אחרי 27 שנות המתנה: בית הלוחם באשדוד מתקרב לפתיחה

$(function(){setImageBanner('c099fc9e-72a5-4e63-919e-72f995c41e70','/dyncontent/2026/6/8/60eabe52-0738-4149-8ee0-d09f10f7fc5b.jpg',21289,'אשדודים תנו חיוך!',525,78,false,50857,'Image','');})

לאחר יותר משני עשורים של תכנון, עיכובים ממושכים ומאבקים תקציביים, אחד הפרויקטים הלאומיים והחברתיים החשובים ביותר עבור נכי צה"ל באזור השפלה והדרום מתקרב לרגע המיוחל

מציבים את השילוט על בית הלוחם באשדוד

לאחר יותר משני עשורים של תכנון, עיכובים ממושכים ומאבקים תקציביים, אחד הפרויקטים הלאומיים והחברתיים החשובים ביותר עבור נכי צה"ל באזור השפלה והדרום מתקרב לרגע המיוחל.

העבודות להקמת בית הלוחם החמישי בישראל, הממוקם באשדוד, נמצאות בתקופה האחרונה בתנופה משמעותית ובקצב גבוה, כאשר במקום כבר בוצעו עבודות פיתוח נרחבות ואף הוצב השילוט הרשמי על גבי המבנה החדש, לקראת פתיחתו הצפויה במהלך שנת 2026.

הדרך להקמת המרכז הייתה ארוכה ומפותלת במיוחד; הליך בחירת העיר המארחת החל עוד בשנת 1999, אז התמודדה אשדוד מול ראשון לציון וזכתה באירוח המרכז, אולם עבודות הבנייה בפועל יצאו לדרך רק בשנת 2018.

מאז נאלץ הפרויקט להתמודד עם שורה של מהמורות קשות, בהן מחסור חמור במקורות מימון, משברים תקציביים והתפרצות מגפת הקורונה שהשביתה את האתר לזמן ממושך. כעת, עם חזרתן של העבודות למסלולן המלא, המבנה מוכן לקראת שלביו הסופיים.

חשיבותו של הפרויקט הנוכחי קיבלה משנה תוקף חסר תקדים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". מאז פרוץ הקרבות, התווספו למעגל השיקום של מערכת הביטחון למעלה מ-15 אלף פצועים ופצועות חדשים – רבים מהם מתמודדים עם פציעות פיזיות מורכבות ועם פוסט-טראומה.

עבור הלוחמים הללו, המרכז באשדוד – שיצטרף לארבעת בתי הלוחם הפועלים כיום בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע – צפוי להוות בית שני ומרכז תמיכה ושיקום קריטי.

הקומפלקס החדש והמתקדם משתרע על פני כ-6,000 מ"ר של שטחים בנויים ויציע מעטפת שיקומית, רפואית, חברתית וספורטיבית ברמה הגבוהה ביותר.

המרכז יכלול אולם ספורט רב-תכליתי, בריכה חצי אולימפית לצד בריכה טיפולית, מגרשי טניס, מרכז פיזיותרפיה חדשני, חדרי כושר וסטודיו לפילאטיס, אולם ביליארד, כיתות חוגים והעשרה, שטחים ירוקים רחבי ידיים, מסעדה ומתחם בילוי.

דגש מיוחד הושם על הקמת מבנה ייעודי בתוך המתחם, אשר עתיד לשמש כמרכז ארצי ייחודי לטיפול ולתמיכה בנפגעי פוסט-טראומה. בעיריית אשדוד ובארגון נכי צה"ל מדגישים כי המרכז יעניק את הכלים המקצועיים הטובים ביותר לסיוע בשיקום הפיזי והנפשי של הפצועים, ויקל על השתלבותם המחודשת בחיי הקהילה והחברה הכללית, עבור אלו ששילמו בגופם ובנפשם למען ביטחון המדינה.

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('e19c3e8d-47e7-4737-bc0f-1e7fc4554472','/dyncontent/2026/5/7/569d1d2e-60b9-4a9c-a372-106028b0c3a0.jpg',21050,'עוד שירות של העיריה',525,78,false,50859,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה