טראומה מסכנת חיים: בת 83 מאשדוד התקשתה לעלות לרכבת בשל הפרשי גובה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7b6b1065-5761-4d46-8146-e576969bfc42','/dyncontent/2024/11/21/03f786a2-f591-443c-83c8-a3eb37622404.jpg',18510,'נטו חיסכון אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b6b1065-5761-4d46-8146-e576969bfc42','/dyncontent/2024/9/9/6831de30-171f-4ef6-bbce-e47b4a118465.jpg',18434,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b6b1065-5761-4d46-8146-e576969bfc42','/dyncontent/2024/11/13/9d2384cb-ab0f-479c-aee3-0ba9176ebbef.gif',18705,'כתבה מכבי',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b6b1065-5761-4d46-8146-e576969bfc42','/dyncontent/2024/11/25/d70c3701-7580-48aa-8c96-1f7a5e440d4e.jpg',18744,'יואב הייטק',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b6b1065-5761-4d46-8146-e576969bfc42','/dyncontent/2024/9/29/d8a27f1b-44b0-407b-97fc-2e6a01c4c566.gif',18529,'פלמ\"ח אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7b6b1065-5761-4d46-8146-e576969bfc42','/dyncontent/2024/8/21/75bf3ec7-9d88-483f-8a21-5ba6c45ad8ef.jpg',18244,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,50817,'Image','');},15]]);})

נאווה, בת 83 מאשדוד, נסעה בשבוע שעבר ברכבת מאשדוד לכיוון הרצליה, וחזרה נסערת בעקבות החוויה הלא חיובית שעברה כשנתקלה בהפרשי הגובה בכניסה לקרון הרכבת מהרציף והתקשתה להיכנס אליו

הפרש הגובה בין הרציף לקרון הרכבת - כפי שצילמה נאווה בתחנת אשדוד

בשנת 2021 נחשף כי רכבת ישראל רכשה קרונות חדישים של חברת סימנס בשווי מאות מיליוני שקלים, אך אלה נמוכים מרוב הרציפים בתחנות בארץ.

בחלק מהמקרים היה מדובר בהפרש של כ-20 ס"מ, כך על פי הדיווחים בשנת 2021. 

הקרונות החדשים, החשמליים, נכנסו לשימוש והם מהווים חלק מכלל הקרונות שמופעלים על ידי רכבת ישראל - בשאר הקרונות לא דווח על הפרשי גבהים.

בעקבות הפרסומים, הנחה מנכ"ל הרכבת בזמנו את אנשי המקצוע, למצוא פיתרונות טכניים לצמצום הפרשי הגובה ושיפור השירות וזאת על אף עמידה בתקן האירופי.

בתחנת אשדוד בוצעו שינויים ברציפים, על מנת לצמצם את הפרש הגובה (תגובת רכבת ישראל בהמשך), אך עדיין קיים הפרש גובה ועבור אוכלוסיית הקשישים ובעלי המוגבלות, מדובר במכשול של ממש.

נאווה, תושבת אשדוד בת 83, נסעה בשבוע שעבר מתחנת אשדוד להרצליה, והחוויה שעברה הותירה אותה נסערת מאוד.

בפניה של נאווה לאתר 'אשדוד נט' היא מספרת על החוויה הטראומתית עבורה, כאשר היא לא הייתה מוכנה להפרשי הגובה בין הרציף לתחנה והתקשתה מאוד בכניסה לקרון.

נאווה פנתה בתלונה לרכבת ישראל, ופנתה במכתב תלונה גם למשרד התחבורה. במכתבה כותבת נאווה: "לאחרונה הוכנסו קרונות חדישים שאינם מותאמים לקשישים ובעלי מוגבלויות". נאווה ממשיכה וכותבת בתלונה - "הכניסה לקרון מהרציף אינה במשטח ישר, נדרש לרדת למטה. אין ידית אחיזה באמצע כמו שהיה בקרונות האחרים, יש ידית בצד שבקושי רואים אותה".

נאווה כאמור מספרת את החוויה שעברה בעת שבסך הכל רצתה להכנס לקרון הרכבת. לדבריה, אין ליווי וסיוע של אנשי התחנה בכניסה לקרון - "עבורי זאת הייתה טראומה מסכנת חיים עם הלם", כתבה נאווה למשרד התחבורה.

לאשדוד נט אמרה נאווה כי מדובר בפגיעה קשה באוכלוסיית הקשישים ובעלי המוגבלויות. 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה לפניית אתר 'אשדוד נט':

"בתחנת אשדוד בוצעו עבודות להקטנת הפער בין גובה הרציף למפלס דלתות הרכבת, וכעת הפער עומד על ס"מ בודדים, המאפשרים ירידה ועלייה בטוחה מהרכבת.

כל נוסע עם קושי פיזי או מוגבלות כלשהיא הנזקק לסיוע בעת הנסיעה ברכבת, מוזמן להתקשר למוקד תיאום הנסיעה במספר *5770 או באמצעות ערוצי הדיגיטל, ואנו נלווה אותו לאורך כל הנסיעה. בנוסף, בכל התחנות נמצאים דיילי שירות, העומדים לשירות הנוסעים בכל צורך שמתעורר".

מעוניינים להגיב? לדווח ? צרו איתנו קשר במייל -[email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('164d67ac-a762-488a-9ac8-944fa5dfa27b','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,50819,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('164d67ac-a762-488a-9ac8-944fa5dfa27b','/dyncontent/2024/11/25/d70c3701-7580-48aa-8c96-1f7a5e440d4e.jpg',18744,'יואב הייטק',525,78,true,50819,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה