"תסכול ומורת רוח": אגודת ישראל עולה למתקפה נגד הליכוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8d54ad46-64a3-43f4-b0a7-2bd64a4fa7cb','/dyncontent/2024/5/15/13879c00-6084-4d89-a9de-6e68a09bc68b.jpg',17876,'מכבי אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8d54ad46-64a3-43f4-b0a7-2bd64a4fa7cb','/dyncontent/2024/5/5/6c4209ad-6b8b-44f5-8f61-7cf3ee295255.jpg',17843,'מלמן אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

לאחר ששמר על שתיקה לאורך השבועות האחרונים כדי לנסות למצות מגעים מול הליכוד,  'המבשר' יוצא הבוקר במתקפה חריפה וטוען כי הליכוד מתנהל בחוסר הוגנות כלפי יהדות התורה

צילום: פרטי

לאחר ששמר על שתיקה לאורך השבועות האחרונים כדי לנסות למצות מגעים מול הליכוד,  'המבשר' יוצא הבוקר (ג') במתקפה חריפה וטוען כי הליכוד מתנהל בחוסר הוגנות כלפי יהדות התורה.

"מדובר בהתנהלות קלוקלת ונלוזה של הליכוד המבטאת את ההיפך הגמור מהתנהלות בין שותפים ואשר מובילה בהכרח לדריכת המשא ומתן הקואליציוני בנקודת ההתחלה", נאמר בדיווח.

בידיעה מונה העיתון את דרישות יהדות התורה. "הסדרת מעמד בני הישיבות, חוק הסלולר, השוואת שכר עובדי ההוראה החרדיים ובניית כיתות לימוד חדשות ומתאימות, פסקת ההתגברות, השוואת תקצוב מוסדות החינוך החרדיים, ביטול רפורמת הכשרות, טיפול מיידי במשבר הדיור והקלות משמעותיות לזוגות צעירים, ביטול גזירת המעונות.

כן דורשת יהדות התורה את הגברת אכיפה בבניה בלתי חוקית בשטחי C, תיקון חוק הגיור, תיקון הכרסום בקדושת הכותל, ביטול גזירות ליברמן ולפיד, תיקון אפליית מחירי התחבורה, התחייבות לשמירה על הסטטוס קוו ובכלל זה תיקון הכרסום בקדושת השבת במרחב הציבורי, והכנסת מוצרי יסוד נוספים למחיר בפיקוח ממשלתי.

לדברי העיתון, אודות חלקם הגדול של הנושאים הללו כבר הובהר והובטח ערב הבחירות על ידי הליכוד להנהגת יהדות התורה – ולבקשת חברי מועצת גדולי התורה.

"אך למרבה הכאב, בשורת המעשה, בשיחות הקואליציוניות מול חברי צוות המשא ומתן מטעם אגודת ישראל חברי הכנסת הרב יצחק גולדקנופף והרב מאיר פרוש יחד עם נציגי דגל התורה המציגים שוב ושוב את עמדתם הנחרצת של חברי מועצת גדולי התורה ונאבקים על הנושאים העקרוניים, הליכוד בוחר מצידו לנהל דיונים ממושכים וחסרי תוחלת, גורר רגליים, לא חוזר עם תשובות ולא מגיע להסכמות".

העיתון מצטט אישי ציבור במפלגה שהסבירו את הסיבות המרכזיות לתסכול העמוק: "הלא יחד שרדנו את הקואליציה הפוגענית היוצאת, יחד ניצחנו את הבחירות האחרונות. לא מדובר במפלגה אחת שניצחה או איש אחד שניצח – אלא צד פוליטי שלם שאף לא אחד ממרכיביו יכול להקים שלטון בלעדי כלל המרכיבים. אם כן מדוע הליכוד בוחר להתנהל בחדרי המשא ומתן בצורה נלוזה מול השותפות העתידיות.

"בימים האחרונים נשמעו מכל הסיעות הצפויות להיות שותפות בקואליציה העתידית העתידיות לקואליציה המונות יחד 32 חברי כנסת – המהווים מחצית מהמחנה המנצח – טענות, תלונות, תסכול רב והבעת מורת רוח מהתנהלות הליכוד. זה אומר יותר ממשהו על ההסתכלות של הליכוד על שותפיו".

עוד הוסיפו: "לצד כל מגרעותיה העצומות של הממשלה הקודמת שפגעה בכל היקר לעם היהודי בישראל, היא התייחסה בכבוד לשותפותיה והקשיבה לצרכיהן. כמה מתסכל לגלות שהליכוד בוחר אחרת ומסגל לעצמו התנהלות מבישה כלפי השותפות.

"סיעות הקואליציה העתידיות לא דורשות מנגנונים פריטטיים, לא ניהול משותף אלא התנהלות ראויה בין שותפים ואוזן קשבת לדרישותיהם. במסגרת ההתנהלות המצופה על הליכוד להתייחס ברצינות לדרישות סביב אימוץ הנושאים העקרוניים החשובים לשימור הדת בישראל, שימור המסגרות הארגוניות של היהודי החרדי ועיגון צרכי המשפחה החרדית בארץ ישראל. ואם לא לשם כך התכנסנו, אז בשביל מה".

את מאמרם חתמו במילים: "הציפיה אפוא מהליכוד להתעשתות מהירה, לניהול משא ומתן הגון ולהתנהלות תקינה מול שותפים קואליציוניים עתידיים שיאפשרו הקמת ממשלה ראויה לעם ישראל ויפה שעה אחת קודם".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה