פורסם המכרז להקמת הת"ת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1e2217a0-a2d2-483d-85f3-b9cbe4eb6ec1','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1e2217a0-a2d2-483d-85f3-b9cbe4eb6ec1','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,50857,'Image','');},15]]);})

משרד החינוך ועיריית אשדוד פירסמו את המכרז לבניית הת"ת הכלל חסידי 'דעת מישרים' ברובע ז'. נציג הכלל-חסידי במועצת העיר הרב טננהויז: "יום בשורה"

בניין הת"ת הכלל חסידי (הדמיה). קרדיט: דעת מישרים

אחרי 15 שנים של לימוד בקראוונים, הת"ת הכלל חסידי עומד להגיע למשכן קבע: משרד החינוך ועיריית אשדוד פירסמו היום את חוברת המכרז להקמת הת"ת הכלל חסידי 'דעת מישרים' על גבי השטח שהוקצה לת"ת במרכז רובע ז'.

הרב יהושע טננהויז, נציג הציבור הכלל חסידי במועצת העיר, פירסם את המכרז ואמר כי "מדובר ביום בשורה. אחרי 15 שנים, זוכה הת"ת להתקדם לקראת מעברו למשכן קבע".

הת"ת הכלל חסידי באשדוד הוקם לפני 25 שנה ברובע ז' בידי הרב שלמה גולדמן שליט"א. החיידר, שהחל כת"ת בן שתי כיתות, התפתח במהירות לאחר שהוא נתן מענה לציבור נרחב של משפחות כלל חסידיות, שביקשו לחנך את ילדיהן בת"ת המבוסס על שפת האידיש ובהתאם למתכונת המקובלת מקדמת דנא, ללא שינוי.

אך על אף השנים שחלפו ולמרות שיתר הת"תים ובתי הספר כבר זכו להגיע למשכני קבע, המשיך הת"ת הכלל חסידי לפעול במקומו הנוכחי - במתחם קראוונים שברח' בעל הנס ברובע ז'.

"המקום, כמובן, צר מהכיל ואינו עונה על התנאים הנדרשים, מה גם שבכל מקרה של מתיחות בטחונית, בי"ס זה הוא היחיד שאינו יכול לפעול וזאת בשל היעדר ממ"דים שיוכלו לתת מענה לתלמידים.

לפני כ15 שנה הבטיח ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, לח"כ הרב מאיר פרוש כי הת"ת יזכה להקצאה, ואכן, ראש העיר עמד בהבטחתו, ולפני 3 שנים זכה הת"ת להקצאה במרכז רובע ז', סמוך לבניין 'מכבי' ברח' רשב"י, וזאת תודות למאמציהם הבלתי פוסקים של ח"כ הרב מאיר פרוש ור' יהושע טננהויז, כיום חבר מועצת העיר ואז יועצו של ח"כ הרב מאיר פרוש שכיהן אז כסגן שר החינוך. הרב פרוש עצמו ליווה את הת"ת באופן אישי, כשהו אמגיע פעם אחר פעם לעיר ואף נפגש לשיחות אישיות עם ראש העיר.

אך גם לאחר אישור ההקצאה נערמו הקשיים, ורק היום פורסם המכרז שמשתרע על פני 450 עמ', והוא מתייחס להקמתו של מבנה הכולל יותר מעשרה כיתות וחדרי ספח. "התהליך לא היה קל בכלל", סיכם אתמול הרב יהושע טננהויז, כשמקולו לא נעלמת נימה של התרגשות. עברנו תהליכים ארוכים של הקצאה,  לאחר מכן הי הצורך להפעיל הליך של הפקעה שכן השטח ממוקם בתוך שטח שבו נעשית בניה פרטית (גני טל) כך שהיה צורך להגיע להליך הפקעה בבית המשפט המחוזי ולאחר מכן באשדוד. במקביל, לפני 5 שנים קיבלנו את ההרשאה לכיתות ואז החל התהליך של תכנון, הוצאות רשיונות והיתר בניה. ואז, כשכבר יכלונו לצאת למכרז, פרצה הקורונה שהביאה לעליית מדדי המחיר, מה שגרם לכך שהמכרז הפך ללא רלוונטי"...

עם זאת, הפעילות לא הופסקה ולו לרגע, כשהרב טננהויז מציין לשבח את מסירותם של ראש העיר שעמד בהבטחתו לאורך כל הדרך, על אף לחצים רבים שהופעלו עליו, ויחד עמו מנכ"ל העיריה מר אילן בן עדי שמלווה באופן אישי את הת"ת, לאחר שנחשף למצוקתם של התלמידים, והוא מסייע לו בכל דרך.   

"לסרי אמר כל העת כי 'לציבור הזה מגיע' והוא עמד בדיבורו", אומר טננהויז, שביקש להודות גם למנכ"ל העיריה "שעמד על העת לימינינו והאיץ את כל הגורמים, וכן למנהלי האגפים במשה"ח, עמית אלג'מיל מנהל מחלקת מוסדות ציבור, מר שמואל אבוהב מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, ובעיקר להרב שלמה גולדמן והרב אהרן הירש שעמדו עלינו כל העת מתוך דאגה כנה לתלמידים. ברכה מיוחדת חובה להביע לאבי הת"ת, ח"כ הרב מאיר פרוש, שהן בתפקידו כסגן שר החינוך והן ביתר תפקידיו דאג כל העת לת"ת, ליווה ודחף ונפגש, והיום הוא זכה לראות את מעשיו עושים פירות".

 "זהו יום בשורה", אומרים בהנהלת הת"ת שם מקווים כי בקרוב יחלו העבודות שבסיומן יוכלו כ-300 ילדי הת"ת ללמוד בתנאים נאותים. יו"ר הנהלת הת"ת, הרב גולדמן, הביע תודה להנהלת העיר שבזכותה קודמו ההליכים, והביע תקווה כי בקרוב יחלו העבודות להקמת הבניין. "כיום, אין לנו מקום ללמידה בתנאים הנוכחיים, קל וחומר שאיננו יכולים להתרחב. במבנה החדש, בע"ה, נוכל לתת מענה לצרכים ההולכים וגדלים, וכך יוכלו ילדי התשב"ר ללמוד בתנאים המרחיבים את הדעת".

הרב טננהויז, מצידו, מסכם כי "כמה סמלי שבדיוק ביום ההילולא של ה'אור החיים הקדוש' שכידוע תורתו נחשבת לאבן יסוד בספרי החסידות, זוכה הציבור הכלל חסידי לבשורה כזו". בנוסף, הוא חושף כי בחודשים הקרובים יצא מכרז נוסף, הפעם לבית יעקב 'הכלל חסידי', שאף לו יועד שטח במרכז רובע ז', ברח' בעל הנס, כאשר גם שם השאיפה היא שהמכרז יצא בעוד מספר חודשים, והבניה תושלם, בע"ה, בתוך פרק זמן קצר של שנה. 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה