האיש שמאחורי החנוכיות: ר' בנימין יעקובוביץ מ'בית הכסף' מגלה את הסודות
16.12.24 / 16:53
חנוכה בפתח, ובימים שבהם חנות 'בית הכסף' שוקקת מלקוחות שמבקשים לרכוש חנוכיות לחתנים, זה הזמן לשמוע מהבעלים, ר' בנימין יעקבוביץ, על מה כדאי לשים דגש ברכישת כלי כסף | וגם: סיפור מרגש על הבעל המסור שקנה לאשתו קנדלברה מפוארת שבוע לפני פטירתו
בימים אלו של ערב החנוכה, לא קל לתפוס לשיחה את ר' בנימין יעקובוביץ. יעקובוביץ, שבאשדוד אין מי שאינו מכיר אתו כבעליה של החנות הנודעת 'בית הכסף', עסוק בימים אלו במתן מענה ללקוחות הרבים שכל מה שהם מבקשים היא חנוכיה.
חנוכיה גדולה יותר או פחות, עם עיטורים כאלו ואחרים, אך המכנה המשותף בכולן היא שהיא בעלת שבעה קנים ועשויה מכסף, להידור מצווה.
מי שרוכש את החנוכיה אלו כמובן הכלות, הן והוריהן, המבקשות עבור החתן את החנוכיה המושלמת ביותר.
לא קל לעמוד בציפיה של כלה שמצד אחד נדרשת שלא לחרוג מהתקציב ומצד שני מעוניינת לרכוש עבור חתנה חנוכיה של אדמו"ר – אך זהו בדיוק מה שעושים בימים אלו ב'בית הכסף'. שם מנסים, וגם מצליחים למרבה ההפתעה, לדאוג לכך שכולן תצאנה מרוצות.
איך עושים זאת? אנו שואלים את ר' בנימין, שבימים אלו חוגג חצי יובל ל'בית הכסף', והוא עונה שאכן זהו המרכיב המורכב ביותר בתפקידו כבעלי 'בית הכסף': "המטרה המרכזית שלנו", הוא אומר, "היא לוודא שאין לקוח שלא יוצא מרוצה. אמנם, יש לנו מגוון עצום, אנו עובדים עם מגוון יצרנים ועם מיטב המשווקים, כפי שגם אני בעצמי מייבא כלי כסף ואפילו משווק לאחרים. מעבר לכך, אצלינו האמינות היא ערך עליון, וגם במחיר אין לנו מתחרים.
"אך המטרה המרכזית הבולטת ביותר שעליה אנו שמים דגש", הוא מדגיש, "היא לתת לכל לקוח את התחושה שהוא בן יחיד. ובמילים אחרות: להתאים לכל לקוח בדיוק את מה שהוא מחפש".
המשימה הזו לא קלה בהתחשב בכך שלכל אחת ישנו את הטעם והסגנון שלה, לפעמים גם הציפיות לא מסונכרנות עם המחיר. אך ר' בנימין, שהוא כאמור בעל ניסיון של יותר מ25 שנה בתחום, מצליח לתת את המענה לכל אחד ואחת. הוא לא מתעייף גם לאחר שהוא נדרש לשלוף חנוכיה ועוד אחת ועוד אחת. חיוכו לא נעלם, והוא עונה בסבלנות רבה לכל שאלה, מייעץ ומכוין. בסופו של דבר נראה שהוא נהנה לראות את החיוך שמבזיק ונוצץ לא פחות מכלי הכסף שגודשים את החנות.
- איך הגעת לתחום?
"התחלתי בתור סוכן של דודי, שנחשב גם היום לאחד המשווקים הגדולים בתחום. עם הזמן רכשתי ידע והתמקצעתי בתחום, עד שפתחתי את העסק שהתבסס על התאמה מושלמת ללקוחות. וב"ה, יש לנו לקוחות מרוצים רבים מאד, שהם אלו שמביאים אלינו את יתר הלקוחות..."
- ומה, באמת, הלקוחות מחפשים?
"בראש ובראשונה, הם מבקשים שכלי הכסף שהם רוכשים, ולא משנה אם מדובר בגביע, חנוכיה או קופסת אתרוג, יחזיק מעמד זמן רב כשהברק שלו ישאר. מהסיבה הזו, אני אציע תמיד ללקוחות לרכוש כלי כסף שמחזיקים מעמד זמן רב, ולא כאלו שאולי נוצצים תחילה יותר בהשוואה לאחרים, אך הברק שלהם יעלם כעבור זמן קצר, מה שיגרום ללקוחות לאכזבה ולתיסכול".
המוצרים עליהם מדבר יעקובוביץ הם כלי הכסף האופנתיים, שזכו לשם 'חריטת יהלום'. מדובר בכלי כסף שעוברים תהליך של חריטה, מה שאכן מקנה להם מראה נוצץ יוצא מגדר הרגיל. עם זאת, יעקובוביץ מסרב למכור את כלי הכסף הללו על אף שהם זוכים לביקוש והתגמול שהוא יקבל עליהם יהיה גבוה, וזאת מסיבה אחת: הלקוח יהיה מרוצה בקניה, אך בהמשך הוא יתחרט על הקניה הזו.
"ואת זה" הוא אומר ומציג את התזה שמניעה אותו, "אני מבקש למנוע בכל מחיר. כלי כסף לא קונים בכל שנה. רוכשים את הגביע או את החנוכיה פעם בעשרות שנים, ולכן חשוב לי שהלקוח יהיה מרוצה מהרכישה לאורך ימים. אם הוא יתחרט עליה בהמשך, אדע שלא עשיתי את מלאכתי נאמנה".
- מה הבעיה בכלים הנמכרים עם 'חריטת יהלום'?
"הם אכן יפים מאד, והמראה הראשוני שלהם מדהים. זו הסיבה שהם זוכים לביקוש רב. הבעיה, שלאחר מכן קשה מאד עד בלתי אפשרי לנקות אותם. לא משנה באלו חומרים תנסו לעשות שימוש ומה תעשו, הגביע או החנוכיה שוב לא יחזרו לקבל את הברק המקורי. הם ישחירו, והניקיון יהיה בלתי אפשרי. גם אם תחזירו אותם למפעל לא יצליחו שם להקנות לכלי את הברק והמראה הראשוני. לכן אני, כאיש מקצוע, לא מהסס ואני אומר ללקוחות שלא לרכוש את הכלים מהסוג הזה. לא אצלי ולא בשום מקום אחר".
"התפקיד שלי", הוא מדגיש את מה שהוא חוזר ומדגיש שוב ושוב, "הוא לגרום לכך שמי שקונה מוצר – שיהנה ממנו גם בעוד שנים. כך שמי שקונה כלי והוא מעוניין לאחסן אותו בויטרינה בלי לנגוע בו, בשמחה. אך אם ברצונכם לעשות בו שימוש, כדאי שתחפשו כלי כסף אחרים שאותם תמצאו אצלינו. כאלו שגם בפעם המאה או האלף שבה תשתמשו בהם, תיהנו מהם כפי שנהניתם בפעם הראשונה. בשביל זה אני כאן".
ואכן, את התפקיד הזה נראה שהוא ממלא בגאון. עובדה: כשתבקרו בחנות תגלו שתצליחו לצאת ממנה עם החנוכיה שתמיד חלמתם עליה, זו שקולעת בדיוק לטעמכם, וזאת בלי לחרוג ממסגרת התקציב שביקשתם.
ובינתיים, תוך שהוא מתעסק עם החנוכיות הרבות שגודשות את החנות, כשהן ניצבות על הרצפה ועל כל מקום אפשרי, הוא מספר לנו דווקא על רכישה של 'קנדלברה', מנורת קנים לשבת, כשאת אותה רכישה הוא לא מצליח לשכוח, ויש לכך סיבה:
"הגיע אלי אברך, שביקש לרכוש קנדלברה לאשתו. היה לו חלום להביא לה את הפמוט המפואר בהפתעה, ולכן הוא התאמץ וחסך וכך הגיע לחנות כשהוא יודע מה הוא רוצה. איזו קנדילברה? זה לא ידע לומר, וכל מה שאמר לי הוא שהוא זכה והתברך באשה יקרה, שאותה הוא מבקש לשמח עם קנדילברה מפוארת לשבת..."
"התאמנו לו את הקנדילברה שאותה ביקש, ושמחנו שהצלחנו לשמח את אשתו. שבוע לאחר מכן הזדעזעתי, יחד עם תושבים רבים מהעיר, לשמוע שהאיש, שהיה ידוע כאיש חסד, נפטר בפתאומיות. המכה היתה כואבת כמובן בעיקר למשפחתו, אך כשהאלמנה הגיעה לחנות וסיפרתי לה איך הוא הילל אותה וכמה ביקש לשמח את אשתו, ראיתי שאני מצליח לשמחה ולהקל את כאבה".
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]