ב'דן בדרום' הוכיחו שאפשר גם אחרת / מכתב
16.06.24 / 23:43
7,000 נוסעים ב3 שעות? מסתבר שלא מדובר בהודעת יח"צ. י' מ' מרובע ג' משתף את רשמיו מהנסיעה חזור מירושלים, במוצאי חג השבועות, והוא קובע: הוכח שאפשר גם אחרת
קראתי בעניין רב את הידיעה שבישרה על '7,000 הנוסעים שנסעו תוך 3 שעות' במוצאי שבועות, ואני חש שאני חייב להגיב על הידיעה.
אנו מורגלים בידיעות יח"צ מהסוג הזה, אותן מנפיקות החברות כדבר שבשגרה, כשלא תמיד יש קשר בינן ובין המציאות בשטח. אך הפעם, מחובתי להעיד שלא מדובר בידיעת יח"צ אלא באמת לאמיתה.
אני אחד מאות 7,000 נוסעים, ואני מופתע, כמו יתר אלפי הנוסעים, מהיעילות ובעיקר מהסדר המופתי שבו התנהל המבצע. בדיוק כפי שפורסם, במוצאי החג לא נרשמו לרגע עומסים. ממש כך.
אמנם, על המסוף צבאו אלפי נוסעים שהגיעו כרגיל על משפחותיהם, עם ילדים קטנים מייללים ועם מזוודות ועגלות, אך 'לא נודע כי באו אל קרבנה'. האוטובוסים עמדו הכן, נכנסו בזה אחר זה למתחם, התמלאו ויצאו במהירות הבזק. בלי קולות, בלי צעקות, בלי דחיפות, ואפילו בלי המתנות.
כמי שהורגל בסיטואציות מעין אלו לתהליך המוכר שבו עליך לעשות שימוש במרפקים בכדי לפלס את דרכך אל האוטובוס... מצאתי את עצמו מופתע לאחר שהגעתי אל האוטובוס במהירות, וזאת על אף שהמתחם היה מלא וגדוש באלפי נוסעים. וכמוני, היו כל היתר מופתעים מאותה יעילות מדהימה.
מחובתי לציין, כי אני רגיל מידי שנה בשנה, מידי חג או בכל שבת שבה נוסעים המונים לירושלים, לתופעות של קריסה ושל המתנה שנמשכת זמן רב והיא כוללת צעקות דחיפות ועוד מראות שלא נעים להיזכר מהם, ותמיד ידענו ש'אי אפשר אחרת'. אך הפעם, בזכות העידן החדש של 'דן בדרום', הוכח שאפשר גם אפשר אחרת. ובמילים אחרות: אם ישנו רצון, אז כנראה שאפשר.
בדרך כלל, לאחר אותם ארועים, היה העיתון או האתר מלא בידיעות שדיווחו על הקריסה ועל המפולת וכו'. הפעם, כשהארועים הללו לא התרחשו, דומני שכדאי שתציפו זאת למען ידעו ויכירו שאפשר גם אפשר לתת מענה, אם רק רוצים ואם ישנה נכונות אמיתית לספק שירות מיטבי.
אשמח מאד אם מכתבי יובא לידיעת הנהלת 'דן בדרום' וכי שם ידעו כי אנו, הנוסעים, מכירים ורואים את ההיערכות וגם יודעים להעריך אותה.
בהערכה רבה,
י. מ. הלוי
רובע ג', אשדוד
מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]