את הניתוח הקר ביצעה 'אגודה': מה הם יודעים?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6c96e951-c5a7-48ae-ad28-9702ddb1e06d','/dyncontent/2024/4/21/09f20987-d5d3-4712-8e6f-6e24227d49bf.jpg',17795,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,53127,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6c96e951-c5a7-48ae-ad28-9702ddb1e06d','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,53127,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6c96e951-c5a7-48ae-ad28-9702ddb1e06d','/dyncontent/2024/4/17/adf57fbc-5a84-4e95-9d82-a465d2a648e3.gif',17707,'בראשית אייטם כתבה ',525,78,true,53127,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6c96e951-c5a7-48ae-ad28-9702ddb1e06d','/dyncontent/2024/4/3/7cd7c044-14f8-4a0d-bf94-61b5e14e4c21.gif',17690,'סונול אייטם כתבה ',525,78,true,53127,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6c96e951-c5a7-48ae-ad28-9702ddb1e06d','/dyncontent/2024/4/9/5cacf41f-ccff-4bb2-ab8e-2246cadc0961.jpg',17724,'בנק אייטם כתבה ',525,78,true,53127,'Image','');},15]]);})

בתוך בליל הקולות והספקולציות הקשורים לבחירות הקרבות לראשות העיר אשדוד, נראה שאת הניתוח הקר ביותר עשו באגו"י המקומית * מועמד ש"ס הציג תוצאה נהדרת בסקר האחרון אך מעניין יהיה לעקוב האם הסקר הבא יושפע ממכתבו הדרמטי של רבי יקותיאל אבוחצירא ומסשן ביקורי לסרי במחיצת שני חברי המועצת // ניתוח בחירות – טור מס' 2

 

ד"ר יחיאל לסרי - צילום אורי קריספין

ביום שני שעבר התקיימה בירושלים חתונת נכדו של האדמו"ר מגור שליט"א, בה השתתפו, בין היתר, אלפי חסידים שנהרו אל החתונה מאשדוד (כשאגב, הפעם היתה לחסידים האשדודיים סיבה מיוחדת לשמוח: אבי הכלה, הרב ישראל יוד, הוא תושב העיר). במעמד החופה כובדו, כרגיל, בברכות הנישואין שורה של אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות, אם כי דמות אחת נעדרה במפתיע.

היתה זו דמותו ההדורה של הראשל"צ, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. הראשל"צ, שהיה אורח קבוע בשמחות האחרונות שנערכו בחצר גור כמו גם במעמדי הבחינות שנערכים מעת לעת בחסידות הגדולה, כאשר דמותו העטופה בגלימה סיפקה ויזואליה משמעותית לכל החופות שנערכו עד כה בחסידות - לא נכח בשמחה, ואי הופעתו הרימה אי אלו גבות. עם זאת, אלו שמצויים בסוד העניינים ידעו כי ישנה סיבה מיוחדת לכך, וכי לא מדובר בחולשה של הרגע האחרון או בהיעדרות אחרת בנוסח 'נבצר ממני'.

הראשל"צ, כך מתברר, קיבל הוראה מיוחדת ממי שקיבל, שאל לו להופיע בחתונה, וזאת כל עוד עומדת חסידות גור, שמיוצגת באגו"י במסגרת 'הסיעה המרכזית', בעמדתה לפיה היא תומכת לראשות העיר אשדוד בלסרי ולא בסרי או אמסלם.

נראה שבש"ס לא מנמיכים לרגע את עוצמת הלחץ שהם מפעילים על הסיעה, אם כי עד עתה זו לא מניבה תוצאות בשטח.

הלחץ, נזכיר, החל בהצבת המועמד הנגדי בבני ברק, שם הוצנח ביום בהיר ח"כ אריאל בוסו, שהוא בכלל תושב פתח תקווה, והוא הודיע על הצבת מועמדותו לראשות העיר. איש לא העלה לרגע על דעתו שהח"כ הצעיר החליט משום מה לנצל את זכאותו כתושב גוש דן בכדי להופיע בבני ברק, והסיבה היתה שקופה: כל עוד באשדוד פועלת הסיעה המרכזית בניגוד לעמדתה של ש"ס, היא תשלם מחיר יקר בדמות אובדן השליטה בעיריית בני ברק.

השבוע הלחץ הש"סי נתן את אותותיו – אך דווקא מכיוונה של דגל התורה שהודיעה לעמיתתה החסידית כי היא שוקלת ברצינות לנצל את זכות הווטו שלה על מועמד אגודת ישראל בבני ברק חנוך זייברט. הודעה זו הכניסה את הסיעה המרכזית ללחץ, כששם מבינים כי האיום שהפריח יו"ר ש"ס הרב דרעי, קרם עור וגידים וכי היא עשויה לאבד את השליטה על העיר בני ברק.

יורת צמרת הסיעה המרכזית –הארצית מבעבעת כפי שלא בעבעה מעולם. אך בגור המקומית, למרות הכל, לא נרתעים, מה שאולי מעיד על מעמדו האיתן של הסגן המקומי ר' יחיאל ווינגרטן בחצר הרוחנית בירושלים.

בשיחה שערכנו השבוע עם בכיר בסיעה, הוא מבהיר כי בניגוד לשמועות שהופצו לפיהם נרקמו דילים כאלו ואחרים בין קודקודי התנועות – אין אפילו מחשבה על חזרה מהתמיכה הבלתי מסוייגת שניתנה ללסרי. הוא הכחיש גם את השמועה לפיה בחסידות גור שוקלים לוותר על לסרי, זאת בניגוד לחסידיות ויזניץ ובלז שבהן התמיכה בלסרי בלתי מעורערת.

יתירה מזאת, הוא התייחס בביטול לדיווחים שהופצו על מגעים שמתנהלים בין הקודקודים (בבציק, גולדקנופף, דרעי וביטון) ואשר מנסים לחשב מסלול מחדש או על תמונה כזו או אחרת שבה נראים מועמדים אחרים לצד דמויות בכירות בחסידות.

"תרשום לעצמך" אומר האיש, שיודע דבר או שניים במתרחש בחלונות הגבוהים, "ביום הבחירות, י"א חשון, הציבור האגודאי באשדוד, כולו ללא יוצא מן הכלל, יצביע לסרי".

 צילום: אגודת ישראלשלטי בחירות באשדוד. עופר אשטוקר

תמונה ברורה

 

הסיבה היא הסקר שנערך בשבוע שעבר בידי מנו גבע, כשלראשונה מדובר בסקר בלתי תלוי שנערך בעיר והוא לא מומן בידי מועמד כזה או אחר.

הסקר, שנערך בין ה19-22 לאוגוסט, כלומר בשבוע האחרון ממש, משקף תמונה שונה מכל מה שידענו עד כה, כשהוא מגלה – אחרי שנשקיע את האבק – שורה תחתונה אחת: מי שינצח בבחירות הקרובות יהיה ככל הנראה מועמד אחד, שלו יש את מרבית הסיכויים לנצח. 

ובמקרה כזה, יודעים האגודאים שפיתחו חיישנים מיוחדים לזהות מי המנצח וללכת עמו, הולכים עם המנצח ולא אחרי מי שרק מפריח הבטחות על כך שהוא יביא את הנצחון המיוחל.

הסקר נערך לאחר שיו"ר ש"ס באשדוד, ר' אבי אמסלם, הודיע על ריצתו מול ראש העיר, והוא מגלה שכאשר מול רה"ע עומדים כל המועמדים, כולל אמסלם, עדיין הוא מוביל  עם 24.7% כאשר המועמד היחיד שמתקרב אליו, היא המועמדת הנצחית  הלן גלבר שמשקפת תמיכה של  17.4%. כל היתר מדשדשים הרבה מאחור והם ניצבים בקו ה-10%, פלוס מינוס.

במקום השלישי נמצא ר' אבי אמסלם עם 11.5%, אם כי חובה לסייג שמדובר בסקר ראשון שנערך מאז הודיע אמסלם על ריצתו, כך שאחוזי התמיכה באמסלם צפויים לעלות בהמשך.

אחריו מופיע שמעון כצנלסון עם 8.7%, ואילו ברק סרי, אחרי הקמפיין האגרסיבי, המושקע ועל אף התמיכה שהוא זוכה לה מטייקונים ידועים, ממשיך להתמקם במקום החמישי והוא מציג יבול של 8.5%.

המשמעות, בשורה התחתונה, היא אחת ויחידה: איך שלא נסתכל על הנתונים, הם מלמדים שלסרי מביס כל מועמד אחר שעולה מולו. יתירה מזו, אם ניקח בחשבון את עלייתו הנאה של אמסלם (וכבר נגיע אליו. המספרים שהוא מציג בהחלט מרשימים ולא מובנים מאליהם בכלל) הרי שנגלה שההתחזקות של אמסלם לא נוגסת בקולותיו של לסרי, שממשיך לשמור על יתרון ה25%.

כלומר, על אף שאמסלם מציג תמיכה של 11%, אך לסרי, בניגוד למצופה, לא יורד ב11% לעומת הסקר הקודם, אלא ב-5% בלבד. מה שמגלה כי הקולות שאמסלם 'שואב' מגיעים אולי ממחנה הקולות הבטוחים של לסרי, אך הוא יודע לפצות על החיסרון הזה כשהוא מגייס לעצמו תומכים אחרים, והפעם מהמחנה החילוני – זאת דווקא משום שהוא נתפס כמועמד המסורתי מול אמסלם החרדי.

הנתונים הללו רק הולכים ומתבהרים, כאשר אנו מגיעים לעסוק בשאלת הסיבוב השני, שכפי שניתן ללמוד כרגע הוא בלתי נמנע (בכדי להימנע מסיבוב שני על רה"ע לסרי לגרוף 40%. לכך לא נראה שהוא יגיע בכל סיטואציה שהיא).

ובכן, כאשר האשדודים נשאלים במי הם יתמכו בסיבוב השני, התשובות הן חד משמעיות. במידה ומולו יתמודד אמסלם, הרי שהתשובה היא  34.2% ללסרי (ככל הנראה הציבור המסורתי בעיר + אגו"י), ואילו אבי אמסלם יגיע ל  17.4% (ש"ס פלוס מצביעים נוספים מהמחנה המסורתי).

במידה ומולו יתמודד ברק סרי, הרי שלסרי ינצח אותו בנוק אאוט: 35.4% ללסרי, ו 21.6% לברק סרי. וגם כאן, היחידה שאיכשהו נתפסת כבעלת משקל משמעותי מול רה"ע, היא גלבר. במקרה שההתמודדות תהיה קרב ראש בראש בין לסרי לגלבר, שם אנו מתחילים לזהות דו קרב אמיתי, עם כי גם אז התוצאה תסתיים עם הפסד לגלבר שתגיע ל-32.85 בעוד שלסרי יסיים עם 38%.

ובקיצור, אחרי כל המילים, הדיווחים, הפרשנויות והספקולציות שהועלו לכאן ולכאן, מתברר שישנה תוצאה אחת ויחידה למערכת הבחירות הקרובות, והיא: לסרי מנצח.

אמנם, הוא ידרש לעבוד קשה, כשבניגוד למערכות הבחירות הקודמות שבהן הוא קטף – בעזרת הציבור החרדי כולו – את הניצחון וקיבל אותו על מגש של כסף, הפעם הוא נדרש להזיע (כשבין היתר, עליו לגלות מעורבות יתר בקמפיין, ולמנוע, למשל, פארסות כמו זו שאירעה לפני שבוע, כאשר המטה שלו הפיץ סרט אנטי חרדי מובהק). אבל העבודה הקשה תשתלם והוא יהנה מחמש שנים נוספות בלשכת ראש העיר, כפי ששותפיו הנאמנים, ובראשם החברים מאגו"י, יהנו יחד עמו מפירות הנצחון.

זו, אגב, גם הסיבה לתמיכה שקיבל רה"ע ממפלגת השלטון, הליכוד, כששבוע שעבר התמיכה הזו קיבלה תוקף ואישרור מחדש, עם דחיית העתירה שהוגשה בנושא לבית הדין של הליכוד. בליכוד, אין זה סוד, לא אהבו מאד את הגווארדיה של ראש העיר, כשתמיכתו הבלתי מוסתרת של מי שנחשב למס' 2 של לסרי ולאיש אמונו המובהק, גבי כנפו, בגדעון סער שנחשב היום כסדין אדום בעיני הליכודניקים – עשתה כאב ראש לבכירים רבים בליכוד. אך בסופו של דבר, גם שם הבינו שמוטב להם לבלוע כמה צפרדעים בדרך, העיקר שהם יצטרפו לניצחון.

כך אושרה ההחלטה, שמלבד התמיכה המוראלית וההכרה הממשלתית, בנוסף לגיוס המנגנון המשומן של הליכוד לטובת לסרי, היא מביאה עמה גם נדוניה בדמות של 2 מיליוני שקלים למטה לסרי. וכסף, כידוע, הוא תמיד טוב, בפרט כאשר במערכה הזו יש מי ששופך כספים בכמויות שאפילו הבחירות לראשות הממשלה מחווירות לעומתן...

 ד״ר לסרי ביחד עם ראש הממשלה ביבי נתניהו

מכונה משומנת

 

ואחרי כל הדברים הללו, חשוב למקד מבט גם למתרחש דווקא בגזרת אמסלם וסיסמת הבחירות המוצלחת שלו, 'בראש שלנו'.

אמסלם, טוענים בצמרת הש"סית-הארצית, מתגלה כעוד הפתעה של המפלגה. "בדיוק כפי שבוסו מצליח להפתיע בבני ברק וממועמד קוריוזי שנתפס כאיום גרידא הוא הולך וצובר כח בעוצמה שמתחילה להדאיג את המערכת הפוליטית הוותיקה שעד כה ניהלה את העיר, כך גם אמסלם באשדוד. הוא אמנם נקלע לזירה כברירת מחדל, לאחר שהתברר כי ברק סרי לא מספק את הסחורה, אך מיום ליום נראה שהוא 'נכנס לדמות' כראש עיר, והוא בהחלט מצליח להפתיע", אומרים בכירים בש"ס הארצית.

בש"ס הארצית חוזרים ומבהירים: "בניגוד לתדמית שניסו להפיץ מתנגדיו כאילו המחנה הש"סי מתפורר, מתברר שכוחו של אמסלם במותניו, וכפי שהוא הצליח ללכד במערכות הבחירות הקודמות את הציבור הש"סי כולו סביב התנועה, כך גם הפעם. אחרי כל ההצהרות שהושמעו בשבועות האחרונים, נראה שאמסלם מגלה מנהיגות איתנה".

אנשי הקמפיין של אבי מתארים משוב מצוין על הקמפיין. "הסיסמה 'ראש עיר בראש שלך' היא סיסמה קולעת, שמצליחה לפלס מסילות ללבבות, ומה שיפה באמסלם שהוא 'זורם' עם הסיסמה, מתיישר בהתאם לקמפיין כשהוא מוכיח יכולות מדהימות בניצול כל מומנטום לטובתו. כך גם הארוע שאירע השבוע כאשר שלטי בחירות של ש"ס עם דמותו של הגר"ע יוסף זי"ע הושחתו, אמסלם לא הסתפק בגינוי של המטה, אלא יצא לשטח, הצטלם במקום וסיפק תגובה נהדרת ("תשחיתו את התמונה שלי, לא של רבנו זי"ע")".

עוד סיפרו: "אבי מתגלה בימים אלו במיטבו. הוא יורד לשטח, כמעט ולא ישן, נפגש בכל יום עם רבנים, גבאי בתי כנסת, עסקנים ורכזים, ובש"ס כמו בש"ס, המערכת כבר פועלת במלוא העוצמה. בעוד ביתר המפלגות, כולל ב'אגודת ישראל', עוד לא השלימו את הרכב איוש המטות, בש"ס המכונה המשומנת כבר עובדת 'פול טיים'".ברק סרי ביחד עם אבי אמסלם, מתקבל על ידי הבוס לשעבר (צילום: יאיר גדסי בטוויטר)

את התוצאות הוא קטף בסקר האחרון בדמות תוצאה של למעלה מ-10%. מה שמעיד על כך שהעבודה הקשה בשטח נותנת את אותותיה. סביר להניח שבסקרים הבאים הנתונים יהיו יפים יותר, ואז אמסלם צפוי להפוך לאיום משמעותי על ראש העיר שכרגע מוביל. 

עם זאת, נזכיר כי סקר השבוע שעבר נערך בטרם מכתבו הדרמטי של אחד מבכירי הרבנים הספרדיים באשדוד רבי יקותיאל אבוחצירא שהבהיר כי חתימתו שפורסמה על מכתב ממנו השתמע כי הוא תומך במועמדותו של אמסלם לראשות העיר – מזויפת. המכתב כלל מילים חריפות במיוחד כלפי מפרסמיו עד שאמסלם עצמו פרסם תגובה בה הבהיר כי "מעולם לא טען שהוא קיבל את תמיכת רבי יקותיאל".

וזו לא היתה סטירת הלחי היחידה: במהלך הימים האחרונים ראש העיר לסרי הצליח להנפיק כמה ביקורים מצולמים במחיצת שני חברי מועצת חכמי התורה שקיבלוהו בחמימות רבה (הגר"ר אלבז במעמד הסליחות והגר"ש מחפוד בבר המצווה לנכדו). במונחים פנים-ספרדיים – מדובר בפיגוע פוליטי. אם כי, בש"ס נוקטים כרגע בהתעלות ושם אומרים "רבני המועצת מקבלים כל אחד בסבר פנים יפות ומברכים את כולם. אך הקיראה עליה חתמו מפורשת, והם קראו להצביע לאמסלם. כך הציבור כולו ינהג".      

בסקר הבא נדע האם המכתב הנפיץ ותמונות לסרי הנלבבות עם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס יקרינו על מספרי התמיכה של המועמד הש"סי.

 צילום: יעקב כהן

המסקנה האגודאית

 

ועדיין, כפי שניתחנו קודם לכן, איך שלא נהפוך את זה, גם במקרה וזה יהיה השבוע ה'נאכס' האחרון של אמסלם עד הבחירות, נכון לעכשיו לא ברור האם אמסלם יוכל להביס את ראש העיר, הן בסיבוב הראשון ובפרט לא בסיבוב השני. אלא אם יקרה משהו דרמטי, ולא נראה שנכון לעכשיו מפץ כזה או אחר (איחוד בין דרך ארליך לנכט וכצנלסון, למשל) עוד עשוי להתרחש.

כך שבסופו של דבר, נכון לעכשיו - ובדגש על נכון לעכשיו - התמונה משקפת תמונת ניצחון דווקא ללסרי. זה בדיוק מה שהבינו האגודאים כבר בפסח כאשר הם הודיעו על התמיכה בו, וזו הסיבה שהם מתמידים בתמיכה בו גם כעת, על אף שעל הדרך הם סופגים מכות מכאיבות, כמו המכה, הכואבת מאד, בבני ברק.

גם הם יודעים, והיטב, שכפי שאת הכסף סופרים בקופה, כך את הקולות סופרים בסופו של דבר בקלפי.

 לטור הקודם שפורסם, היכנסו לכאן

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה