קנס ענק לסניף שופרסל באשדוד: 2.1 מיליון שקל - וזו הסיבה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('224631d8-994e-4125-a00a-7a164430e07a','/dyncontent/2024/9/29/d8a27f1b-44b0-407b-97fc-2e6a01c4c566.gif',18529,'פלמ\"ח אייטם כתבה ',525,78,true,50871,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('224631d8-994e-4125-a00a-7a164430e07a','/dyncontent/2024/12/5/b3b4cf46-95a6-4f0a-bc3e-be01567f2c0e.gif',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50871,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('224631d8-994e-4125-a00a-7a164430e07a','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50871,'Image','');},15]]);})

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה אתמול על כוונתה להטיל קנס חסר תקדים בסך 2.1 מיליון שקלים על סניף "המפיץ" של רשת שופרסל באשדוד בעקבות שורת הפרות של חוק הגנת הצרכן.

המפיץ - מקור: googlemaps צילום: המפיץ סיטונאות מזון

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה אתמול על כוונתה להטיל קנס חסר תקדים בסך 2.1 מיליון שקלים על סניף "המפיץ" של רשת שופרסל באשדוד, בעקבות שורת הפרות של חוק הגנת הצרכן.

בביקורת שערכה הרשות בסניף האשדודי נמצאו ליקויים חמורים באופן הצגת המחירים לצרכנים. בין ההפרות הבולטות: היעדר סימון מחירים על חלק מהמוצרים, אי ציון מחירים ליחידת מידה, והצגת מחירים ללא מע"מ בניגוד לחוק. כמו כן, הסניף לא הקפיד על סימון ברור של ארץ המוצא בתוצרת החקלאית ולא הציג כנדרש את רשימת המוצרים שבפיקוח.

"המפיץ", שנרכש על ידי שופרסל ופועל בפורמט Cash & Carry, נפתח בשנים האחרונות גם לציבור הרחב באשדוד, מה שמחייב אותו לעמוד בכל דרישות חוק הגנת הצרכן. לפי הרשות, מרגע שהסניף החל לשרת לקוחות פרטיים, היה עליו להקפיד על שקיפות מלאה בהצגת המחירים.

הקנס המשמעותי נקבע לאור חומרת ההפרות והיקפן, והוא משקף את מדיניות האכיפה המחמירה של הרשות להגנת הצרכן כלפי רשתות המזון הגדולות.

הרשות להגנת הצרכן: "הפרות חמורות הפוגעות בזכויות הצרכן"

קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מסר בהודעה לתקשורת: “מדובר בהפרות חמורות של חוק הגנת הצרכן, הפוגעות בזכות הבסיסית של הצרכנים לקבל מידע ברור ושקוף על המוצרים והשירותים שהם רוכשים. הרשות לא תתפשר על זכויות הצרכן ותפעל בנחישות נגד כל גורם המפר את הוראות החוק ופוגע בצרכנים. הצגת מחירים מדויקים ושקופים היא זכות בסיסית ולא נהסס להטיל סנקציות על מי שלא עומד בדרישות החוק.”

תגובת שופרסל

משופרסל נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי דין, ולכן סבורה שאין בסיס לכוונת החיוב. הודעת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן טרם התקבלה על ידי החברה, ולכשתתקבל החברה תתייחס אליה בהליכים המתאימים."

זכות הטיעון של שופרסל

לשופרסל עומדת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, שבמסגרתה תוכל לטעון כנגד הכוונה להטלת הקנס וכנגד סכומו. היא תוכל לממש זכות זו בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

האירוע מעלה שאלות חשובות לגבי השקיפות והאחריות של רשתות השיווק כלפי הצרכנים, ויהיה מעניין לעקוב אחר התפתחות הפרשה.

 

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){setImageBanner('f132bb05-5218-475f-a5ba-df28fbd7a50d','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,50873,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה