב. 

ריגש בדבריו בעלי ומו"ל אתר אשדוד נט אייל בן שמחון שנשא דברים וקרא לנוכחים לפעול למען הגברת הטוב ויצירת האחדות בעם, זאת ברקע הפילוג בעם. 

את הטקס הנחתה מרסל בן שמחון שלאחר דברי הפתיחה קיבלה אל הבמה את הנבחרים והנבחרות בזה אחר זה, וסיפרה לנוכחים עם עשייתם הקהילתית ופועלם המסור למען האחר. 

היו כמה מהנבחרים שנבצר מהם מלהשתתף בטקס מסיבות שונות...אל דאגה, הם כולם יוזמנו למשרדי אשדוד נט לקבל את האות, למעט איש החסד שמעון בן שמעון שזכה לקבל את האות באופן אישי מיד לאחר הטקס - בעודו מאושפז בבית החולים בשל עניין רפואי.

את האות העניק לו עורך החדשות באשדוד נט, עופר אשטוקר - צפו ברגע המרגש >>>

בין הנבחרים לקבל את אות ההתנדבות מקרב כלל האוכלוסיות בעיר, נבחרו מספר מתנדבים מקרב המגזר החרדי המקומי. להלן שמותיהם ופועלם: 

הרב רונן שם טוב, מקים עמותת "חסדי דוד": את העמותה הקים הרב לפני כמה שנים, ומה שהחל בפעילות מצומצמת למען מעוטי היכולת בעיר הלך וגדל לכדי מפעל חסד של ממש המסייע לאוכלוסיות מוחלשות בעיר ומחוצה לה מידי יום.

בין פעילויותיה המגוונות של העמותה: מתן סיוע בסלי מזון לעשרות משפחות מעוטות יכולת באשדוד מידי שבוע וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בכלל, חלוקת דברי חימום לחסרי בית בימי החורף, הפצת התורה ויהדות בכל רחבי הארץ, סיוע בתשמישי קדושה ואביזרים לזיכוי הרבים, וכן חסד של אמת וליווי ותמיכה של אבלים.

אברהם פורגס, שבחר להקדיש את חייו להצלת חיים וסיוע לאחר: 


אברהם מוכר בקרב רבים בעיר בעיקר בשל היותו חובש מתנדב בארגון איחוד הצלה. במסגרת זו הוא זוכה להעניק סיוע רפואי לפצועים בזמן אמת באופן יומיומי, ולא אחת אף הציל חיי אדם שנפגעו בתאונות ומסיבות אחרות.

את הכישורים הרבים שרכש במשך השנים כחובש מתנדב הוא בוחר לנצל גם למקרים אחרים כמו קיום הכשרות של עזרה ראשונה לציבור ללא עלות או התנדבות של ימים ולילות בסיוע למטופלים במחלקת הקורונה כשהמגפה עוד הייתה בשיאה.

אברהם למעשה בחר להקדיש את חייו להצלת חיים ובעשייה למען האחר, אלא שתרומתו לקהילה אינה נעצרת כאן - הוא מתנדב בנוסף גם במשמר האזרחי ובין היתר גם בארגון ידידים, המספק עזרה ראשונה שאינה רפואית 24 שעות ביממה, למעט שבתות וחגים. איש רב פעלים כבר אמרנו?

שניר אלמליח, שמקדיש את חייו בעשייה למען הקהילה והזולת
לשניר מספר כובעים כמתנדב הפעיל במיוחד בארגוני ההצלה והסיוע המשמעותיים ביותר שקיימים, ובהם חברא קדישא, זק"א, מד"א, עזר ומציון וארגון ידידים שמעניק עזרה ראשונה שהיא לא רפואית בעיקר במקרים של מצוקה בדרכים.

למעשה, במשך כל יומו עסוק שניר בעשייה למען הקהילה. במסגרת התנדבותו בארגונים השונים הוא זוכה לא אחת לסייע לאנשים שנקלעו למצוקה כזו או אחרת ואף להציל חיים.

שניר הוא יזם פרויקטים לרווחת הציבור ברוחו, הוא יזם בין היתר פרויקטים כמו: "מתפללים ומצילים חיים", פרויקט "למעננו" - ליווי והדרכה להורים בהליכי פרידה ועוד.

בין שאר כובעיו השונים הוא משמש כנציג המחלקה המשפטית זק"א בהגנה על כבוד המת, כנהג אמבולנס וחובש בכיר במד"א, מתנדב באמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום ומתנדב במיזם נהגים מחוברים לחיים של עזר מציון.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה